• Buradasın

    Scratch

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Scratch ile neler yapılabilir?

    Scratch ile yapılabileceklerden bazıları şunlardır: Animasyonlar ve çizgi filmler. Oyunlar. Etkileşimli hikayeler. Eğitim materyalleri. Simülasyonlar. Sanat projeleri. Scratch, özellikle 8-16 yaş arası çocuklar için tasarlanmış olsa da her yaştan kullanıcı tarafından rahatlıkla kullanılabilir.

    Top sektirme oyunu nasıl yapılır?

    Top sektirme oyunu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Sahne ve kuklalar tasarımı. Sahne. Kuklalar. 2. Kodlama. Top kuklası. Tahta kuklası. 3. Değişken ekleme. ZIPLA. CAN. 4. Oyun başlatma. Alternatif olarak, aşağıdaki kaynaklar da top sektirme oyunu yapımı için faydalı olabilir: makersoftomorrow.online sitesindeki “Seken Top Oyunu Scratch Uygulamaları”; baykodlama.blogspot.com sitesindeki “Scratch İle Top Sektirme Oyunu”; btyderslerim.wordpress.com sitesindeki “İki Kişilik Top Sektirme Uygulaması”.

    Scratch 3'te hangi oyunlar yapılır?

    Scratch 3'te yapılabilecek oyunlardan bazıları şunlardır: Pong oyunu. Platformer oyunu. Puzzle oyunu. Sanal hayvan oyunu. Müzik oyunu. Şehir simülatörü. 3D oyunlar. Flappy Bird. Paper Minecraft. Geometry Dash. Ayrıca, Scratch'te top sektirme, Pac-Man, dress up, Pokemon clicker ve pong starter gibi oyunlar da yapılabilir. Daha fazla örnek için Scratch'in resmi web sitesi olan scratch.mit.edu ziyaret edilebilir.

    Scratch oyunları nasıl oynanır?

    Scratch oyunları oynamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hesap oluşturma. 2. Oyun arama. 3. Oyunu başlatma. 4. Oyun talimatları. Ayrıca, Scratch'te oyun oynamak için aşağıdaki kaynaklar da kullanılabilir: YouTube. scratch.mit.edu. maker.robotistan.com.

    Özgür şeremet scratch nedir?

    Özgür Şeremet'in Scratch ile ilgili çalışmaları, bilişim teknolojileri ve yazılım derslerinde kodlama eğitimi vermek amacıyla hazırladığı etkinlikler ve ders notlarını içermektedir. Scratch, ABD’de bulunan MIT tarafından geliştirilen, 8-16 yaş arası çocukların kullanımına uygun, basit bir arayüze sahip bir programlama ortamıdır. Scratch'e, scratch.mit.edu adresinden çevrimiçi olarak veya Scratch Imagine Programı indirilerek internet bağlantısı olmadan erişilebilir.

    Scratch bilgisayara nasıl kurulur?

    Scratch'ı bilgisayara kurmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Scratch.mit.edu adresine gidin. 2. İndir linkine tıklayın. 3. İşletim sisteminizi seçin. 4. Setup dosyasını indirin. 5. Setup dosyasına tıklayarak açın. 6. Çalıştır butonuna tıklayın. 7. Kur butonuna tıklayın. 8. Bitir butonuna tıklayın. Not: Program ilk yüklendiğinde dili İngilizce olabilir. Programı Türkçe kullanmak için "Dosya" sekmesinin solunda bulunan yuvarlak "dil" sekmesine tıklayarak dili değiştirebilirsiniz. Scratch 3.0 sürümünün kurulumu anlatılmıştır. Scratch'ı internet bağlantısı olmadan kullanmak için Scratch imagine programının indirilmesi gerekmektedir.

    Scratch'ta nasıl hesap açılır?

    Scratch'ta hesap açmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. scratch.mit.edu adresi açılır. 2. Eğer site İngilizce açıldıysa, en alta inilerek Türkçe seçilir. 3. Sağ üstte yer alan “Scratch’a Katıl” butonuna tıklanır. 4. Karşımıza çıkan formlar sırayla doldurulur. 5. Bu işlem tamamlandıktan sonra e-posta hesabına gelecek e-postanın onaylanması gerekir. Hesap açarken dikkat edilmesi gerekenler: Kullanıcı adı olarak gerçek isim kullanılmamalıdır. Doğum tarihi, isim, soy isim, telefon numarası, çalışılan kurum ve adres bilgileri doğru şekilde girilmelidir. E-posta adresi, hesabı onaylamak için kullanılacaktır, bu nedenle erişilebilir bir adres olmalıdır.

    Scratch öğrenmek ne kadar sürer?

