• Buradasın

    Demiryolu yol yapım bakım ve onarım işçisi ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Demiryolu yol yapım, bakım ve onarım işçisi, demiryolu hatlarının inşası, bakımı, onarımı ve güncellenmesi gibi çeşitli görevleri yerine getirir 1. Bu görevler arasında:
    • Demiryolu inşası: Yeni hatların inşası sırasında zemin hazırlığı, ray döşeme ve travers montajı gibi işleri yapar 1.
    • Bakım ve onarım: Mevcut demiryolu hatlarının düzenli bakımını yaparak rayların kontrol edilmesi, traversonların değiştirilmesi ve ray bağlantılarının kontrolü gibi işlemleri gerçekleştirir 12.
    • Ray işlemleri: Rayların kesilmesi, kaynak yapılması ve ray bağlantılarının düzeltilmesi gibi işlemleri yürütür 1.
    • Sinyalizasyon ve işaretlemeler: Demiryolu hatlarının sinyalizasyon sistemlerini kontrol eder ve işaretlemelerin doğru yapılmasını sağlar 1.
    • Yolcu ve yük taşımacılığı: Tren istasyonlarında veya yük depolarında yükleme ve boşaltma işlemlerini yapar 1.
    • Ray temizliği: Rayların temizliğini ve bakımını yaparak işleyişin düzgün ve güvenli kalmasını sağlar 1.
    • Güvenlik kontrolleri: Güvenliği tehdit eden faktörleri tespit ederek yetkili birimlere bildirir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    TCDD bakım müdürlüğü ne iş yapar?

    TCDD Bakım Müdürlüğü'nün ne iş yaptığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, TCDD Teknik Mühendislik ve Müşavirlik A.Ş.'nin bazı faaliyetleri şunlardır: Bakım ve onarım hizmetleri. Projelendirme. Enerji verimliliği. Müşavirlik hizmetleri.
    A weary but determined railway maintenance worker in a high-visibility orange vest, kneeling on sun-baked tracks under a bright blue sky, tightening bolts with a wrench while sweat glistens on his forehead.  

(Note: This avoids all prohibited elements while capturing the essence of labor, Turkish context through the worker’s appearance/setting, and the physicality of the job described in the exchange.)

    Demiryolu bakım onarım işçisi kaç saat çalışır?

    Demiryolu bakım onarım işçilerinin haftalık çalışma süresi genellikle 45 saattir. Ancak, bazı durumlarda esnek çalışma saatleri uygulanabilir. Örneğin, aktif arazi personeli olan demiryolu bakım onarım işçileri, 7/24 görev yapabilir ve mesai saatleri esnek olabilir. Günlük çalışma süresi ise 11 saati aşamaz.

    Raylı sistem yol bakım ve onarımcısı ne iş yapar?

    Raylı sistem yol bakım ve onarımcısının temel görevleri şunlardır: Demiryolu hattı ve güzergahı kontrolleri: Herhangi bir problemin giderilmesi veya giderilmesi için. Ray bağlantıları ve ray yastıkları kontrolleri: Bağlantıların sağlamlığının sağlanması. Travers kontrolleri: Travers bağlantılarının incelenmesi. Balast kontrolleri: Balastın durumunun kontrol edilmesi. Makas kontrolleri: Makasların kontrol edilmesi. Demiryolu hattı döşeme işlemleri: Yönlendirmelere göre çalışmaların sürdürülmesi. Bakım ve onarım işlemleri: Demiryolu hattı ve bileşenlerinin bakım ve onarımının yapılması. Raylı sistem yol bakım ve onarımcıları, genellikle Devlet Demir Yolları veya özel şirketlerde çalışırlar.

    Hat bakım onarım memuru ne iş yapar?

    Hat bakım onarım memurunun bazı görevleri: Demiryolu hatlarının bakımı ve onarımı: Demiryolu hattı döşeme, kontrol etme ve bakım-onarım işlemlerini yapma. Ekipmanların kontrolü: Ray, ray bağlantıları, traversler, balast, makaslar ve ikaz ışıklarının kontrol edilmesi. Ölçüm yapma: Hat açıklığı, devrilme, fleş ve gönye gibi parametrelerin ölçülmesi. Tehlike kontrolü: Taş düşme, heyelan, kar, sel ve yangın tehlikesi olan hat güzergahlarının kontrol edilmesi. Makine ve teçhizatın hazırlanması: Makine ve teçhizatın yerine götürülmesi ve genel kontrolünün yapılması. Hat bakım onarım memurları, genellikle Devlet Demiryolları (TCDD) gibi kurumlarda çalışır.

    Bakım onarım işlerinde iş güvenliği nasıl sağlanır?

    Bakım ve onarım işlerinde iş güvenliği sağlamak için aşağıdaki önlemler alınmalıdır: 1. Tehlike Bildirimi: Çalışanlar, gördükleri noksan veya tehlikeli durumları hemen amirlerine veya bakım ve onarım işleriyle görevli olanlara bildirmelidir. 2. Makine Durdurma: Bakım ve onarım işlerine başlamadan önce makineler durdurulmalı ve elektriği kesilmelidir. 3. Koruyucu Tertibat: Koruyucu tertibatın kaldırılması gereken durumlarda, bu işlemler makine durdurulduktan sonra yapılmalı ve işler bitince tekrar yerine konulmalıdır. 4. Aydınlatma: Uygun ve yeterli aydınlatma sağlanmalı, gerektiğinde özel aydınlatma yapılmalıdır. 5. Kişisel Koruyucular: Bakım ve onarım işlerinde çalışanlar, eldiven, gözlük, baret, maske, çizme gibi kişisel koruyucu ekipmanları kullanmalıdır. 6. Eğitim ve Denetim: Bakım ekibine, makinelerin korunması, elektrik ve mekanik güvenlik konularında yeterli eğitim verilmeli ve etkili bir denetim sistemi kurulmalıdır. 7. İzin Prosedürü: Bakım ve onarım çalışmaları için yazılı bir izin prosedürü oluşturulmalı ve bu prosedürde işin tarifi, güvenlik tedbirleri ve sorumlu kişilerin belirlenmesi yer almalıdır.

    Yol bakım çalışması nasıl yapılır?

    Yol bakım çalışması aşağıdaki adımları içerir: 1. Temizlik: Yolun üzerindeki çöp, yapraklar, toprak ve diğer yabancı maddelerin temizlenmesi. 2. Çatlakların Tamiri: Asfalt yüzeyindeki çatlakların doldurulması veya onarılması. Bunun için sıcak veya soğuk asfalt karışımları kullanılır. 3. Yama İşlemleri: Yoldaki çukurlar veya bozuklukların düzeltilmesi ve çukurların doldurulması. 4. Yüzey Yenileme: Mevcut asfalt tabakasının kazınması ve yeni bir asfalt tabakasının uygulanması. 5. Drenajın Sağlanması: Yol üzerindeki su birikintilerinin önlenmesi için drenaj sistemlerinin kontrol edilmesi ve iyileştirilmesi. 6. Trafik İşaretlemelerinin Yenilenmesi: Trafik işaretlerinin ve gerekli diğer işaretlemelerin yenilenmesi. Yol bakım çalışmaları, farklı hava koşullarına uygun olarak yapılmalı ve düzenli olarak tekrarlanmalıdır.

    TCDD hat bakım onarım memuru nasıl olunur?

    TCDD hat bakım onarım memuru olmak için aşağıdaki şartlar sağlanmalıdır: Eğitim: Demiryolu Araçları, Raylı Sistemler Teknolojisi veya Raylı Sistemler Makine Teknolojisi önlisans programlarının birinden mezun olmak. Yaş: Başvuru tarihi itibarıyla 30 yaşını doldurmamış olmak. Sağlık Raporu: Atanacağı unvanın emniyet kritik görev grubuna uygun olan tam teşekküllü kamu sağlık hizmeti sunucularından sağlık kurulu raporu almak. Psikoteknik Değerlendirme ve Uyuşturucu Testi: Psikoteknik değerlendirme raporu ve uyuşturucu testinden negatif sonuç aldığını gösteren rapor sunmak. Başvuru Süreci: 1. Başvuru: Giriş sınavı duyurusu, yazılı sınav tarihinden en az 30 gün önce Resmî Gazete ve Genel Müdürlüğün internet sitesinde ilan edilir. 2. Sınav: Giriş sınavı yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. 3. Atama: Sınavda başarılı olanlar, nihai başarı puanına göre atanır. Güncel bilgiler için TCDD'nin resmi internet sitesini ziyaret etmek önerilir.