Buradasın
PBS sağlık Bakanlığı personel bilgi sistemi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
PBS (Personel Bilgi Sistemi), Sağlık Bakanlığı personelinin atama, kıdem, rütbe terfi, ödüllendirme, soruşturma, izin, sağlık gibi tüm iş ve işlemlerinin yürütüldüğü bir sistemdir 14.
PBS'nin bazı özellikleri şunlardır:
- Kadro yönetimi 1. Yönetici tarafından saklı ya da serbest kadrolar tanımlanabilir 1. Kadrolar dijital ortamda yönetilebilir ve raporlanabilir 1.
- Personel yönetimi 1. Personelin görev geçmişi ve özlük bilgisi görüntülenebilir 1.
- Tayin ve terfi yönetimi 1. Terfi işlemleri, ilgili kanun maddelerine uygun olarak sistem tarafından otomatik gerçekleştirilir 1.
PBS, şu amaçlar için kullanılmaz:
- Personel öğrenim durumu, hizmet süresi ve sicil bilgisi sorgulamaları 1.
- Personel görev yeri ve zimmet durumu sorgulamaları 1.
- Atama ve kura duyuruları 1.
- Doktorların ve eczacıların kişisel eğitim ve sertifika bilgilerine ulaşması 1.
- Yardımcı sağlık personelinin kişisel eğitim ve sertifika bilgilerine ulaşması 1.
- Diploma tescil işlemleri 1.
PBS'ye giriş, Sağlık Bakanlığı Ortak Giriş Noktası ya da e-Devlet üzerinden kimlik doğrulaması ile yapılabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: