• Buradasın

    Şiir

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Koşmada kaç çeşit kafiye vardır?

    Koşmalarda çeşitli kafiye türleri bulunmaktadır. İşte bazıları: Yarım kafiye: Koşmalarda en çok tercih edilen kafiye türüdür. Cinaslı kafiye: Cinasla söylenen koşmalarda kullanılır. İç kafiye: Musammat koşmalarda her dizenin birinci ve ikinci kısımları kafiyelidir. Koşmaların kafiye düzeni genellikle "axax - bbbx - cccx..." biçimindedir. Koşmalar, yapılarına ve ezgilerine göre de farklı türlere ayrılır, ancak bu türler kafiye çeşitliliğini doğrudan etkilemez.

    Hira ismine şiir yazılır mı?

    Evet, Hira ismine şiir yazılabilir. Hira ismine özel akrostiş şiirler ve çeşitli şiirler bulunmaktadır. Örneğin, "Hira" ismine yazılmış bazı akrostiş şiirler şu sitelerde bulunabilir: siirler.biz; isimce.com; bebekisimleri.org.

    Ahmet Kutşi Tecer şiirlerinde hangi konuları işlemiştir?

    Ahmet Kutsi Tecer, şiirlerinde çeşitli konuları işlemiştir: Aşk ve sevgi. Doğa. Ölüm. Özlem. Yurt ve toprak sevgisi. Uzak diyarlara duyulan özlem. Yalnızlık ve gurbet duygusu. Yiğitlik ve kahramanlık duygusu. Yoksul ve çaresiz insanlar. Çocuk ve anne.

    Başkalarının aşkıyla başlıyor hayatımız kimin şiiri?

    "Başkalarının Aşkıyla Başlıyor Hayatımız" şiiri, İsmet Özel'e aittir.

    Çanakkale Zaferi'ne özel şiirler nelerdir?

    Çanakkale Zaferi'ne özel bazı şiirler: "Çanakkale Şehitlerine", Mehmet Akif Ersoy. "Çanakkale", Faruk Nafiz Çamlıbel. "Bir Yolcuya", Necmettin Halil Onan. "Çanakkale Destanı", Faruk Nafiz Çamlıbel. "Zafer Türküsü", Faruk Nafiz Çamlıbel. "Çanakkale Geçilmez", Şefik Aydemir. "Bu Vatan Kimin", Orhan Şaik Gökyay. "Çanakkale", Ziya Gökalp. Ayrıca, Sultan V. Mehmed Reşad'ın "Gazel-i Hümâyûn" adlı şiiri de Çanakkale Zaferi'ni konu alır.

    Mihriban şiirinin teması nedir?

    Abdurrahim Karakoç'un "Mihriban" şiirinin teması, aşk, karşılıksız sevme ve çaresizliktir. Şiirde ayrıca şu temalar da işlenmiştir: Aşkın imkansızlığı. Ayrılık acısı. Unutulamayan sevgili. Duygusal yoğunluk.

    Bakchylides bütün şiirleri ve fragmanları kaç sayfa?

    "Bütün Şiirleri ve Fragmanları - Bakkhylides" kitabı 248 sayfadır.

    Nazım birimi ve nazım şekli nasıl bulunur?

    Nazım birimi ve nazım şekli şu şekilde bulunabilir: 1. Nazım Birimi: - Mısra (Dize): Şiirin her bir satırıdır. - Beyit: İki mısradan oluşan öbektir. - Dörtlük: Dört mısradan oluşan öbektir. - Bent: Üç, beş veya daha fazla mısralı öbektir. 2. Nazım Şekli: - Kafiye Örgüsü: Manzumelerin kafiye düzeni incelenerek nazım şekli belirlenir. - Mısra Sayısı: Şiirdeki toplam mısra sayısı nazım şeklini belirlemede rol oynar. Örnek: - Kafiye Düzeni: aa xa xa (Dörtlük) - Mısra Sayısı: 4 (Dörtlük) Bu özelliklere göre, nazım birimi "dörtlük", nazım şekli ise "sone" olabilir.

    Çok üşümek şiiri kime ait?

    "Çok Üşümek" şiiri, Turgut Uyar'a aittir.

    Sone 119 ne anlatıyor?

    Shakespeare'in 119. sonesi, şairin bir ilişkiye dair pişmanlıklarını ve bu ilişkinin sona ermesinin ardından yaşadığı duyguları anlatır. Özeti: Şair, eylemlerinin dürtüsel ve kontrolsüz olduğunu itiraf eder. Ancak, ilişkinin sona ermesinin bazı faydaları olduğunu kabul eder. Daha sonra, "Karanlık Kadın" olarak bilinen yeni bir aşka yönelişini anlatır. Pişmanlığını dile getirse de, yeniden eski aşkına dönmenin daha derin ve güçlü bir sevgiye yol açabileceğini umar. Temalar: Pişmanlık ve itiraf. İlişkinin sona ermesinin hem üzüntü hem de yeni bir aşka başlangıç olarak görülmesi. İyiliğin kötülükten doğabileceği düşüncesi.

    IV. Murad neden şiir yazmıştır?

    IV. Murad'ın şiir yazmasının birkaç nedeni vardır: Sanat ve edebiyata olan ilgisi: IV. Murad, sanata ve edebiyata ilgi duyan kültürlü bir padişahtı. İç dünyasını ifade etme: Hüzün ve cesaret gibi duygularını şiirleriyle ortaya dökmüştür. Şairleri koruma ve teşvik etme: Şairleri koruyup himaye etmiş, şiir sohbetleri düzenlemiştir. Tarih düşürme ve muamma söyleme: Bu tür edebî sanatlarda yetenekliydi.

    Gönül ne gezersin çöllerde kimin eseri?

    "Gönül Ne Gezersin" şiiri, Karacaoğlan'a aittir. Ayrıca, Şah Hatayi tarafından yazılmış bir "Gönül Ne Gezersin Seyran Yerinde" adlı eser de bulunmaktadır.

    Serbest müstezat ve serbest nazım aynı mı?

    Serbest müstezat ve serbest nazım aynı şey değildir, ancak aralarında bir ilişki vardır. Serbest müstezat, divan şiirindeki müstezat nazım biçiminin geliştirilmesi ile oluşturulmuş bir şiir tarzıdır. Serbest nazım ise genellikle ölçü ve uyağa bağlı bulunmayan, dizelerdeki hece sayısının değişik olduğu şiirlerdir. Dolayısıyla, serbest müstezat serbest nazımın bir türü olarak değerlendirilebilir, ancak her serbest nazım serbest müstezat değildir.

    Süleyman Efendi şiirinde ne anlatılıyor?

    Orhan Veli Kanık'ın "Kitabe-i Seng-i Mezar" şiirinde Süleyman Efendi'nin hayatı ve toplumun alt tabakasında yaşayan yoksul halkın durumu anlatılır. Şiirde anlatılan Süleyman Efendi, sıradan, spesifik bir yaşam hikayesi olmayan, uç özellikler gözlemlenmeyen bir insandır. Ayrıca, Süleyman Efendi'nin Allah inancıyla arasına mesafe koyan birisi olarak tasvir edilmesi, şiir karakterini çelişkili hale getirir. Şiirin son bölümünde, Süleyman Efendi'nin ölümü ve unutulup gitmesi anlatılır. "Kitabe-i Seng-i Mezar" aynı zamanda "mezar taşı yazısı" anlamına gelir. Şiirin tamamı şu şekildedir: I Hiçbir şeyden çekmedi dünyada Nasırdan çektiği kadar; Hatta çirkin yaratıldığından bile O kadar müteessir değildi; Kundurası vurmadığı zamanlarda Anmazdı ama Allah'ın adını, Günahkâr da sayılmazdı. Yazık oldu Süleyman Efendi’ye. II Mesele falan değildi öyle, To be or not to be kendisi için; Bir akşam uyudu; Uyanmayıverdi. Aldılar, götürdüler. Yıkandı, namazı kılındı, gömüldü. Duysalar öldüğünü alacaklılar Haklarını helal ederler elbet. Alacağına gelince... Alacağı yoktu zaten rahmetlinin. III Tüfeğini deppoya koydular, Esvabını başkasına verdiler. Artık ne torbasında ekmek kırıntısı, Ne matarasında dudaklarının izi; Öyle bir ruzigar ki, Kendi gitti, İsmi bile kalmadı yadigâr. Yalnız şu beyit kaldı, Kahve ocağında, el yazısıyla: "Ölüm Allah'ın emri, Ayrılık olmasaydı.".

    Ölümsüzlüğü tattık kime ait?

    "Ölümsüzlüğü tattık, bize ne yapsın ölüm" dizeleri, şair, yazar ve düşünce adamı Erdem Bayazıt'a aittir. Bu dizeler, Bayazıt'ın en bilinen şiirlerinden birine aittir.

    Cemal Süreya geç kalmak şiiri ne anlatıyor?

    Cemal Süreya'nın "Geç Kalmak" şiiri hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Cemal Süreya'nın şiirlerinin genel olarak aşk, ayrılık, yoksulluk ve iyilik gibi evrensel temaları işlediği bilinmektedir. Şiirlerinde düzene karşı çıkma ve yargılama teması da öne çıkar. Ayrıca, Cemal Süreya'nın şiirlerinin çoğunun kahvelerde yazıldığı ve derin bir sessizlikten ziyade uğultulu ortamları tercih ettiği belirtilmiştir.

    Hecenin beş şairi kitapları nelerdir?

    Hecenin beş şairinin bazı kitapları: Faruk Nafiz Çamlıbel: Han Duvarları; Dinle Neyden; Çoban Çeşmesi; Gönülden Gönüle; Bir Ömür Böyle Geçti; Elimle Seçtiklerim; Heyecan ve Sükun. Halit Fahri Ozansoy: Baykuş; Efsaneler; Cenk Duyguları; Hayalet. Yusuf Ziya Ortaç: Akından Akına; Bir Rüzgar Esti; Yanardağ; Aşıklar Yolu. Orhan Seyfi Orhon: Fırtına ve Kar; Gönülden Sesler; Peri Kızı İle Çoban; O Beyaz Bir Kuştu. Enis Behiç Koryürek: Miras; Güneşin Ölümü.

    Telgrafhaneyi kim yazdı?

    Telgrafhane şiiri, Melih Cevdet Anday tarafından yazılmıştır. Şiir, 1952 yılında yayımlanmıştır.

    Akrostiş şiirde en çok hangi harf kullanılır?

    Akrostiş şiirde en çok hangi harfin kullanıldığına dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, akrostiş şiirle ilgili şu bilgiler değerlendirilebilir: Akrostiş şiir, her dizesinin veya her kıtasının baş harflerinin bir araya geldiğinde anlamlı bir kelime, isim ya da cümle oluşturduğu özel bir şiir türüdür. Akrostiş şiir yazılırken, seçilen kelimenin her harfi için bir dize oluşturulmalıdır ve her dize mutlaka kelimenin sırasındaki harfle başlamalıdır. Akrostiş şiirlerde kafiye önemli olsa da zorunlu değildir. Akrostiş şiirlerde anlam bütünlüğü önemlidir; her dize, şiirin genel temasıyla uyumlu olmalıdır.

    Vatan sevgisi konulu en az iki dörtlükten oluşan bir şiir yazınız?

    Vatan Sevgisi Konulu Şiir Vatan için can veririz biz her daim, Göğsümüzden kopmaz asla bu kutsal sim, Toprağında yatar nice yiğit şehit, Bir gün değil, her gün vatan bizim emîn. Bayrak dalgalanır göklerde her an, Kalbimizde yer eder yüce bir iman, Bu toprak uğruna dökülen her kan, Birliktir, dirliktir bize asla yaman. Her mücadele Türk'ü güçlendirir, Her destan Türk'ü söyler, Anadolu'da savaş böyle biter, Vatan sevgisi bitmez gönülde. Ezanlar okunurken bu vatanda, Kimler bu vatana göz dikmedi, Düşman dersen Türk'e gücü yetmedi, Vatan sevgisi bitmez gönülde. Beşer onar geldiler vatana, Saldırdılar dört bir yandan etrafa, Yine de Türk vazgeçmedi ama; Vatan sevgisi bitmez gönülde.