• Buradasın

    Öğretmen eğitimi ve yaşam boyu öğrenme dergisi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmen eğitimi ve yaşam boyu öğrenme dergisi olarak iki farklı dergi bulunmaktadır:
    1. Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi (ITALL) 1. Online ISSN numarası 2717-8307 olan bu dergi, öğretim teknolojileri ve hayat boyu öğrenme konularında makaleler yayınlamaktadır 1.
    2. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi 2. Bu dergide, üniversite ve meslek yüksekokulu öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri gibi konular incelenmektedir 2.
    Ayrıca, "öğretmen eğitiminde yaşam boyu öğrenme araştırmaları" konusunda çalışmalar yapan dergiler arasında AVESİS'te yer alan "Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK 2018)" bildirileri de bulunmaktadır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmenlik mesleği ile ilgili yapılan çalışmalar nelerdir?

    Öğretmenlik mesleği ile ilgili yapılan bazı çalışmalar şunlardır: 1. "Öğretmenlik Mesleği ve Mesleğin Statüsü Araştırması": Genç Memur-Sen tarafından yürütülen bu araştırmada, öğretmenlerin mesleki durumları ve statüleriyle ilgili sorun ve kaygılar derlenerek çözüm önerileri ortaya konulmuştur. 2. "Öğretmenlik Meslek Kanunu": Öğretmenlik mesleğinin hak, ödev ve sorumluluklarını düzenlemek amacıyla hazırlanan kanun, öğretmenlerin mesleki standartlarını ve kariyer gelişimlerini kapsamaktadır. 3. "Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri": Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan bu yeterlikler, öğretmenlerin sahip olması gereken bilgi, beceri, tutum ve değerleri belirlemektedir. 4. Mesleki Gelişim Çalışmaları: Öğretmenlerin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla hizmet içi eğitimler, yüksek lisans ve doktora programları gibi çeşitli eğitimler düzenlenmektedir. 5. Eğitim Politikaları ve Karar Alma Süreçlerine Katılım: Öğretmenlerin, eğitim politikalarının geliştirilmesine ve okul içi karar alma süreçlerine aktif olarak dahil edilmesi için çalışmalar yapılmaktadır.

    Öğretmen Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme Dergisi hangi indekslerde taranıyor?

    Öğretmen Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme Dergisi'nin hangi indekslerde tarandığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, yaşam boyu öğrenme ile ilgili makalelerin yer aldığı bazı dergiler ve indeksleri şunlardır: Eğitim ve Bilim Dergisi. Türk Eğitim İndeksi. Yaşam boyu öğrenme ile ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir: UNESCO Enstitüsü. TÜBİTAK. Web of Science.

    Öğretmen eğitiminde hangi yaklaşımlar vardır?

    Öğretmen eğitiminde dört ana yaklaşım bulunmaktadır: davranışçı, bilişsel, yapılandırmacı ve hümanistik. 1. Davranışçı Yaklaşım: Öğretmenin bilgiyi transfer ederek davranışta kalıcı değişiklik oluşturduğu, öğretmenin bilginin ilk kaynağı olduğu bir yaklaşımdır. 2. Bilişsel Yaklaşım: Öğrencilerin bilişsel yapılandırma aracılığıyla yeni bilgi öğrenmelerine yardımcı olmayı amaçlar, öğretmen aktif bir rehber rolünde öğrencilerin kendi öğrenme stratejilerini kullanmalarına yardımcı olur. 3. Yapılandırmacı Yaklaşım: Öğrenme için fırsatlar yaratmayı ve öğrencilere rehberlik ederek onların grup içindeki çalışmalarını kolaylaştırmayı hedefler, öğretmen kaynak bakımından zengin bir öğrenme ortamı hazırlar. 4. Hümanistik Yaklaşım: Öğretmenin kolaylaştırıcı, demokratik ve rehber özellikleri yanında öğrencilerden biri olduğu, öğrencilerin kendi öğrenmelerinden sorumlu olduğu bir yaklaşımdır.

    Yaşam boyu öğrenme dergisini kim yayınlar?

    Yaşam boyu öğrenme ile ilgili dergileri aşağıdaki kurumlar yayınlamaktadır: 1. Dergipark: "Yaşam Boyu Öğrenme İçin Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Geliştirilmesi" gibi makaleler bu platformda yayımlanmaktadır. 2. Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü: "Samsun Eğitim Dergisi" adlı derginin üçüncü sayısını "Yaşam Boyu Öğrenme" temasıyla çıkarmıştır. 3. GSB (Gençlik ve Spor Bakanlığı): Yaşam Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, bu alanda çeşitli yayınlar yapmaktadır.

    Öğretmen eğitimi neden önemlidir?

    Öğretmen eğitimi önemlidir çünkü: Eğitim kalitesini artırır. Güncel teknolojilere ve yöntemlere uyumu sağlar. Öğretmenlerin mesleki gelişimini destekler. Öğrenci çeşitliliğine uygun stratejiler geliştirmeyi mümkün kılar. Toplumun gelişimine katkı sağlar.

    Yaşam boyu öğrenme becerileri kaça ayrılır?

    Yaşam boyu öğrenme becerileri üç ana kategoriye ayrılır: 1. Temel Beceriler: Okuma, yazma, anlama, konuşma ve öz bakım becerileri. 2. Düşünme Becerileri: Yaratıcı düşünme ve yansıtıcı düşünme. 3. Kişilik Özellikleri: Girişkenlik, yeniliklere açıklık, sosyal olma ve marjinallik.

    Farklı ülkelerde öğretmen eğitimi nasıl yapılır?

    Farklı ülkelerde öğretmen eğitimi çeşitli modeller ve yöntemlerle gerçekleştirilir: ABD ve Singapur: Öğretmenlik eğitimine girişte lise not ortalaması, standart sınav puanları, mülakatlar, referans mektupları ve kişilik testleri gibi kriterler aranır. Güney Kore: Öğretmen adayları, dört yıllık lisans eğitimini tamamladıktan sonra üç yıllık bir öğretmenlik deneyimi ve 15 kredilik hizmet içi eğitim almak zorundadır. İrlanda: Öğretmenlik eğitimi, üç yıllık bir lisans programı veya okul öncesi için eş zamanlı modelle sunulur. Finlandiya: Öğretmen adayları, iki yıl süren uygulama eğitimine katılır ve bu süreçte teorik dersler kadar uygulamaya yönelik dersler alır. Fransa: Öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarına giriş zordur ve öğretmen yetiştirmeden sorumlu özel enstitüler bulunur. Ayrıca, birçok ülkede öğretmen adayları için rekabetçi sınavlar, açık işe alım ve aday listeleri gibi yöntemler de kullanılır.