Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kapsam yönetimi süreçleri şunlardır:
- Kapsamın Planlanması: Proje kapsamının nasıl planlanacağını, tanımlanacağını, nasıl geliştirileceğini, doğrulanacağını ve iş kırılım yapısının nasıl oluşturulup tanımlanacağını belirten belgenin hazırlanması 12.
- Gereksinimlerin Toplanması: Paydaşların ihtiyaçlarının tanımlanması ve belgelenmesi 13.
- Kapsamın Tanımlanması: Ayrıntılı bir proje kapsam bildiriminin hazırlanması 13. Bu bildirim, başlıca teslimatlara, varsayımlara ve kısıtlar listesine dayanılarak oluşturulur 1.
- İş Kırılım Yapısının (İKY) Oluşturulması: Proje teslimatlarının ve proje çalışmalarının daha küçük ve yönetilebilir bileşenlere ayrılması 13.
- Kapsamın Doğrulanması: Teslimatları müşteri ile gözden geçirip, tatmin edici şekilde tamamlandığının doğrulanması ve teslimatların müşteri tarafından resmi kabulünün sağlanması 13.
- Kapsamın Kontrolü: Proje kapsamının durumunun izlenmesi ve kapsam temel çizgisi esas alınarak değişikliklerin yönetilmesi 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: