• Buradasın

    Değişkenler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Lvalue ve rvalue nedir?

    Lvalue (sol değer), bellekte tanımlanabilir bir konuma (adrese) sahip olan nesneleri ifade eder. Rvalue (sağ değer) ise lvalue olmayan her şeyi ifade eder. C++11'den önce sadece lvalue ve rvalue olmak üzere iki olası değer kategorisi vardı.

    Değişkenin temel kuralları nelerdir?

    Değişken tanımlarken dikkat edilmesi gereken temel kurallar: Değişken isimleri harflerle (a-z, A-Z), rakamlarla (0-9) ve alt çizgi (_) ile başlayabilir, ancak rakamla başlayamaz. Değişken isimlerinde boşluk, noktalama işareti veya sembol kullanılamaz. Değişken isimleri büyük/küçük harf duyarlıdır; örneğin, "sayi" ve "Sayi" farklı değişkenlerdir. Anahtar kelimeler (örneğin, int, string, if, for, while) değişken adı olarak kullanılamaz. Anlamlı ve okunabilir isimler tercih edilmelidir. Ayrıca, farklı programlama dillerinde değişken tanımlama kuralları değişiklik gösterebilir.

    Yerel değişkenler nelerdir?

    Yerel değişkenler, yalnızca tanımlandıkları fonksiyon veya iş süreci (BP) içinde kullanılabilen değişkenlerdir. Yerel değişkenlerin özellikleri: Fonksiyon içi kullanım: Değişken, tanımlandığı fonksiyonun içinde kullanılır ve fonksiyonun işi bittikten sonra bellekten silinir. Erişim: Başka bir fonksiyon veya iş sürecinden bu değişkene erişilemez. Örnek: ``` gol_sayisi = 0 # main fonksiyonuna ait yerel değişken def gol_at(): gol = 0 # yerel değişken gol += 1 print(gol) gol_at() # fonksiyon içindeki kodlar 4 kere işletildi ``` Bu örnekte, `gol` değişkeni sadece `gol_at` fonksiyonu içinde kullanılabilir ve fonksiyon her çağrıldığında yeniden oluşturulur.

    Properties ve değişken arasındaki fark nedir?

    Properties (özellikler) ve değişkenler arasındaki temel farklar şunlardır: Depolama ve Uygulama: Değişken, doğrudan bir bellek konumuna karşılık gelir ve tek bir bildirim ifadesiyle tanımlanır. Erişim ve Kontrol Mekanizması: Değişkenlere doğrudan erişilebilirken, özellikler için değerlerin okunması veya değiştirilmesi için özel "Get" ve "Set" fonksiyonları kullanılır. Kullanım Alanı: Değişkenler, yerel veya üye (alan) değişkenler olabilir. Değerin Yapısı: Değişkenin değeri doğrudan tek bir depolama öğesine karşılık gelebilir.

    Elektrik kuvveti hangi değişkenlere bağlıdır?

    Elektrik kuvveti (Coulomb kuvveti), aşağıdaki değişkenlere bağlıdır: Yüklerin çarpımı: Elektriksel kuvvet, yüklerin büyüklüklerinin çarpımıyla doğru orantılıdır. Aralarındaki mesafe: Elektriksel kuvvet, yüklerin arasındaki uzaklığın karesiyle ters orantılıdır. Ortam koşulları: Yüklerin içinde bulunduğu ortamın elektriği geçirme gücü, kuvvetin şiddetine etki eder. Bu ilişkiler, Charles Coulomb'un deneyleri ve Coulomb Yasası ile matematiksel olarak ifade edilmiştir.

    Bağımlı ve bagimsiz değişken arasındaki fark nedir?

    Bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki temel fark, bir çalışmadaki rolleri ve ne zaman meydana geldikleridir: Bağımsız değişken, araştırmacının manipüle ettiği, diğer değişkenlerin alacağı değerleri belirleyen unsurdur. Bağımlı değişken, bağımsız değişkene bağlı olarak değişen ve ölçülen sonuçtur. Örneğin, bir sınıftaki öğrencilerin akademik başarılarını inceleyen bir çalışmada, akademik başarı bağımlı değişkendir. Bir araştırmada bağımlı olan bir değişken, başka bir araştırmada bağımsız değişken haline gelebilir.