    Scratch öğrenme süresi, kişinin başlangıç seviyesine ve öğrenme hızına bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Genel olarak, temel Scratch becerilerini kazanmak için 5 ila 10 saat arasında bir süre yeterlidir. Bazı kaynaklar, Scratch programlama dilinin temellerini öğrenmek için 32 ders (yaklaşık 8 saat) gerektiğini belirtmektedir. Scratch öğrenme süresini kısaltmak veya uzatmak, alınan eğitimlerin içeriğine ve kişinin kendi çabasına bağlıdır.

    Scratch 3 ücretsiz mi?

    Evet, Scratch 3 tamamen ücretsizdir.

    Scratch'ta örnek projeler nelerdir?

    Scratch'ta örnek projelerden bazıları şunlardır: Dance Party. Shark Hunt Challenge. Pong Game. Renk Yakala. Koordinat Düzlemini Öğrenelim. Orkestra Yapalım. Candy Collector Game. Dino Egg Hunt. Advent Calendar. Eco-Friendly Game. Daha fazla Scratch örneği için scratch.mit.edu, maker.robotistan.com, ozgurseremet.com ve kodlamaegitimi.org gibi kaynaklar ziyaret edilebilir.

    Scracth'ta nasıl oyun yapılır?

    Scratch'ta oyun yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Scratch platformuna giriş: Ücretsiz bir hesap oluşturulur ve kullanıcı dostu ara yüze erişilir. 2. Proje başlatma: Sol üst köşedeki "Yeni Proje Oluştur" butonuna tıklanarak projeye başlanır ve projeye bir isim verilir. 3. Karakter ve arka plan seçimi: Sağ üst köşedeki "Seç" menüsünden karakterler ve arka planlar eklenir. 4. Karakterlere hayat verme: Sol taraftaki "Kod Blokları" bölümünden uygun bloklar sürüklenip bırakılarak karakterler hareket ettirilir ve etkileşimler eklenir. 5. Etkileşimler ekleme: "Kontrol" ve "Etkileşim" blokları kullanılarak klavye veya fareye verilen komutlarla karakterlerin tepkileri belirlenir. 6. Ses ve müzik ekleme: Karakterlere ses ve müzik eklenir, bunun için Scratch'in ses blokları kullanılabilir. 7. Oyunu test etme: "Yeşil Bayrak" butonuna tıklanarak oyun test edilir ve gerekli düzenlemeler yapılır. 8. Projeyi paylaşma: "Dosya" menüsünden "Projeyi Paylaş" seçeneği kullanılarak proje Scratch topluluğuyla paylaşılır. Ayrıca, Scratch'ta oyun yapımı hakkında YouTube ve TikTok gibi platformlarda çeşitli videolar ve öğreticiler bulunmaktadır.

    Scr yazılım dili nedir?

    Scr yazılım dili, iki farklı bağlamda kullanılabilir: 1. Windows ekran koruyucu dosyası: SCR dosya uzantısı, Windows işletim sistemi için ekran koruyucu dosyalarını ifade eder. 2. Scratch programlama dili: Scratch, ABD'de bulunan MIT (Massachusetts Teknoloji Enstitüsü) tarafından geliştirilen, 8-16 yaş arası çocukların kullanımına göre tasarlanmış bir programlama dilidir. Scratch ile oluşturulabilecek bazı proje türleri: animasyonlar; oyunlar (platform, bulmaca, hafıza oyunları gibi); etkileşimli hikayeler; eğitim materyalleri ve simülasyonlar; sanat projeleri.

    Scratch oyunları nasıl kaydedilir?

    Scratch oyunlarında yapılan projeleri kaydetmek için şu adımlar izlenebilir: 1. Scratch'a giriş yapın. 2. Sol üstteki "Dosya" sekmesine tıklayın. 3. "Bilgisayarına Kaydet" butonuna tıklayarak dosyayı kaydedin. Alternatif olarak, "Şimdi Kaydet" seçeneği ile projeyi online hesaba kaydetmek veya "Kopyasını Kaydet" ile daha önce kaydedilmiş bir projeyi farklı bir isimle kaydetmek mümkündür. Ayrıca, "Bilgisayarımdan Yükle" seçeneği ile bilgisayarda kayıtlı olan bir proje, Scratch programının sitesi üzerinde görülebilir.

    Scratc'ın sahibi kim?

    Scratch'ın sahibi, kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olan Scratch Foundation'dır. Scratch Foundation, 2013 yılında Code to Learn Foundation adıyla kurulmuş ve 2019 yılında MIT Media Lab'den Scratch ve ScratchJr'ı devralmıştır.

    Balon patlatma oyununda ses nasıl ölçülür?

    Balon patlatma oyununda sesin nasıl ölçüldüğü hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, balon patlatma oyunu oynarken ses seviyesini ayarlamak için "AYARLAR" butonunu kullanabilirsiniz. Balon patlatma oyunu oynarken çıkan sesleri ayarlamak için, "Sesler" sekmesine gidip "Bir Ses Seç" sembolüne tıklayarak istediğiniz sesi seçebilirsiniz.

    Scratch projesi nasıl yapılır?

    Scratch projesi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Scratch'e erişim: Scratch'in internet sitesine (scratch.mit.edu) gidilir. Sol üst köşedeki "Oluştur" menüsüne basılır. 2. Proje oluşturma: "Yeni" seçeneğine tıklanarak yeni bir Scratch projesi oluşturulur. Önceden kaydedilmiş bir proje "Bilgisayarından Yükle" seçeneği ile açılır. 3. Kukla ve dekor ekleme: Sahneye kukla eklemek için "Kukla ve Dekor" alanında bulunan "+" sembolüne tıklanır ve "Scratch Kukla Arşivi"nden bir kukla seçilir. 4. Kodlama: Kodlama, renkli ve kategorilere ayrılmış bloklarla yapılır. 5. Projeyi kaydetme ve paylaşma: Proje, "Bilgisayarına Kaydet" seçeneği ile bilgisayara kaydedilir. Ücretsiz bir Scratch hesabı oluşturularak proje başkalarıyla paylaşılabilir. Scratch, 8-16 yaş arası çocuklar için tasarlanmış olsa da her yaştan kullanıcı tarafından kullanılabilir.

    Saldırground ne anlatıyor?

    Sagopa Kajmer'in "Saldırground" şarkısı, hip-hop kültürünü agresif kelime oyunları ve güçlü bir kimlik duygusuyla keşfeder. Bazı temalar: Derinliksizlik eleştirisi. Mücadele ve egemenlik iddiası. Kültürel referanslar. Sözlerin bir kısmı: > "Kafasını kurcalatırım, delik açtırır yuva yaptırıp içinde yumurtlatırım, yılanı yuvana yanaştırıp yavrularına yavşatırım bak. Yavşak!". "Saldırground", 12 dakika 23 saniye uzunluğundadır ve sözleri ile müziği Sagopa Kajmer'e aittir.

    Roket oyunu nasıl yapılır scratch?

    Scratch'te roket oyunu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Dekor ve kukla ekleme. 2. Kodlama. 3. Yeşil bayrak kodları. 4. Yukarı ok tuşu kodları. Ek olarak, şu kaynaklar da faydalı olabilir: bilisimle.com sitesindeki "Scratch Etkinlikleri-3: Uzayda Yolculuk" başlıklı yazı; brightchamps.com sitesindeki "Rocket Lander Game in Scratch" başlıklı yazı; bilisimnotlari.net sitesindeki "Scratch İle Kodlama 10.Ders: Uzay Savaşları Oyunu" başlıklı yazı. Ayrıca, scratch.mit.edu sitesinde "Roket" adlı bir oyun da bulunmaktadır.

    Scratch'ta yılan oyunu nasıl yapılır?

    Scratch'ta yılan oyunu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Sahne ve kuklaların oluşturulması. Dekor 1 olarak boş gelen sahnenin adı “oyun” olarak değiştirilir. “Dekor/Çizim” bölümünden ikinci sahne eklenir, arka plan siyah yapılır ve “Oyun Bitti” yazısı eklenir. Kukla/Çizim bölümünden yılan başı, gövde ve yem için üç küçük kare çizilir. 2. Kodlama. Dekora ait kodlar. Yılan başına ait kodlar. Yeme ait kodlar. 3. Oyunun çalıştırılması. Daha fazla bilgi ve görsel için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: YouTube. blockodlama.com. bilisimnotlari.net. makersoftomorrow.online. scratch.mit.edu.

    4 yaşındaki çocuk hangi kodlama dilini öğrenmeli?

    4 yaşındaki bir çocuğun öğrenebileceği kodlama dilleri arasında ScratchJr ve Scratch öne çıkmaktadır. ScratchJr: 5-7 yaş arasındaki çocuklar için uygun, görsel ve blok tabanlı bir kodlama dilidir. Scratch: 6-12 yaş grubu için uygun, yine görsel ve blok tabanlı bir dil olup, çocuklara algoritmik düşünmeyi öğretir. Bu diller, çocukların kodlama dünyasına eğlenceli bir şekilde adım atmalarını sağlar. Kodlama eğitimine başlamadan önce bir uzmana danışılması önerilir.