• Buradasın

    Ömür devresi maliyet yönetimi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ömür Devri Maliyet Yönetimi, bir sistemin veya ürünün ön konsept safhasından imha safhasına kadar olan süre boyunca sahip olma, işletme, bakım ve imha maliyetlerini yönetmeyi ifade eder 4.
    Bu yönetim, özellikle erken safhalarda alternatif tasarım ve Entegre Lojistik Destek (ELD) çözümlerinin karşılaştırılması için kullanılır 24. Ömür Devri Maliyet Yönetimi, tasarruf fırsatlarını belirlemeye, kaynak tahsisini optimize etmeye ve istenen performans ve işletme gereksinimlerini karşılayan en maliyet etkin seçenekleri veya alternatifleri seçmeye yardımcı olur 4.
    Ömür Devri Maliyet Yönetimi'nin bazı unsurları:
    • Ömür Devri Maliyeti (Life Cycle Cost) 12. Sistem ömür devri başlangıç noktasında seçeneklerin irdelenmesi amacıyla kullanılan, süreç boyunca güncellenen ve sistem ömür devri safhalarına bağlı olarak doğrudan ve dolaylı maliyetleri içeren maliyet tanımıdır 2.
    • Toplam Sahip Olma Maliyeti (Through Life Cost/Total Cost of Ownership) 2. Belirlenen tek bir seçenek için bütçe amaçlı yapılan maliyet hesabıdır 2.
    • Toplam Ömür Devri Maliyeti (Whole Life Cost) 2. Belirlenen bir seçenek için sistem ömrü boyunca gerekli olacak kaynakların toplam maliyetidir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tam maliyet ve değişken maliyet yöntemleri nelerdir?

    Tam maliyet yöntemi, üretim maliyetinin hesaplanmasında, üretimle ilgili olarak katlanılan tüm giderlerin dikkate alındığı bir yöntemdir. Değişken maliyet yöntemi ise üretim miktarına bağlı olmayan (sabit) giderlerin maliyetlerin hesaplanmasında üretimle ilişkilendirilmediği ve dönem gideri olarak dikkate alındığı bir yöntemdir. Özetle: Tam maliyet yöntemi: Tüm giderler dikkate alınır. Değişken maliyet yöntemi: Sadece değişken giderler dikkate alınır, sabit giderler dönem gideri olarak kabul edilir.

    Maliyet Muhasebesi kaça ayrılır?

    Maliyet muhasebesi, farklı ölçütlere göre çeşitli şekillerde ayrılabilir: Hesapların yapıldığı zamana göre: ön maliyet; kesin maliyet. Kullanılan rakamların fiili veya tahmini olmasına göre: fiili maliyet; standart maliyet; tahmini maliyet. Maliyetlerin tümünü veya bir kısmını temel almaya göre: tam maliyet; değişken maliyet; normal maliyet; asal maliyet (direkt maliyet). Birim maliyetlerin hesaplanma şekline göre: safha maliyeti; sipariş maliyeti.

    Masraf yönetimi nasıl yapılır?

    Masraf yönetimi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Politika belirleme. 2. Onay süreci kurma. 3. Dijital altyapı kullanma. 4. Raporlama ve denetleme. 5. Eğitim verme. Masraf yönetimi için kullanılabilecek bazı uygulamalar şunlardır: Kolay İK. ODISPRO. Ayrıca, masraf yönetimi uygulamaları genellikle kullanıcıların harcamalarını dijital olarak kaydetmelerine, harcama belgelerini yüklemelerine ve yöneticilere onay için iletmelerine olanak tanır.

    Maliyet ne anlama gelir?

    Maliyet, bir ürün veya hizmetin üretimi için yapılan tüm harcamaların toplamıdır. Maliyet kavramı ayrıca şu anlamlara da gelebilir: Fırsat maliyeti: Bir kaynağın alternatif kullanımı nedeniyle vazgeçilen değer. Batık maliyet: Geçmişte yapılmış ve geri alınamaz harcamalar. Marjinal maliyet: Üretim miktarındaki bir birimlik artış nedeniyle ortaya çıkan ek gider. Birim maliyet: Üretilen her birim için düşen toplam maliyet. Maliyet, işletmelerin sürdürülebilirliği ve başarısı için doğru yönetilmesi gereken önemli bir unsurdur.

    Kazanılmış Değer Yönetimi'nde maliyet temel çizgisi nedir?

    Kazanılmış Değer Yönetimi'nde (EVM) maliyet temel çizgisi, yalnızca resmi değişiklik kontrol prosedürleriyle değiştirilebilen ve gerçekleşen sonuçlarla karşılaştırma yapmak için temel olarak kullanılan, yönetim rezervleri hariç, zaman bazlı proje bütçesinin onaylanmış versiyonudur. Maliyet temel çizgisi, öngörülen risklerden kaynaklı ek maliyetlerin ortaya çıkması olasılığına karşı "beklenmedik durum yedeklerini" içerir. Zaman bazlı proje bütçesi, dönemsel maliyet tahminlerinin kümülatif halidir ve "nakit akışı" olarak da adlandırılır. Maliyet temel çizgisi oluşturulduktan sonra, proje yöneticisi için bir taahhüt haline gelir.

    Mali yönetim sistemi nedir?

    Mali Yönetim Sistemi, kamu kaynaklarının etkin, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamak amacıyla geliştirilmiş bir bilişim sistemidir. Bu sistem, "Harcama Talimatı Onay Belgesi" ve "Ödeme Emri Belgesi" gibi belgelerin elektronik ortamda hazırlanmasına ve harcama işlemlerinin yürütülmesine olanak tanır. Mali Yönetim Sistemi'nin bazı modülleri: Harcama İşlemleri; Ödeme İşlemleri; Yolluk İşlemleri; E-Fatura İşlemleri; Varlık İşlemleri; Emanet İşlemleri; Teminat İşlemleri; Taahhüt İşlemleri; Proje İşlemleri; Ödenek İşlemleri. Sisteme, harcama birimleri tarafından mysv2.hmb.gov.tr adresinden erişilebilir.

    Birim başına sabit maliyet nedir?

    Birim başına sabit maliyet, işletmenin üretim miktarı veya hizmetin ifası ile doğrudan ilişkili olmayan, belirli bir dönemde sabit kalan giderlerdir. Örnekler: - sigorta primleri; - iş yeri veya depolama kirası; - maaşlar ve benzeri harcamalar. Bu tür maliyetler, üretim hacmindeki değişimlere bağlı olmadan, işletmenin kapasitesini kullanmış olsun ya da olmasın aynı seviyede kalır.