Gökdoğan F, Kır E, Özcan A ve ark. (2003a) tarafından yapılan "Eğitim Kitapçıkları Okunabilir Düzeyde midir?" başlıklı çalışma, 2. Uluslararası & IX. Ulusal Hemşirelik Kongresi'nde, 7-11 Eylül 2003 tarihleri arasında Antalya, Türkiye'de sunulmuştur. Bu çalışmada, yazılı eğitim materyallerinin okunabilirlik düzeyi incelenmiştir. Materyallerin okunabilirlik düzeyleri, SMOG formülüne göre ortalama 12,85, Flesch formülüne göre ise ortalama 13,98 olarak saptanmıştır. Çalışmada, yazılı materyallerin genellikle okunamaz düzeyde yazıldığı, okuma yaşının göz önüne alınmadığı ve yazılı materyaller ile yetişkin okuma düzeyi arasında tutarsızlıkların olduğu belirtilmiştir.