Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dekana mail atarken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar:
- Mail Adresi: İsim ve soy isimden oluşan ciddi bir mail adresi kullanılmalıdır 13.
- Konu Başlığı: Mailin içeriğini özetleyen, ciddi bir başlık seçilmelidir 13.
- Giriş ve Hitap: "Merhaba Hocam" veya "Sayın Prof. Soyisim" gibi saygılı bir hitap kullanılmalıdır 123.
- Kendini Tanıtma: Eğer dekan kişiyi tanımıyorsa, öğrenci kendini ad, soyad, okul, bölüm ve sınıf belirterek tanıtmalıdır 135.
- Konu Anlatımı: İletişim kurma nedeni kısa ve öz bir şekilde anlatılmalıdır 123.
- Kapanış: "Saygılarımla, iyi günler" gibi iyi dileklerle bitirilmelidir 123.
- Dil ve Üslup: Yazım kurallarına dikkat edilmeli, emoji kullanılmamalı ve "siz" dili kullanılmalıdır 135.
Örnek bir mail:
"Sayın Prof. Soyisim,Ben TDE302 dersinden 170205 numaralı Ceren Kütük. 18 Ekim 2021 tarihli derse raporlu olduğumdan dolayı katılım sağlayamayacağım. Bugün yapılması planlanan sunum ödevimi rahatsızlandığımdan dolayı gerçekleştiremeyeceğim için önceden sizi bilgilendirmek istedim. Anlayışınız için teşekkür ederim.Saygılarımla, iyi günler." 1
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: