İlkokulda sözlük kullanımı şu şekilde olabilir: Kelime anlamını tahmin etme: Dinleme ve okuma sırasında anlamı bilinmeyen kelimeler belirlenmeli, bu kelimelerin anlamları bağlamdan hareketle tahmin edilmelidir. Sözlüğe başvurma: Tahminler kontrol edilmeli, yanlış tahminler varsa sözlüğe bakılmalıdır. Kelime öğrenme: Yeni öğrenilen kelimelerden bir sözlük oluşturulmalıdır. Cümle kurma: Doğru anlamı öğrenilen kelimenin doğru kullanımı pekiştirilmek için kelimeyi cümle içinde kullanmak istenmelidir. Sözlük kullanırken dikkat edilmesi gerekenler: Alfabetik düzen: Sözlüklerin alfabetik düzenine dikkat edilmelidir. Kısaltmalar: Sözlüklerdeki kısaltmalar bilinmelidir. Sözlüklerin nitelikleri: Biçimsel özellikler: Sözlüklerin taşınabilir olması, kâğıt kalitesi, fontu ve punto ölçüsü gibi özellikler kullanılabilirliği etkiler. İçerik özellikleri: Sözlükler, öğrencilerin karşılaşması muhtemel kelimeleri barındırmalı, tanımlama özellikleri ve köken bilgisi içermelidir.