• Buradasın

    Kömürhan köprüsünün sahibi kim?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2021 yılında hizmete açılan Kömürhan Köprüsü'nün sahibi Karayolları Genel Müdürlüğü'dür 4.
    Kömürhan Köprüsü'nün mühendislik, tasarım ve müşavirlik hizmetlerini ise Yüksel Proje üstlenmiştir 3.
    Eski Kömürhan Köprüsü ise 1930 yılında Nidgvist ve Helm A.Ş. tarafından yapılmıştır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kömürhan köprüsü neden önemli?

    Kömürhan Köprüsü'nün önemli olmasının bazı nedenleri: Ulaşım Kolaylığı: Elazığ ve Malatya arasında ulaşımı sağlayan en kısa güzergâh üzerinde bulunur ve alternatifsizdir. Mühendislik Başarısı: 660 m toplam uzunluğu, 380 m orta açıklığı ve 168,5 m yüksekliğindeki tek pilonu ile dünya literatüründe dördüncü sırada yer alır. Yerli Üretim: Proje kapsamında yer alan çift tüplü Kömürhan Tüneli ile birlikte, yapımı, tasarımı ve kontrolünde yüzde 100 yerli ve milli kaynaklar kullanılmış, tamamen Türk mühendisleri ve işçileri tarafından inşa edilmiştir. Ekonomik Tasarruf: Karakaya Barajı çevresindeki yolu kısaltarak, yılda 9,3 milyon lira vakitten ve 4,7 milyon lira yakıttan tasarruf sağlar. Çevresel Katkı: Karbon emisyonunu yılda 2.731 ton azaltır.

    Kömürhan köprüleri neden yapıldı?

    Kömürhan köprülerinin yapılma nedenleri: Ulaşım kolaylığı: Kömürhan Köprüsü, Elazığ ve Malatya’yı birbirine, Doğu ve Güneydoğu illerini batıya bölünmüş yol standardında bağlamak için inşa edilmiştir. Tarihi yol ağı: Bu bölgede yapılan köprüler, İstanbul’dan Bağdat’a uzanan tarihi yol ağının üzerinde yer aldığı için askeri ve ticari açıdan önemliydi. Taşkınların olumsuz etkilerini azaltma: Fırat Nehri üzerinde yapılan köprüler, özellikle kış ve bahar mevsimlerinde sık sık yaşanan taşkınların ulaşımı olumsuz etkilemesini önlemek amacıyla yapılmıştır. Osmanlı döneminde yapılan ilk Kömürhan Köprüsü, 1929 yılında yaşanan taşkın sırasında yıkılmıştır.

    Kömürhan Köprüsü ne zaman yapıldı?

    Kömürhan Köprüsü'nün inşa süreci iki farklı dönemde gerçekleşmiştir: 1. 1930-1932: İlk Kömürhan Köprüsü, 5 Temmuz 1930 tarihinde ihaleye çıkarılmış ve 3 Nisan 1932 tarihinde tamamlanmıştır. 2. 1983-1986: Karakaya Barajı'nın yapımından sonra sular altında kalan eski köprünün yerine, 23 Şubat 1983'te yapımına başlanan ve 8 Nisan 1986'da tamamlanan yeni Kömürhan Köprüsü inşa edilmiştir. 2021 yılında ise, mevcut Kömürhan Köprüsü'nün yanına 660 metre uzunluğunda yeni bir köprü (Kömürhan Köprüsü) daha inşa edilmiştir.

    Kömürhan Köprüsü ve Tüneli kimin eseri?

    Kömürhan Köprüsü ve Tüneli, farklı dönemlerde farklı firmalar ve ekipler tarafından inşa edilmiştir: Eski Kömürhan Köprüsü: 1932 yılında İsveç firması Nidgvist-Helm tarafından yapılmıştır. Yeni Kömürhan Köprüsü: 1983-1986 yılları arasında inşa edilmiş, yapımını STFA üstlenmiştir. Kömürhan Tüneli ise 2021 yılında tamamlanmıştır ve yapımını da STFA gerçekleştirmiştir. Kömürhan Köprüsü ve Tüneli, tasarım ve inşaat aşamalarında tamamen Türk mühendis ve işçilerinin emeği ile gerçekleştirilmiştir.

    Kömürhan köprüsünün eski hali nasıldı?

    Kömürhan Köprüsü'nün eski hali, 1930 yılında inşa edilen ve 1983-1986 yılları arasında Karakaya Barajı'nın yapımı sırasında sular altında kalan betonarme bir yapıdır. Bu köprü, 543 metre uzunluğunda ahşap bir köprü olarak Birinci Dünya Savaşı yıllarında yapılmış, ancak 22 Nisan 1929'da yaşanan taşkın nedeniyle yıkılmıştır. 1930 yılında, yıkılan köprünün 12 kilometre doğusunda, Kömürhan Boğazı'nda yeni bir köprü inşası için karar alınmış ve bu karar, Mustafa Kemal Atatürk ile Başbakan İsmet İnönü tarafından imzalanmıştır. Kömürhan Köprüsü, orta açıklığı 109,60 metre olan beş gözlü bir yapıydı ve yapıldığı dönemde orta açıklığın uzunluğu bakımından dünyadaki betonarme köprüler arasında altıncı sıradaydı.

    Kömürhan Köprüsü'nün hikayesi nedir?

    Kömürhan Köprüsü'nün hikayesi şu şekilde özetlenebilir: İlk köprü: Kömürhan Köprüsü'nün yapımına 1638 yılında Sultan 4. Murad'ın Bağdat seferi sırasında karar verilmiş, ancak sultanın ölümü üzerine köprü yarım kalmıştır. Cumhuriyet dönemi: Cumhuriyet döneminde, aynı yere betonarme bir köprü inşa edilmiştir. Karakaya Barajı: Karakaya Barajı'nın yapımıyla köprü sular altında kalmıştır. Yeni köprü: 1983-1986 yılları arasında, eski köprünün üzerine Türkiye’nin ilk dengeli konsol köprüsü olarak yeni bir köprü inşa edilmiştir. Popüler kültür: "Kömürhan Köprüsü Harput'a bakar" dizesiyle Fırat türküsüne konu olmuştur. Güncel durum: 2021 yılında, mevcut köprünün yanına yeni bir köprü daha inşa edilmiştir.