• Buradasın

    Demiryolu bakım onarım işçisi kaç saat çalışır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Demiryolu bakım onarım işçilerinin haftalık çalışma süresi genellikle 45 saattir 23. Bu süre, iş yerinde haftanın günlerine eşit olarak bölünür 23.
    Ancak, bazı durumlarda esnek çalışma saatleri uygulanabilir. Örneğin, aktif arazi personeli olan demiryolu bakım onarım işçileri, 7/24 görev yapabilir ve mesai saatleri esnek olabilir 5. Ayrıca, işin yoğunluğu veya aciliyet gibi durumlarda hafta sonu da çalışma yapılabilir 5.
    Günlük çalışma süresi ise 11 saati aşamaz 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Demiryolu yol yapım bakım ve onarım işçisi ne iş yapar?

    Demiryolu yol yapım, bakım ve onarım işçisi, demiryolu hatlarının inşası, bakımı, onarımı ve güncellenmesi gibi çeşitli görevleri yerine getirir. Bu görevler arasında: Demiryolu inşası: Yeni hatların inşası sırasında zemin hazırlığı, ray döşeme ve travers montajı gibi işleri yapar. Bakım ve onarım: Mevcut demiryolu hatlarının düzenli bakımını yaparak rayların kontrol edilmesi, traversonların değiştirilmesi ve ray bağlantılarının kontrolü gibi işlemleri gerçekleştirir. Ray işlemleri: Rayların kesilmesi, kaynak yapılması ve ray bağlantılarının düzeltilmesi gibi işlemleri yürütür. Sinyalizasyon ve işaretlemeler: Demiryolu hatlarının sinyalizasyon sistemlerini kontrol eder ve işaretlemelerin doğru yapılmasını sağlar. Yolcu ve yük taşımacılığı: Tren istasyonlarında veya yük depolarında yükleme ve boşaltma işlemlerini yapar. Ray temizliği: Rayların temizliğini ve bakımını yaparak işleyişin düzgün ve güvenli kalmasını sağlar. Güvenlik kontrolleri: Güvenliği tehdit eden faktörleri tespit ederek yetkili birimlere bildirir.

    Raylı sistem yol bakım ve onarımcısı ne iş yapar?

    Raylı sistem yol bakım ve onarımcısı, demiryolu hatlarının bakımı ve onarımı ile ilgili çeşitli görevleri yerine getirir. Bu görevler arasında: Rayların ve bağlantı elemanlarının kontrolü: Rayların, ray bağlantılarının ve ray yastıklarının düzenli olarak kontrol edilmesi. Güzergah ve zemin analizleri: Demiryolu hatlarının güzergahının ve zemin koşullarının incelenmesi. Periyodik bakım ve onarım: Raylar, sinyalizasyon sistemleri, enerji kaynakları gibi bileşenlerin periyodik olarak kontrol edilmesi ve gerekli onarımların yapılması. Yeni teknolojilerin araştırılması: Mevcut sistemlerin verimliliğini artırmak için yeni inovasyonlar ve ekipmanların araştırılması. Bu uzmanlar, güvenli, verimli ve çevre dostu ulaşım sistemlerinin oluşturulmasına katkıda bulunurlar.

    Hat bakım memuru kaç saat çalışır?

    TCDD hat bakım onarım memurlarının çalışma saatleri, genellikle 08:30 veya 08:00'de başlar, ancak işçi ile birlikte işbaşı yaptıkları için bir saat erken başlayabilir. Aktif arazi personeli oldukları için mesai saatleri esnek olup, 7/24 görev yapabilirler. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre, memurların haftalık çalışma süresi 40 saattir.