Dekana mail atarken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar: Mail Adresi: İsim ve soy isimden oluşan ciddi bir mail adresi kullanılmalıdır. Konu Başlığı: Mailin içeriğini özetleyen, ciddi bir başlık seçilmelidir. Giriş ve Hitap: "Merhaba Hocam" veya "Sayın Prof. Soyisim" gibi saygılı bir hitap kullanılmalıdır. Kendini Tanıtma: Eğer dekan kişiyi tanımıyorsa, öğrenci kendini ad, soyad, okul, bölüm ve sınıf belirterek tanıtmalıdır. Konu Anlatımı: İletişim kurma nedeni kısa ve öz bir şekilde anlatılmalıdır. Kapanış: "Saygılarımla, iyi günler" gibi iyi dileklerle bitirilmelidir. Dil ve Üslup: Yazım kurallarına dikkat edilmeli, emoji kullanılmamalı ve "siz" dili kullanılmalıdır. Örnek bir mail: > "Sayın Prof. Soyisim, > > Ben TDE302 dersinden 170205 numaralı Ceren Kütük. 18 Ekim 2021 tarihli derse raporlu olduğumdan dolayı katılım sağlayamayacağım. Bugün yapılması planlanan sunum ödevimi rahatsızlandığımdan dolayı gerçekleştiremeyeceğim için önceden sizi bilgilendirmek istedim. Anlayışınız için teşekkür ederim. > > Saygılarımla, iyi günler."