• Buradasın

    Manevra

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemilerde neden aspiratör kullanılır?

    Gemilerde aspiratörler, manevra kabiliyetini artırmak ve çeşitli işlevleri yerine getirmek için kullanılır: 1. Yoğun hareketli limanlara yanaşma ve kalkış manevraları: Aspiratörler, römorkör yardımı olmadan geminin kendi manevralarını daha etkin, seri, emniyetli ve ekonomik yapmasını sağlar. 2. Özel hizmet gemilerinde operasyonlar: Ölçüm, sondaj, kablo döşeme, inşaat gibi operasyonlarda, geminin belirli bir coğrafi nokta üzerinde sabit kalabilmesini veya iki coğrafi nokta arasındaki belirli noktalar üzerinde ilerleyerek çalışabilmesini sağlar. 3. Marinalarda yat ve teknelerin manevraları: Tekne trafiğinin yoğun olduğu marinalarda, yat ve teknelerin manevralarını kendi başlarına emniyetle yapabilmelerini sağlar. 4. Havalandırma sistemleri: Aspiratörler, gemideki hava sirkülasyonunu ve temizliğini sağlamak için de kullanılır.

    Tır düz giriş manevrası nedir?

    Tır düz giriş manevrası, aracın viraj yapmadan, doğrudan düz bir şekilde yola devam etmesi için yapılan bir manevradır. Bu manevrada dikkat edilmesi gerekenler: - Direksiyonun az çevrilmesi: Kayma riskini azaltmak için direksiyonun fazla çevrilmesinden kaçınılmalıdır. - Doğru vites kullanımı: Hızınıza uygun viteste olmak önemlidir ve viraj içinde vites değiştirmekten kaçınılmalıdır. - Fren kullanımı: Giriş hızı uygun seçilmişse, fren uygulamasına gerek kalmayacaktır. Ayrıca, sollama yapılmaması da bu tür manevralarda önemlidir, çünkü görüş kısıtı ve diğer araçların durumu nedeniyle tehlikeli olabilir.

    Manevra yapan lokomotif ne demek?

    Manevra yapan lokomotif, tren sahalarında vagonları verimli bir şekilde organize etmek ve manevra yapmak için kullanılan özel bir lokomotif türüdür. Bu lokomotifler, uzun seferlere çıkamayacak kadar yaşlı ve düşük hızlarda güç teslimi, dar alanlarda çeviklik ve çekiş için artırılmış özelliklere sahiptir.

    Uçakta manevra sınırı nedir?

    Uçakta manevra sınırı, uçağın yapısal dayanıklılığının ötesine geçildiği hız olan VNE (Never-To-Exceed Speed) ile belirlenir. Ayrıca, VA (Manevra Hızı) da bir manevra sınırı olarak kabul edilir ve bu hız, ani manevraların uçağa zarar vermeyeceği maksimum hızdır.

    36kV manevra ıstankası nedir?

    36 kV manevra ıstankası, 36 kV'a kadar olan elektrik tesislerinde ayırıcıların elle açılıp kapanması işleminde kullanılan yalıtkan güvenlik malzemesidir. Bu ıstankalar, ucundaki mekanizma sayesinde ayırıcı bıçaklarını çekmeye ve itmeye yarar.

    Geminin kaptanı nasıl manevra yapar?

    Geminin kaptanı, manevra yaparken aşağıdaki adımları izler: 1. Manevra Planı Hazırlama: Geminin manevrasına başlamadan önce, kaptan gemi özellikleriyle birlikte, kıyı tesisi/iskele özellikleri, yerel koşullar ve bağlama durumunun risklerini göz önünde bulundurarak bir manevra planı hazırlar. 2. İletişim ve Bilgi Paylaşımı: Kaptan, bu planı gemi kaptanıyla paylaşır ve gerekli bilgileri açık ve net bir şekilde verir. 3. Manevra Emniyeti: Kaptan, yapılacak manevra konusunda kendinden emin olmalı ve gemi kaptanının tereddütlerini gidermelidir. 4. Ekip Çalışması: Kaptan, geminin manevrasında kendisine yardımcı olan köprü üstü, kılavuzluk servis motoru, palamar motoru ve römorkör personeli ile bir takım ruhu içerisinde çalışır. 5. Güvenlik Önlemleri: Kaptan, idare ve teşkilat tarafından belirlenen emniyet prensiplerine uyar ve kaza durumlarını yazılı olarak rapor eder. Ayrıca, kaptanın geminin limitlerini bilmesi ve proaktif bir yaklaşım sergilemesi de önemlidir.

    Semont ve Epley manevrası ne kadar sürer?

    Semont ve Epley manevraları genellikle 10-15 dakika sürer.

    Manevrayı kim yapar?

