6. sınıf seviyesinde saatler konusu işlenirken şu yöntemler kullanılabilir: Tanıdık kavramlar kullanma: Sabah-öğle-akşam, önce-şimdi-sonra, dün-bugün-yarın gibi sıralamalarla zaman kavramı anlatılabilir. Günlük rutinleri örnek verme: Çocuğun ne zaman uyandığı, yemek yediği, okula gidip döndüğü ve uyuduğu gibi günlük aktiviteler sıralanarak zaman kavramı somutlaştırılabilir. Görsel unsurlar kullanma: Saatler, takvim, kronometre gibi görsel araçlar kullanılabilir. Oyunlaştırma: Kronometre kullanarak çocuğun bir yerden diğerine ne kadar hızlı koştuğu ölçülebilir veya yarış yapılabilir. İngilizce saatler: Tam, yarım ve çeyrek saatler İngilizce olarak da öğretilebilir. Çocuklar zaman kavramını tek seferde bütün olarak edinmezler; ancak 3-5 yaş civarında zaman kavramını temel seviyede anlamaya başlar, 6-8 yaş aralığında daha iyi anlar ve 9-12 yaş döneminde daha geniş kapsamlı olarak anlayabilirler.