• Buradasın

    Gemilerde kaç çeşit tahrik sistemi vardır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemilerde kullanılan bazı tahrik sistemleri şunlardır:
    • Elektrik Tahrik Sistemi: Dizel veya gaz türbinleri tarafından üretilen elektrik, sevk sistemine yönlendirilir 12.
    • Hibrit Tahrik Sistemi: Klasik mekanik sistem ile elektrik tahrik sisteminin birleşiminden oluşur 12.
    • Doğrudan Tahrik (Direct Drive): Ana makine, bir şaft aracılığıyla doğrudan pervaneye bağlanır 3.
    • Dişli ile Tahrik (Geared Drive): Pervane devri ile makine devri farklı olduğundan, bir dişli kutusu ile devir dönüşümü sağlanır 3.
    • CODAD (Combined Diesel and Diesel): Birden fazla dizel motorun bir dişli yardımıyla birbirine bağlanması sonucunda oluşturulur 4.
    • COGAG (Combined Gas and Gas Turbine): İki gaz türbinli motorun tek bir pervane şaftı ile bağlanmasıyla oluşur 4.
    • CODOG (Combined Diesel or Gas Turbine): Düşük seyir hızlarında dizel motor, yüksek hızlarda ise gaz türbinli motor kullanılır 4.
    • CODAG (Combined Diesel ve Gas Turbine): Düşük hızda dizel motor çalışırken, yüksek hızlarda gaz türbinli motor ve dizel motor birlikte çalışır 4.
    Bu sistemlere ek olarak, Azimuth Tahrik Sistemi, Kovanlı Tahrik Ünitesi ve Voith Schneider Tipi Pervaneler gibi farklı sevk sistemleri de bulunmaktadır 2.
    Dolayısıyla, gemilerde kullanılan tahrik sistemlerinin sayısı tam olarak belirlenememiştir.

    Konuyla ilgili materyaller

    Geminin mekanik sistemleri nelerdir?

    Gemilerin mekanik sistemleri arasında şunlar bulunur: Ana makine: Gemiyi hareket ettiren güç kaynağıdır. Yardımcı makineler: Ana makinenin işletilmesine yardımcı olan sistemlerdir. Güç üreten sistemler: Jeneratörler ve kazanlar gibi enerji üretim sistemleridir. Transfer ve dolaşım sistemleri: Yağ, yakıt, su ve atık sıvıların akışını sağlayan pompalar ve kompresörlerdir. İklimlendirme ve havalandırma sistemleri: Klima ve soğutma sistemleridir. Temizlik ve filtreleme sistemleri: Yağ ve yakıt seperatörleri, filtreler ve egzoz gazı temizleme sistemleridir. Güverte yardımcı makineleri: Vinçler ve kargo pompaları gibi yükleme-tahliye sistemleridir. Seyir ve manevra yardımcı sistemleri: Pervane, dümen sistemi, ırgatlar ve baş-kıç iticilerdir.

    Gemide hangi sistemler bulunur?

    Gemilerde bulunan bazı sistemler şunlardır: Güç üreten sistemler: Jeneratör, kazan, ana makine. Transfer ve dolaşım sistemleri: Pompalar, kompresörler. İklimlendirme ve havalandırma sistemleri: Klima, fanlar. Temizlik ve filtreleme sistemleri: Yağ ve yakıt seperatörleri, filtreler. Atık sistemleri: Sintine seperatörü, incineratör. Güverte yardımcı makineleri: Vinçler, kargo pompaları. Seyir ve manevra yardımcı sistemleri: Pervane, dümen, irgat, baş ve kıç iticiler. Diğer sistemler: Anti-heeling sistemi, stabilizatör sistemi.

    Gemide kaç çeşit motor var?

    Gemilerde kullanılan motor çeşitleri arasında dizel motorları ve gaz türbinleri bulunmaktadır. Dizel motorları, sıkıştırılarak basınç ve sıcaklığı yükseltilen hava içerisine püskürtülen yakacağın kendiliğinden tutuşması ilkesine göre çalışır. Ayrıca, gemilerde elektrik tahrik sistemi de kullanılabilir; bu sistemde dizel motorları jeneratörleri tahrik eder ve pervane bir elektrik motoru yardımıyla çevrilir. Bu bilgiler ışığında, gemilerde kullanılan motor çeşitlerinin en az üç olduğu söylenebilir.

    Gemi elemanları kaça ayrılır?

    Gemi elemanları, genel olarak iki ana kategoriye ayrılır: 1. Tek Dipli Gemiler: Daha çok sandal, ufak boyda yat ve bazı eski gemilerin dip şekli tek diplidir. 2. Çift Dipli Gemiler: Günümüzde tüm tanker, kuru yük, konteyner, yolcu vb. gemiler çift cidarlıdır. Ayrıca, gemi elemanları yapı ve görevlerine göre daha detaylı şekilde sınıflandırılabilir. Örneğin, gövde elemanları arasında dış kaplama, iç dip kaplaması, döşekler, tulaniler bulunur.

    Gemi nasıl çalışır kısaca?

    Gemiler, suyun kaldırma kuvvetine dayanarak hareket eder. Gemilerin çalışma prensipleri: Kaldırma kuvveti. İtme kuvveti. Yönlendirme. Ağırlık dengesi. Hava ve su akıntısı.

    Bir geminin en önemli parçası nedir?

    Bir geminin en önemli parçası olarak kabul edilebilecek tek bir unsur yoktur, çünkü her bir parçanın geminin işleyişi ve güvenliği açısından hayati bir rolü vardır. Geminin önemli parçalarından bazıları şunlardır: Gövde. Omurga. Pruva. Güverte. Direk ve donanım. Bölmeler.

    Gemi makineleri kaça ayrılır?

    Gemi makineleri, ana makineler ve yardımcı makineler olarak ikiye ayrılır. Ana makineler, geminin ilerlemesini sağlayan gücü üretir ve buhar makineleri, dizel motorları, gaz türbinleri gibi türleri bulunur. Yardımcı makineler ise ana makinenin işletilmesine yardımcı olan ve geminin ilerlemesi dışındaki işlevleri yerine getiren sistemlerdir. Bu sistemler şu şekilde sınıflandırılabilir: Güç üreten sistemler: Jeneratörler. Isı değiştiriciler: Kazan, evaporatör. Transfer ve dolaşım sistemleri: Pompalar, kompresörler. Güverte yardımcıları: Vinçler, kreynler, ırgatlar. Hizmet makineleri: İçme suyu pompası, sintine pompası, buzluk kompresörleri.