Buradasın
Süreç ve dönem yönetimi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Süreç yönetimi, bir kurumun performansının sürekli olarak iyileştirilmesini sağlayan ve süreçleri temel “varlık” kabul eden bir yönetim disiplinidir 3.
Süreç yönetiminin bazı temel unsurları:
- tanımlanmış ve belgelenmiş süreçler 3;
- disiplinli ve tutarlı yayılım ve uygulama 3;
- süreç karneleri (ölçümler) 3;
- sürekli iyileştirme 3.
Dönem yönetimi hakkında ise bilgi bulunmamaktadır.
Süreç yönetiminin bazı faydaları:
- İşlerin işler bazında ortaya çıkarılmasını sağlayarak iş/süreç bazlı bir kontrol sağlar 4.
- Her bir sürecin sahibi/sorumlusu belirlenerek hangi işin kim/kimler tarafından yapıldığı net biçimde ortaya konur 4.
- Her bir sürecin etkin biçimde işleyebilmesi için gerekli girdi ve tedarikçiler, ortaya çıkan çıktılar ve müşteriler belirlenir 4.
- Süreçlere performans göstergesi ve hedef belirlendiği için süreçlerin kendi akışı içerisinde bırakılması yerine hedefine ulaşması yönündeki çabaları içerecek şekilde yönetilmesi sağlanır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: