Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kalitenin 7 temel ilkesi, ISO 9001 standardına göre şu şekildedir:
- Müşteri Odaklılık 12. Müşteri gereksinimlerini anlamak, beklentilerini karşılamak ve müşteri memnuniyetini sağlamak temel amaç olmalıdır 1.
- Liderlik 12. Liderlerin kalite ve sürekli iyileştirme konusunda vizyon sahibi olmaları ve bu vizyonu tüm çalışanlara iletmeleri gerekir 1.
- İnsan Kaynakları Yönetimi 1. Çalışanların katılımını teşvik etmek, eğitim ve gelişim fırsatları sağlamak, motivasyonu artırmak ve çalışanların potansiyelini en üst düzeye çıkarmak önemlidir 1.
- Süreç Yaklaşımı 12. Süreçlerin anlaşılması, yönetilmesi ve sürekli olarak iyileştirilmesi gerekmektedir 1.
- Sistem Yaklaşımı 1. Organizasyonun bir bütün olarak ele alınması ve sistem ile süreçler arasındaki ilişkilerin anlaşılması ve yönetilmesi önemlidir 1.
- Sürekli İyileştirme 12. Performansını ve kalitesini artırmak için süreçlerin ve sistemlerin sürekli olarak gözden geçirilmesi ve iyileştirilmesi gerekmektedir 1.
- Kanıta Dayalı Karar Verme 2. Kararların veri ve kanıtlara dayalı olması, etkili bir karar verme süreci benimsenmesi önemlidir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: