• Buradasın

    Ömür Devri Yönetimi Planı Nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ömür Devri Yönetimi Planı, bir sistemin veya ürünün fikir aşamasından hizmetten çıkana kadar olan tüm süreci kapsayan bir plandır 34. Bu plan, sistemin etkin kullanılmasını, ilk günkü performansını sağlamasını ve maliyet etkin bir şekilde işletilip idame edilmesini hedefler 34.
    Ömür Devri Yönetimi Planı'nın temel unsurları şunlardır:
    • Sistemin tanımlanması 2. Destek ihtiyacının kapsamı, ana ilgililer, sistemin mevcut durumu, maliyet ve performans hedefleri belirlenir 2.
    • Süreç yönetimi 1. Girdileri çıktılara dönüştüren ve tekrarlanan faaliyetler tanımlanır 1.
    • Maliyet yönetimi 34. İşletme, bakım, onarım ve elden çıkarma maliyetleri planlanır 34.
    • Lojistik destek 13. Bakım, ikmal, eğitim ve teknik bilgi gibi destek hizmetleri sağlanır 3.
    Ömür Devri Yönetimi Planı, kullanıcı (TSK), tedarikçi (SSB) ve yüklenicinin (firma) iş birliğini gerektirir 2. Bu sayede, gerçek ihtiyaca uygun istekler doğrultusunda ürün tasarlanıp üretilebilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ömür devri yönetim süreci kaç aşamadan oluşur?

    Ömür devri yönetim süreci, projenin hazır olması durumunda sadeleşmekle birlikte genellikle yedi aşamadan oluşur. Bu aşamalar şunlardır: 1. Konsept geliştirme. 2. Ön tasarım. 3. Detaylı tasarım. 4. Geliştirme. 5. Üretim ve inşa. 6. Kullanım ve destek. 7. Ortadan kaldırma (envanterden çıkarma).

    Ömür devri yönetimi nedir?

    Ömür devri yönetimi (ÖDY), bir sistemin fikir aşamasından hizmetten çıkana kadar olan tüm hayatı boyunca etkin bir şekilde kullanılmasını ve ilk günkü performansını sağlamasını amaçlayan bir yönetim yaklaşımıdır. ÖDY, aşağıdaki unsurları içerir: Sistemin tasarımı. Kullanım ve destek. Elden çıkarma. ÖDY, maliyet etkinliği sağlamak ve operasyonel riskleri azaltmak için büyük önem taşır.

    Süreç ve dönem yönetimi nedir?

    Süreç yönetimi ve dönem yönetimi farklı kavramlardır: 1. Süreç Yönetimi: Bir organizasyonun iş süreçlerini planlama, uygulama ve değerlendirme yaklaşımıdır. 2. Dönem Yönetimi: Belirli bir zaman dilimindeki faaliyetlerin yönetimini ifade eder. Dönem yönetimi, genellikle eğitim, proje veya iş planları gibi belirli zaman dilimlerinde gerçekleştirilen çalışmaların organize edilmesi ve takip edilmesi anlamına gelir.

    Ömür muhasebesi ne demek?

    Ömür muhasebesi, geçip giden ve bir daha geri gelmeyecek olan kısa dünya ömrünün daima muhasebesini yapmak anlamına gelir. Bu kavram, insanın zamanını nasıl değerlendirdiğini ve hayatını nasıl yaşadığını gözden geçirmesini ifade eder.

    Ömür devresi maliyet yönetimi nedir?

    Ömür Devri Maliyet Yönetimi, bir sistemin veya ürünün ön konsept safhasından imha safhasına kadar olan süre boyunca sahip olma, işletme, bakım ve imha maliyetlerini yönetmeyi ifade eder. Bu yönetim, özellikle erken safhalarda alternatif tasarım ve Entegre Lojistik Destek (ELD) çözümlerinin karşılaştırılması için kullanılır. Ömür Devri Maliyet Yönetimi'nin bazı unsurları: Ömür Devri Maliyeti (Life Cycle Cost). Toplam Sahip Olma Maliyeti (Through Life Cost/Total Cost of Ownership). Toplam Ömür Devri Maliyeti (Whole Life Cost).