    Kotlin'de değişkenler nelerdir?

    Kotlin'de değişkenler, çeşitli verileri depolamak için kullanılan saklama kaplarıdır. Kotlin'de değişkenler iki farklı anahtar kelime ile tanımlanır: val: Sabit değer tanımlamak için kullanılır ve değişken kod akışı içerisinde değiştirilemez. var: Tanımlanan değerler kod içerisinde daha sonradan değiştirilebilir ve güncellenebilir. Kotlin'de dört ana veri tipi bulunur: 1. Number Veri Tipleri: Byte, short, int, long, float, double. 2. Boolean Veri Tipi: Sadece "true" veya "false" değerlerini alır. 3. Char Veri Tipi: Tek bir karakter saklar. 4. String Veri Tipi: Birden fazla karakter ve metin saklar.

    Verilen problemin çözümünde sabitleri ve değişkenleri kullanır ne demek?

    Verilen problemin çözümünde sabitleri ve değişkenleri kullanmak, programlama dilinde sabit ve değişken kavramlarını problem çözümü sürecinde etkili bir şekilde kullanmak anlamına gelir. Sabit, program boyunca değeri değişmeyen öğedir. Değişken, başlangıç değeri alabilen ve süreç içinde değeri değişebilen öğedir. Sabit ve değişkenleri kullanarak problem çözmek, kodun daha anlaşılır, yönetilebilir, dinamik ve esnek olmasını sağlar.

    Başlatıcı değişken nedir?

    Başlatıcı değişken, bir veri nesnesi veya değişken için başlangıç değerinin atanmasıdır. Başlatıcının biçimi, programlama diline ve ayrıca başlatılacak nesnenin türüne, depolama sınıfına vb. bağlıdır. Başlatıcı, aşağıdaki gibi sabit bir ifade izleyen eşit bir işaretten oluşur: `tip değişken_adı = değer;` Bazı örnekler: `int d = 3, f = 5;`; `byte z = 22;`; `char x = ‘x’;`. Başlatıcılar şu biçimleri alabilir: Char değişkenleri. İşaretçiler. Diziler, POD sınıfları, yapılar ve birleşimler. Başlatılmadan bırakılan değişkenler, rastgele değerlerle başlatılır.

    Yerel ve genel değişken arasındaki fark nedir?

    Yerel ve genel (global) değişkenler arasındaki temel fark, kapsamlarıdır: Yerel değişkenler, yalnızca tanımlandıkları fonksiyon veya blok içinde geçerlidir ve bu alanın dışında kullanılamaz. Genel değişkenler, programın her yerinde erişilebilirdir ve tüm fonksiyonlar tarafından kullanılabilir. Yerel değişkenlerin bazı avantajları: Hata ayıklama kolaylığı. Bellek yönetimi. Genel değişkenlerin bazı dezavantajları: Kod karmaşıklığı. Varsayılan değerler. Farklı tarayıcı sekmelerinde farklı değerler.

    C'de yerel ve global değişken nedir?

