• Buradasın

    Kömürhan Köprüsü ve Tüneli kimin eseri?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kömürhan Köprüsü ve Tüneli, farklı dönemlerde farklı firmalar ve ekipler tarafından inşa edilmiştir:
    • Eski Kömürhan Köprüsü: 1932 yılında İsveç firması Nidgvist-Helm tarafından yapılmıştır 14.
    • Yeni Kömürhan Köprüsü: 1983-1986 yılları arasında inşa edilmiş, yapımını STFA üstlenmiştir 14.
    Kömürhan Tüneli ise 2021 yılında tamamlanmıştır ve yapımını da STFA gerçekleştirmiştir 15.
    Kömürhan Köprüsü ve Tüneli, tasarım ve inşaat aşamalarında tamamen Türk mühendis ve işçilerinin emeği ile gerçekleştirilmiştir 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kömürhan Köprüsü'nün hikayesi nedir?

    Kömürhan Köprüsü'nün hikayesi şu şekilde özetlenebilir: İlk köprü: Kömürhan Köprüsü'nün yapımına 1638 yılında Sultan 4. Murad'ın Bağdat seferi sırasında karar verilmiş, ancak sultanın ölümü üzerine köprü yarım kalmıştır. Cumhuriyet dönemi: Cumhuriyet döneminde, aynı yere betonarme bir köprü inşa edilmiştir. Karakaya Barajı: Karakaya Barajı'nın yapımıyla köprü sular altında kalmıştır. Yeni köprü: 1983-1986 yılları arasında, eski köprünün üzerine Türkiye’nin ilk dengeli konsol köprüsü olarak yeni bir köprü inşa edilmiştir. Popüler kültür: "Kömürhan Köprüsü Harput'a bakar" dizesiyle Fırat türküsüne konu olmuştur. Güncel durum: 2021 yılında, mevcut köprünün yanına yeni bir köprü daha inşa edilmiştir.

    Eski Kömürhan Köprüsü neden yıkıldı?

    Eski Kömürhan Köprüsü, 1983-1986 yılları arasında Karakaya Barajı'nın inşası nedeniyle yıkılmıştır. Kömürhan Köprüsü, 1932 yılında inşa edilmiş ve 1986 yılında yeni Kömürhan Köprüsü'nün tamamlanmasıyla birlikte baraj gölü altında kalmıştır.

    Kömürhan köprüsünün sahibi kim?

    2021 yılında hizmete açılan Kömürhan Köprüsü'nün sahibi Karayolları Genel Müdürlüğü'dür. Kömürhan Köprüsü'nün mühendislik, tasarım ve müşavirlik hizmetlerini ise Yüksel Proje üstlenmiştir. Eski Kömürhan Köprüsü ise 1930 yılında Nidgvist ve Helm A.Ş. tarafından yapılmıştır.

    Kömürhan'da neden iki köprü var?

    Kömürhan'da iki köprü olmasının sebebi, mevcut eski Kömürhan Köprüsü'nün, Karakaya Barajı'nın yapımından sonra sular altında kalması ve kullanım imkânını yitirmesidir. 2013 yılında, aynı yerde 660 metre uzunluğunda yeni bir köprü yapılması için ihale gerçekleştirilmiştir.

    Kömürhan Köprüsü ne zaman yapıldı?

    Kömürhan Köprüsü'nün inşa süreci iki farklı dönemde gerçekleşmiştir: 1. 1930-1932: İlk Kömürhan Köprüsü, 5 Temmuz 1930 tarihinde ihaleye çıkarılmış ve 3 Nisan 1932 tarihinde tamamlanmıştır. 2. 1983-1986: Karakaya Barajı'nın yapımından sonra sular altında kalan eski köprünün yerine, 23 Şubat 1983'te yapımına başlanan ve 8 Nisan 1986'da tamamlanan yeni Kömürhan Köprüsü inşa edilmiştir. 2021 yılında ise, mevcut Kömürhan Köprüsü'nün yanına 660 metre uzunluğunda yeni bir köprü (Kömürhan Köprüsü) daha inşa edilmiştir.

    Kömürhan köprüsünün eski hali nasıldı?

    Kömürhan Köprüsü'nün eski hali, 1930 yılında inşa edilen ve 1983-1986 yılları arasında Karakaya Barajı'nın yapımı sırasında sular altında kalan betonarme bir yapıdır. Bu köprü, 543 metre uzunluğunda ahşap bir köprü olarak Birinci Dünya Savaşı yıllarında yapılmış, ancak 22 Nisan 1929'da yaşanan taşkın nedeniyle yıkılmıştır. 1930 yılında, yıkılan köprünün 12 kilometre doğusunda, Kömürhan Boğazı'nda yeni bir köprü inşası için karar alınmış ve bu karar, Mustafa Kemal Atatürk ile Başbakan İsmet İnönü tarafından imzalanmıştır. Kömürhan Köprüsü, orta açıklığı 109,60 metre olan beş gözlü bir yapıydı ve yapıldığı dönemde orta açıklığın uzunluğu bakımından dünyadaki betonarme köprüler arasında altıncı sıradaydı.

    Yol ve köprüleri kim yaptı?

    Yol ve köprülerin yapımından sorumlu kurumlar ve kişiler, projenin niteliğine göre değişiklik göstermektedir. Yavuz Sultan Selim Köprüsü: IC İçtaş İnşaat tarafından yapılmıştır. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü: İnşaat, 4 Ocak 1986 tarihinde başlamış ve projeyi Hochtief AG ile Cleveland Bridge and Engineering Company konsorsiyumu üstlenmiştir. Boğaziçi Köprüsü: İnşaatı, "Freeman Fox and Partners" adlı İngiliz firması tarafından projelendirilmiş, inşaatı ise Hochtief AG ve Cleveland Bridge and Engineering Company konsorsiyumu gerçekleştirmiştir. Ayrıca, bazı otoyol ve köprü projeleri, yap-işlet-devret modeli kapsamında özel sektör tarafından da gerçekleştirilmektedir.