Ayna etkinliği farklı şekillerde yapılabilir: Drama etkinliği: Çocuklar daire şeklinde oturur. Sayışmaca ile iki oyuncu seçilir. Oyuncular ortada karşılıklı durur ve aralarında anlaşarak "Ayna" ve "Çocuk" karakterlerini belirler. Ayna olan çocuk, duygularını ifade eden hareketler yapar (örneğin, ağzını bükme, başını okşama gibi), karşısındaki çocuk da aynısını yapmaya çalışır. Daha sonra ayna ve çocuk yer değiştirir ve etkinlik tekrarlanır. Her grup sonunda yapılan taklitler ve hareketler hakkında değerlendirmeler yapılarak drama şekillendirilebilir. Oyun: Bir çocuk "ayna" olur, bir başka çocuk onun karşısına geçer. Ayna olan çocuk, diğer çocuğun yaptığı hareketlerin aynısını yapmaya çalışır. Şaşırırsa oyundan çıkartılır. Ayna olan çocuk, hareketler konusunda özgür bırakılmalıdır. Oyun, birden fazla çocukla da oynanabilir. Eğitim etkinliği: Öğretmen, "Ayna" oyununu tanıtır. Çocuklarla birlikte çember olunur. Öğretmen, "Bugün birlikte Ayna oyununu oynayacağız" der. Çocukların ayna ile ilgili bildikleri öğrenilir. Birkaç çocuğun sırayla aynaya bakarak istedikleri bir hareket yapmaları istenir. "Aynadaki görüntü de sizinle aynı anda mı hareket ediyor, yoksa sizden sonra mı? Sizinle aynı hızda mı hareket ediyor, yoksa daha yavaş mı/daha hızlı mı?" gibi sorular sorulur. Öğretmen, "Bugünkü oyunumuzda benim aynalarım olmanızı istiyorum" der. Yavaş tempolu bir müzik açılır ve öğretmen, çocukların hareketleri ayna görüntüsü gibi yapmaları için yönlendirir. Hareketli bir müzik açılır ve çocukların dans etmeleri istenir.