    Manevra iki farklı bağlamda değerlendirilebilir: 1. Elektriksel Manevralar: 0.4 kV üzerindeki gerilimli merkezlerde yapılan manevralar yetkililer tarafından yapılır. 2. Tıbbi Manevralar: Özellikle trafik kazaları ve acil durumlarda, yaralının omurga bütünlüğünü koruyarak güvenli bir şekilde taşınmasını sağlamak için ilk yardım eğitimi almış kişiler veya sağlık profesyonelleri tarafından rentek manevrası uygulanır.

    F16 kalkışta neden ters uçar?

    F-16 savaş uçakları, manevra kabiliyetini artırmak ve gösteri uçuşlarında etkileyici hareketler yapmak amacıyla kalkıştan sonra ters uçabilir.

    Yelkenliler neden üçgen yelken kullanır?

    Yelkenliler üçgen yelken kullanır çünkü bu şekil, rüzgarı en verimli şekilde toplamak ve manevra kabiliyetini artırmak için idealdir. Üçgen yelkenler, lift kuvvetinin direğin tekneye en yakın kısmında oluşmasını sağlar, bu da teknenin alabora olmasını önler.

    Bas pervane ne işe yarar?

    Baş pervane, gemilerde manevra kabiliyetini artırmak amacıyla kullanılır. Baş pervanenin diğer işlevleri şunlardır: - Römorkör yardımı olmadan geminin kendi manevralarını etkin, seri ve emniyetli bir şekilde yapmasını sağlamak. - Yoğun tekne trafiğinin olduğu marinalarda yat ve teknelerin manevralarını kendi başlarına emniyetle yapabilmelerini sağlamak. - Dinamik konumlandırma ile geminin belirli bir coğrafi pozisyonda sabitlenmesini veya görev manevralarını bilgisayar kontrolünde otomatik olarak yapabilmesini sağlamak.

    Anarya yapmak ne demek?

    "Anarya yapmak" ifadesi, arabayla geri geri gitmek anlamında kullanılır.

    Fıçı tonosu atmak ne anlama gelir?

    Fıçı tonosu atmak, bir uçağın hem uzunlamasına hem de yanal eksenlerinde 360 derece dönerek sarmal bir yol izlemesi anlamına gelir.

    Atatürk Trakya Manevraları'nda ne yaptı?

    Atatürk, Trakya Manevraları'nda 17-20 Ağustos 1937 tarihleri arasında Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından gerçekleştirilen askeri tatbikatı baştan sona takip etmiştir. Manevralar sırasında Atatürk, başta Genelkurmay Başkanı Mareşal Fevzi Çakmak olmak üzere üst düzey devlet görevlileri ve komuta kademesi ile birlikte Babaeski'de bulunan manevra karargahında yer almıştır. Ayrıca, Atatürk tatbikatın son gününde Tekirdağ'ın Saray ilçesinde yapılan resmi geçide de katılmıştır.

    Tarama çalışması yapan tekne hangi işareti verir?

    Tarama çalışması yapan bir tekne, manevra yeteneği kısıtlı tekne işareti olarak üst üste iki kırmızı fener veya iki küre gösterir.

    Çevik kuvvete neden çevik denir?

    Çevik kuvvete "çevik" denmesinin nedeni, bu birimin manevra yeteneği ve vurucu gücünün yüksek olmasıdır.

    Manevraları yanlış yapmak asli kusur mu?

    Evet, manevraları yanlış yapmak trafik kazalarında asli kusur olarak değerlendirilmektedir.

    Forkliftin en dar yeri neresi?

    Forkliftin en dar yeri, manevra koridorunun genişliği olarak kabul edilir.

    Denize adam düştü manevrası nasıl yapılır?

    Denize adam düştü manevrası (MOB) şu adımlarla yapılır: 1. Panik yapmamak: İlk olarak sakin kalmak önemlidir. 2. Bağırmak: "Denize adam düştü!" diye bağırarak tüm ekibi bilgilendirmek gerekir. 3. Can simidi atmak: Düşen kişiye can simidi veya duman kandili gibi yüzer bir nesne atılır. 4. Konumu belirlemek: Navigasyon cihazında MOB butonuna basılarak kazazedenin yeri belirlenir. 5. Dönüş manevrası: Kazazedeyle mesafe fazla açılmadan dönüş manevrası yapılır. 6. Teçhizat hazırlamak: Kurtarma merdiveni, halat ve ağ gibi kurtarma teçhizatı hazırlanır. 7. Yakındaki tekneleri bilgilendirmek: Telsizle yakındaki teknelere haber verilir. Bu adımlar, denizde güvenliği sağlamak ve kazazedeyi en kısa sürede kurtarmak için gereklidir.

    Doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma ne demek?

    Doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma, trafikte önünüzdeki bir aracı geçerken arkadan gelen araçları kontrol etmeden hareket etmek anlamına gelir. Bu durum, asli kusur olarak değerlendirilir ve trafik kazalarına yol açabilir.

    Tırlarda neden 90 derece direksiyon var?

    Tırlarda 90 derece direksiyon açısının kullanılmasının nedeni, manevra kabiliyetini artırmaktır.