Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Gemilerde kullanılan bazı tahrik sistemleri şunlardır:
- Elektrik Tahrik Sistemi: Dizel veya gaz türbinleri tarafından üretilen elektrik, sevk sistemine yönlendirilir 12.
- Hibrit Tahrik Sistemi: Klasik mekanik sistem ile elektrik tahrik sisteminin birleşiminden oluşur 12.
- Doğrudan Tahrik (Direct Drive): Ana makine, bir şaft aracılığıyla doğrudan pervaneye bağlanır 3.
- Dişli ile Tahrik (Geared Drive): Pervane devri ile makine devri farklı olduğundan, bir dişli kutusu ile devir dönüşümü sağlanır 3.
- CODAD (Combined Diesel and Diesel): Birden fazla dizel motorun bir dişli yardımıyla birbirine bağlanması sonucunda oluşturulur 4.
- COGAG (Combined Gas and Gas Turbine): İki gaz türbinli motorun tek bir pervane şaftı ile bağlanmasıyla oluşur 4.
- CODOG (Combined Diesel or Gas Turbine): Düşük seyir hızlarında dizel motor, yüksek hızlarda ise gaz türbinli motor kullanılır 4.
- CODAG (Combined Diesel ve Gas Turbine): Düşük hızda dizel motor çalışırken, yüksek hızlarda gaz türbinli motor ve dizel motor birlikte çalışır 4.
Bu sistemlere ek olarak, Azimuth Tahrik Sistemi, Kovanlı Tahrik Ünitesi ve Voith Schneider Tipi Pervaneler gibi farklı sevk sistemleri de bulunmaktadır 2.
Dolayısıyla, gemilerde kullanılan tahrik sistemlerinin sayısı tam olarak belirlenememiştir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: