Refund (iade) işlemi, aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilir: 1. İade talebinde bulunma. 2. İade koşullarının değerlendirilmesi. 3. Ürünün geri gönderilmesi. 4. Ürünün incelenmesi. 5. Para iadesi. Online alışverişlerde refund işlemi şu şekilde gerçekleşir: Tüketici, e-ticaret sitesinde bulunan iade formunu doldurarak satıcıyı konu hakkında bilgilendirir. Alıcı, satıcıyı bilgilendirdikten sonra ürünü kargoya vererek satıcıya gönderir. Satıcı, kendisine ulaşan üründe, kullanıcı kaynaklı bir problem olup olmadığını kontrol eder. Üründe sorun yoksa ve tüketicinin geçerli bir sebebi varsa refund işlemi yapılarak alınan ücret, müşteriye iade edilir. Fiziksel mağaza satışlarında refund işlemi ise şu şekilde gerçekleşir: Alıcı, iade etmek istediği ürünü, ambalajı ve faturası/fişi ile birlikte mağazaya götürür. Satıcı önce faturayı kontrol ederek ürünün kendi mağazasından alınıp alınmadığını doğrular. Ardından ürünün herhangi bir zarar görüp görmediğini ve yeniden satılabilir olup olmadığını kontrol eder. İncelemeler sonrasında bir problemle karşılaşılmazsa refund süreci başlar. Satıcı ürünün tutarını, tüketicinin ödeme yöntemine göre nakit olarak ya da karta iade eder.