Araçlarda ağırlık merkezi bagajda değildir, ancak bagaj yapısı aracın ağırlık merkezini etkileyebilir. Bagaj yapısının ağırlık merkezine etkisi: Büyük ve yüksek bagajlar, aracın ağırlık merkezini yukarı taşıyarak yol tutuşunu düşürebilir. Ağır bir bagaj, aracın yakıt verimliliğini olumsuz etkileyebilir ve daha fazla yakıt tüketimine yol açabilir. Ağırlık merkezinin konumu: Önden çekişli araçlarda ağırlık genellikle %60-65 oranında ön aksta toplanır. Arkadan itişli araçlarda ağırlık daha dengeli olup, genellikle %50/50 dağılım gösterir. Dört çeker araçlarda ağırlık merkezi ortalanmış olur. Üreticiler, ağırlık merkezini düşük ve ortalanmış bir şekilde tutmaya çalışır.