Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İş akış süreci, belirli bir iş öğesini tamamlamak için gerekli olan bir dizi görevdir 4. Bu süreç, görevlerin veya projelerin etkili ve verimli bir şekilde tamamlanmasını sağlamak için faaliyetlerin, kaynakların ve bilgilerin koordinasyonunu gerektirir 3.
İş akış süreçleri, akış şemaları veya diğer diyagramlar aracılığıyla görsel olarak temsil edilebilir 4. Bu süreçler manuel olarak veya yazılım araçları kullanılarak yönetilebilir 4.
İş akış süreçlerinin bazı türleri:
- Anlık (ad-hoc) iş akışları 25. Tek seferlik ve belirli bir sırası olmayan işler 25.
- Yapısal iş akışları 25. İş kurallarına bağlı olarak gerçekleşen tekrarlanabilir işler 25.
- İdari iş akışları 25. Personel izinleri, satın almalar, seyahat ve sipariş takibi gibi idari organizasyonları ifade eden işler 25.
- Üretim/İşlem iş akışları 5. Üst seviye yapısal özellikler taşıyan ve veritabanı entegrasyonu olan kritik sistemlerde kullanılan işler 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: