• Buradasın

    Raylı sistem yol bakım ve onarımcısı ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Raylı sistem yol bakım ve onarımcısının temel görevleri şunlardır:
    • Demiryolu hattı ve güzergahı kontrolleri: Herhangi bir problemin giderilmesi veya giderilmesi için 2.
    • Ray bağlantıları ve ray yastıkları kontrolleri: Bağlantıların sağlamlığının sağlanması 2.
    • Travers kontrolleri: Travers bağlantılarının incelenmesi 2.
    • Balast kontrolleri: Balastın durumunun kontrol edilmesi 2.
    • Makas kontrolleri: Makasların kontrol edilmesi 2.
    • Demiryolu hattı döşeme işlemleri: Yönlendirmelere göre çalışmaların sürdürülmesi 2.
    • Bakım ve onarım işlemleri: Demiryolu hattı ve bileşenlerinin bakım ve onarımının yapılması 2.
    Raylı sistem yol bakım ve onarımcıları, genellikle Devlet Demir Yolları veya özel şirketlerde çalışırlar 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Raylı sistem çeşitleri nelerdir?

    Raylı sistem çeşitleri kullanılan teknoloji ve amaçlarına göre şu şekilde sınıflandırılabilir: Çelik ray ve tekerlek teknolojisi ile raylı sistemler: Yüksek hız, konfor ve yüksek yolcu kapasitesi sunar. Manyetik levitasyon (Maglev) teknolojisi ile raylı sistemler: Çok yüksek hızlara ulaşabilir, ancak şehir içinde kullanımı uygun değildir. Konvansiyonel trenler: Kısa mesafelerde yük ve yolcu taşımacılığı yapar. Kent içi raylı sistemler: Metro, tramvay, banliyö, hafif metro ve monorail gibi sistemleri içerir. Yük ve yolcu trenleri: Şehirlerarası yolcu ve yük taşımacılığı yapar. Ayrıca, binalarda kullanılan raylı sistem çeşitleri de bulunmaktadır.

    Raylı sistemlerde yol bilgisi nedir?

    Raylı sistemlerde yol bilgisi, raylı sistemlerin temel özelliklerinden biri olan kendine ait bir ray yolu üzerinde ilerleme durumunu ifade eder. Raylı sistemlerin kullandığı yollar, köprü ya da toprak zemin üzerine oluşturulabilir. Raylı sistem türleri ve kullanılan teknolojiye bağlı olarak yol özellikleri değişiklik gösterebilir: Çelik ray ve tekerlek teknolojisi ile raylı sistemler. Maglev teknolojisi ile oluşturulan raylı sistemler. Konvansiyonel trenler. Ayrıca, raylı sistemlerde yolun geometrik özellikleri, sinyalizasyon sistemi, karayolu ile kesişme durumu, duraklar arası mesafe, durakların uzunluğu ve çalıştırılma sıklığı gibi parametreler de yolcu kapasitesini etkiler.

    Demiryolu bakım onarım işçisi kaç saat çalışır?

    Demiryolu bakım onarım işçilerinin haftalık çalışma süresi genellikle 45 saattir. Ancak, bazı durumlarda esnek çalışma saatleri uygulanabilir. Örneğin, aktif arazi personeli olan demiryolu bakım onarım işçileri, 7/24 görev yapabilir ve mesai saatleri esnek olabilir. Günlük çalışma süresi ise 11 saati aşamaz.

    Demiryolu yol yapım bakım ve onarım işçisi ne iş yapar?

    Demiryolu yol yapım, bakım ve onarım işçisi, iş sağlığı ve güvenliği ile çevreye ilişkin önlemleri alarak, kalite sistemleri çerçevesinde şu işleri yapar: Yol tamir ve bakım makinesi kullanımı. Makinenin bakımı. Kontrol işlemleri. Acil durum prosedürleri. İş alanı düzeni. Ayrıca, hemzemin geçitlere yaklaşırken düdük çalarak karayolu araç sürücülerini ve yayaları ikaz eder.

    Bakım onarım işlerinde iş güvenliği nasıl sağlanır?

    Bakım onarım işlerinde iş güvenliğinin sağlanması için aşağıdaki önlemler alınmalıdır: Planlı ve programlı çalışma: Bakım onarım işlemleri için talimatlar ve yönergeler hazırlanmalıdır. Eğitim ve denetim: Bakım ekibine, makinelerin korunması ilkeleri, elektrik ve mekanik güvenlik konularında eğitim verilmelidir. Güvenlik tedbirleri: İşe başlamadan önce fiziksel kilitleme aygıtları takılmalı, tehlike uyarı levhaları asılmalıdır. Kişisel koruyucu donanım (KKD): Zararlı, zehirli gazların bulunduğu yerlerde kişisel koruyucu malzemeler verilmeli ve kullanılması sağlanmalıdır. Aydınlatma: Uygun ve yeterli aydınlatma sağlanmalıdır. Kilitleme sistemi: Büyük makinelerde bakım yapılırken kilitleme uygulaması yapılmalıdır. Kritik malzeme hazırlığı: Alternatifi olmayan makinelerde meydana gelen arızalarda, duruş süresini kısaltmak için gerekli malzemeler hazır bulundurulmalıdır.

    Genel bakım ve onarım faaliyetleri nelerdir?

    Genel bakım ve onarım faaliyetleri şu şekilde sınıflandırılabilir: Planlı Bakım: Belirli aralıklarla yapılan düzenli bakım işlemleridir. Öngörücü Bakım: Ekipmanın durumunu ve performansını izlemek için sensörler ve veri analizi yazılımları kullanılarak yapılan bakımdır. Düzeltici Bakım: Arıza meydana geldiğinde veya ekipman işlevini yitirdiğinde yapılan bakım türüdür. Koşullu Bakım: Ekipmanların gerçek zamanlı durumunu değerlendirerek yapılan bakım türüdür. Genel bakım ve onarım faaliyetlerinin bazı örnekleri: Klima filtrelerinin üç ayda bir değiştirilmesi; Fabrika makinelerinin aylık olarak yağlanması; Yıllık elektrik tesisatı kontrolü; Kırılan bir makine parçasının değiştirilmesi; Elektrik arızası nedeniyle çalışmayan bir cihazın tamir edilmesi.

    Raylı sistemlerde hangi bölümler var?

    Raylı sistemler alanında bulunan bazı bölümler şunlardır: Raylı Sistemler Elektrik ve Elektronik Teknolojisi; Raylı Sistemler Makine Teknolojisi; Raylı Sistemler İşletmeciliği; Raylı Sistemler Yol Teknolojisi. Ayrıca, bazı üniversitelerde Raylı Sistemler İşletmeciliği bölümü uzaktan öğretim şeklinde de sunulmaktadır. 2025 yılı itibarıyla, Raylı Sistemler İşletmeciliği bölümü 11 farklı üniversitede bulunmaktadır.