    C programlama dilinde yerel (local) ve global (genel) değişkenler şu şekilde tanımlanabilir: Yerel (local) değişkenler. Global (genel) değişkenler. Örnek bir kod üzerinden açıklamak gerekirse: ```c #include <stdio.h> // Verilen sayının karesini hesaplar void kare_hesapla(int sayi) { // kare_hesapla fonksiyonunda // a değişkeni tanımlıyoruz. int a; a = sayi sayi; printf("Sayının karesi : %d\n", a); } // Verilen sayının küpünü hesaplar void kup_hesapla(int sayi) { // kup_hesapla fonksiyonunda // a değişkeni tanımlıyoruz. int a; a = sayi sayi sayi; printf("Sayının küpü : %d\n", a); } int main(void) { // main( ) fonksiyonunda // a değişkeni tanımlıyoruz. int a; printf("Sayı giriniz > "); scanf("%d", &a); printf("Girdiğiniz sayı : %d\n", a); kare_hesapla(a); // Eğer a değişkeni lokal olmasaydı, // kare_hesapla fonksiyonundan sonra, // a'nın değeri bozulur ve küp yanlış // hesaplanırdı. kup_hesapla(a); return 0; } ``` Bu kodda, `main` fonksiyonu içinde tanımlanan `a` değişkeni ile, `kup_hesapla` fonksiyonu içinde tanımlanan `a` değişkeni bellekte farklı adresleri işaret eder ve aralarında bir ilişki yoktur.

    Lojistik Regresyonda hangi değişkenler kullanılır?

    Lojistik regresyonda kullanılan değişkenler: Bağımlı (yanıt) değişken. Bağımsız (açıklayıcı) değişkenler. Lojistik regresyonda, sürekli ve ayrık değişkenler ile doğrusal olmayan özellikler de kullanılabilir. Bazı lojistik regresyon türleri ve kullanılan değişkenler: İkili (binom) lojistik regresyon. Sıralı (ordinal) lojistik regresyon. Çok terimli (multinomial) lojistik regresyon.

    Scratch'te bulut değişkeni nasıl yapılır?

    Scratch'te bulut değişkeni oluşturmak için şu adımlar izlenir: 1. Değişkenler bölümüne gidin: Kodlar bölümünden blok paletinin "Değişkenler" kısmına erişin. 2. "Değişken Yap" seçeneğini seçin: "Değişken Yap" butonuna basın. 3. Bulut değişkenini işaretleyin: "Bulut değişkeni (sunucuda depolanır)" yanındaki onay kutusuna tıklayın. Eğer yeni bir Scratcher iseniz, bulut Scratcher Durumu elde edene kadar hesabınızdaki değişkenler devre dışı olabilir.

    C'te kaç tür değişken vardır?

    C programlama dilinde iki ana değişken türü bulunmaktadır: 1. Primitif (İlkel) Değişkenler: Tamsayılar (int, long), kesirli sayılar (float, double), karakterler (char) ve mantıksal değerler (bool) gibi değerleri doğrudan saklar. 2. Referans Değişkenler: Diziler ve nesneler gibi büyük veri yapılarına işaret eder ve belleğin "heap" bölgesinde saklanır. Ayrıca, değişkenler yerel (local) ve genel (general) olarak da sınıflandırılabilir.

    Static ve global değişken arasındaki fark nedir?

    Static ve global değişkenler arasındaki temel farklar şunlardır: Erişim: Static değişkenler sadece tanımlandıkları birim (örneğin, C dosyası veya fonksiyon) içinde erişilebilirdir. Global değişkenler ise tüm program boyunca tüm dosyalardan erişilebilir. Ömür: Static değişkenler, tanımlandıkları fonksiyonun her çağrılışında bir önceki fonksiyon çağrısındaki en son değerlerini korur. Global değişkenler, program sona erene kadar varlıklarını sürdürür. Bellek Yönetimi: Static değişkenler, stack yerine data/bss segmentinde saklanır, bu da özellikle düşük bellekli gömülü sistemlerde stack taşmalarını engeller. Global değişkenler, sürekli bellekte yer kaplar. Hata Payı: Global değişkenler, her yerden erişilebilir oldukları için yanlışlıkla değiştirme riski yüksektir. Modülerlik: Static değişkenler, kapsülleme sağlayarak dışarıdan müdahaleyi engeller ve kodun yeniden kullanılabilirliğini ile bakımını kolaylaştırır. Özetle, static değişkenler daha çok güvenlik ve bellek yönetimi açısından, global değişkenler ise veri paylaşımı gerektiğinde tercih edilir.

    Kontrol edilen değişkene örnek nedir?

    Kontrol edilen değişkenlere örnek olarak şunlar verilebilir: Bitki deneylerinde: Aynı tür bitki, aynı toprak tipi, aynı saksı, aynı sulama miktarı ve aynı ortam sıcaklığı. Çözünme hızı deneylerinde: Aynı madde türü, aynı miktar çözücü ve aynı karıştırma süresi. Uyku saatleri deneylerinde: Öğrencilerin yaşları, cinsiyetleri, öğrenci başarıları, ders materyalleri, sınıf koşulları ve sınıfın eğitim süresi. Kontrol edilen değişkenler, deneyde bağımsız değişken dışında aynı tutulan tüm faktörlerdir.

    PHP'de değişkenler nelerdir?

    PHP'de değişkenler, verinin saklanması için kullanılan, içindeki verilere müdahale edilebilen veri tutuculardır. PHP'de değişkenler şu özelliklere sahiptir: Dolar işaretiyle başlama. Harf veya alt çizgi ile başlama. Büyük-küçük harfe duyarlılık. Türkçe karakter içermeme. Özel karakter sınırlaması. Rezerve kelime kullanımı. Veri türü belirtmeme. PHP'de değişkenlere sayı (number) ve metin (string) başta olmak üzere birçok türde değer atanabilir. PHP'de değişkenler şu şekilde kullanılır: Değişken atama. Değişken yazdırma. Değişkene yeni değer atama. Değişkenlerle matematiksel işlemler.

    Korelasyonu etkileyen faktörler nelerdir?

    Korelasyonu etkileyen faktörler şunlardır: Veri türü ve ölçek: Korelasyon katsayısının seçimi, değişkenlerin hangi ölçek düzeyinde ölçüldüğüne ve sürekli veya süreksiz olmalarına bağlıdır. Doğrusallık: Pearson korelasyonu yalnızca doğrusal ilişkileri analiz edebilir, doğrusal olmayan ilişkiler için farklı teknikler gereklidir. Dış etkenler: Korelasyon analizinde göz ardı edilen üçüncü bir faktör, sonuçları çarpıtabilir. Zaman dilimi: Kısa vadeli korelasyonlar yanıltıcı olabilir. Korelasyon, iki değişken arasındaki ilişkinin yönünü ve gücünü ölçer, ancak bu ilişkinin nedensellik anlamına gelmediğini unutmamak gerekir.

    20 değişken şey nedir?

    20 değişken şey hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, istatistik ve veri biliminde değişkenler, bir durumdan diğerine, gözlemden gözleme farklılık gösteren özellikler olarak tanımlanır. Değişkenler, yapısal anlamda sayısal ve kategorik olmak üzere ikiye ayrılır. Sayısal değişkenler: Boy, kilo, yaş ve hava sıcaklığı gibi ölçülebilen ve üzerinde aritmetik işlemler yapılabilen veri tipleridir. Kategorik değişkenler: Cinsiyet, saç rengi ve pozitif-negatif sınıflandırmaları gibi sayısal ölçek üzerinde ölçülemeyen ve bir grup içine sınıflandırılan verilerdir. Ayrıca, değişkenler sürekli ve kesikli olarak da sınıflandırılabilir.

    SPSS toplam değişken nedir?

    SPSS'te toplam değişken, "Compute Variable" komutu kullanılarak oluşturulan yeni bir değişken olabilir. Örneğin, "Boy" ve "Kilo" değişkenlerini kullanarak "Vücut Kitle İndeksi (VKİ)" hesaplamak için şu adımlar izlenebilir: 1. Transform menüsünden Compute... seçeneği seçilir. 2. "Hedef değişken" (Target Variable) kutusuna "VKİ" yazılır. 3. "Numeric Expression" kutusuna "Kilo / Boy²" formülü yazılır ve "OK" düğmesine tıklanır. Ayrıca, "COUNT VALUES WITH CASES" komutu ile bir değişkenin belirli değerlere sahip olduğu durumların sayısı da hesaplanabilir.