• Buradasın

    Demiryolu yol yapım bakım ve onarım işçisi ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Demiryolu yol yapım, bakım ve onarım işçisi, iş sağlığı ve güvenliği ile çevreye ilişkin önlemleri alarak, kalite sistemleri çerçevesinde şu işleri yapar:
    • Yol tamir ve bakım makinesi kullanımı 14. Demiryolu üzerinde yol yapım, tamir ve bakım işlerini gerçekleştirir 14.
    • Makinenin bakımı 14. Makinenin tamirini ve bakımını yapar 14.
    • Kontrol işlemleri 4. Sorumluluk bölgesinde gerçekleştirdiği kontrol işlemlerinde, yaptığı işlemlerin doğruluğundan, zamanlamasından ve kalitesinden sorumludur 4.
    • Acil durum prosedürleri 14. Risk faktörlerinin azaltılmasına yönelik çalışmalara katılır ve tehlike durumlarını ilgili kişilere bildirir 14.
    • İş alanı düzeni 14. Çalışma ortamının ve kullanılan ekipmanın düzenli ve temiz tutulmasına yönelik tedbirleri uygular 14.
    Ayrıca, hemzemin geçitlere yaklaşırken düdük çalarak karayolu araç sürücülerini ve yayaları ikaz eder 14. Makinede, elektrifikasyon bölgesinde ve sinyalizasyon bölgesinde gözlemlediği aksaklıkları trafik kontrolörüne bildirir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Demiryolu bakım onarım işçisi kaç saat çalışır?

    Demiryolu bakım onarım işçilerinin haftalık çalışma süresi genellikle 45 saattir. Ancak, bazı durumlarda esnek çalışma saatleri uygulanabilir. Örneğin, aktif arazi personeli olan demiryolu bakım onarım işçileri, 7/24 görev yapabilir ve mesai saatleri esnek olabilir. Günlük çalışma süresi ise 11 saati aşamaz.

    Hat bakım onarım memuru ne iş yapar?

    Hat bakım onarım memurunun bazı görevleri: Demiryolu hatlarının bakımı ve onarımı: Demiryolu hattı döşeme, kontrol etme ve bakım-onarım işlemlerini yapma. Ekipmanların kontrolü: Ray, ray bağlantıları, traversler, balast, makaslar ve ikaz ışıklarının kontrol edilmesi. Ölçüm yapma: Hat açıklığı, devrilme, fleş ve gönye gibi parametrelerin ölçülmesi. Tehlike kontrolü: Taş düşme, heyelan, kar, sel ve yangın tehlikesi olan hat güzergahlarının kontrol edilmesi. Makine ve teçhizatın hazırlanması: Makine ve teçhizatın yerine götürülmesi ve genel kontrolünün yapılması. Hat bakım onarım memurları, genellikle Devlet Demiryolları (TCDD) gibi kurumlarda çalışır.

    Yol bakım çalışması nasıl yapılır?

    Yol bakım çalışmaları, yolun hasar durumuna ve kullanım yoğunluğuna göre farklı yöntemlerle gerçekleştirilir. İşte bazı yol bakım çalışması türleri: Temizlik. Çatlakların tamiri. Yama işlemleri. Yüzey yenileme. Drenajın sağlanması. Trafik işaretlemelerinin yenilenmesi. Yol bakım çalışmalarının kaliteli bir şekilde yapılması, profesyonel ekipler ve modern tekniklerle mümkündür.

    TCDD bakım müdürlüğü ne iş yapar?

    TCDD Bakım Müdürlüğü'nün ne iş yaptığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, TCDD Teknik Mühendislik ve Müşavirlik A.Ş.'nin bazı faaliyetleri şunlardır: Bakım ve onarım hizmetleri. Projelendirme. Enerji verimliliği. Müşavirlik hizmetleri.

    Raylı sistem yol bakım ve onarımcısı ne iş yapar?

    Raylı sistem yol bakım ve onarımcısının temel görevleri şunlardır: Demiryolu hattı ve güzergahı kontrolleri: Herhangi bir problemin giderilmesi veya giderilmesi için. Ray bağlantıları ve ray yastıkları kontrolleri: Bağlantıların sağlamlığının sağlanması. Travers kontrolleri: Travers bağlantılarının incelenmesi. Balast kontrolleri: Balastın durumunun kontrol edilmesi. Makas kontrolleri: Makasların kontrol edilmesi. Demiryolu hattı döşeme işlemleri: Yönlendirmelere göre çalışmaların sürdürülmesi. Bakım ve onarım işlemleri: Demiryolu hattı ve bileşenlerinin bakım ve onarımının yapılması. Raylı sistem yol bakım ve onarımcıları, genellikle Devlet Demir Yolları veya özel şirketlerde çalışırlar.

    TCDD hat bakım onarım memuru nasıl olunur?

    TCDD hat bakım onarım memuru olmak için aşağıdaki şartlar sağlanmalıdır: Eğitim: Demiryolu Araçları, Raylı Sistemler Teknolojisi veya Raylı Sistemler Makine Teknolojisi önlisans programlarının birinden mezun olmak. Yaş: Başvuru tarihi itibarıyla 30 yaşını doldurmamış olmak. Sağlık Raporu: Atanacağı unvanın emniyet kritik görev grubuna uygun olan tam teşekküllü kamu sağlık hizmeti sunucularından sağlık kurulu raporu almak. Psikoteknik Değerlendirme ve Uyuşturucu Testi: Psikoteknik değerlendirme raporu ve uyuşturucu testinden negatif sonuç aldığını gösteren rapor sunmak. Başvuru Süreci: 1. Başvuru: Giriş sınavı duyurusu, yazılı sınav tarihinden en az 30 gün önce Resmî Gazete ve Genel Müdürlüğün internet sitesinde ilan edilir. 2. Sınav: Giriş sınavı yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. 3. Atama: Sınavda başarılı olanlar, nihai başarı puanına göre atanır. Güncel bilgiler için TCDD'nin resmi internet sitesini ziyaret etmek önerilir.

    Bakım onarım işlerinde iş güvenliği nasıl sağlanır?

    Bakım onarım işlerinde iş güvenliğinin sağlanması için aşağıdaki önlemler alınmalıdır: Planlı ve programlı çalışma: Bakım onarım işlemleri için talimatlar ve yönergeler hazırlanmalıdır. Eğitim ve denetim: Bakım ekibine, makinelerin korunması ilkeleri, elektrik ve mekanik güvenlik konularında eğitim verilmelidir. Güvenlik tedbirleri: İşe başlamadan önce fiziksel kilitleme aygıtları takılmalı, tehlike uyarı levhaları asılmalıdır. Kişisel koruyucu donanım (KKD): Zararlı, zehirli gazların bulunduğu yerlerde kişisel koruyucu malzemeler verilmeli ve kullanılması sağlanmalıdır. Aydınlatma: Uygun ve yeterli aydınlatma sağlanmalıdır. Kilitleme sistemi: Büyük makinelerde bakım yapılırken kilitleme uygulaması yapılmalıdır. Kritik malzeme hazırlığı: Alternatifi olmayan makinelerde meydana gelen arızalarda, duruş süresini kısaltmak için gerekli malzemeler hazır bulundurulmalıdır.