Buradasın
Yapay zeka CRM nasıl çalışır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yapay zeka destekli CRM (Customer Relationship Management) sistemleri, müşteri verilerini analiz ederek ve otomatik işlemler gerçekleştirerek çalışır 123.
Çalışma prensibi:
- Veri toplama ve birleştirme 4. Web sitesi ziyaretleri, e-posta yanıtları, sosyal medya etkileşimleri ve satın alma geçmişi gibi farklı kaynaklardan gelen ham veriler tek bir platformda birleştirilir 4.
- Veri işleme 4. Veriler, müşteri segmentasyonu, davranış analizi ve tahmine dayalı satış fırsatları oluşturmak amacıyla temizlenir ve sınıflandırılır 4.
- Kişiselleştirilmiş öneriler 4. Yapay zeka modelleri, müşterilerin geçmiş davranışlarını analiz ederek kişiye özel ürün veya hizmet önerileri sunar 4.
- Gerçek zamanlı skorlamalar 4. En sıcak potansiyel müşteriler satış ekibine anında bildirilir 4.
- Otomatik işlemler 4. Tekrarlayan veri girişi, e-posta gönderimi veya randevu hatırlatmaları gibi zaman alan görevler yapay zeka tarafından otomatikleştirilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: