• Buradasın

    Gemi makineleri kaça ayrılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemi makineleri, ana makineler ve yardımcı makineler olarak ikiye ayrılır 12.
    Ana makineler, geminin ilerlemesini sağlayan gücü üretir ve buhar makineleri, dizel motorları, gaz türbinleri gibi türleri bulunur 124.
    Yardımcı makineler ise ana makinenin işletilmesine yardımcı olan ve geminin ilerlemesi dışındaki işlevleri yerine getiren sistemlerdir 12. Bu sistemler şu şekilde sınıflandırılabilir:
    • Güç üreten sistemler: Jeneratörler 12.
    • Isı değiştiriciler: Kazan, evaporatör 1.
    • Transfer ve dolaşım sistemleri: Pompalar, kompresörler 12.
    • Güverte yardımcıları: Vinçler, kreynler, ırgatlar 124.
    • Hizmet makineleri: İçme suyu pompası, sintine pompası, buzluk kompresörleri 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Geminin mekanik sistemleri nelerdir?

    Gemilerin mekanik sistemleri arasında şunlar bulunur: Ana makine: Gemiyi hareket ettiren güç kaynağıdır. Yardımcı makineler: Ana makinenin işletilmesine yardımcı olan sistemlerdir. Güç üreten sistemler: Jeneratörler ve kazanlar gibi enerji üretim sistemleridir. Transfer ve dolaşım sistemleri: Yağ, yakıt, su ve atık sıvıların akışını sağlayan pompalar ve kompresörlerdir. İklimlendirme ve havalandırma sistemleri: Klima ve soğutma sistemleridir. Temizlik ve filtreleme sistemleri: Yağ ve yakıt seperatörleri, filtreler ve egzoz gazı temizleme sistemleridir. Güverte yardımcı makineleri: Vinçler ve kargo pompaları gibi yükleme-tahliye sistemleridir. Seyir ve manevra yardımcı sistemleri: Pervane, dümen sistemi, ırgatlar ve baş-kıç iticilerdir.

    Gemi nasıl çalışır kısaca?

    Gemiler, suyun kaldırma kuvvetine dayanarak hareket eder. Gemilerin çalışma prensipleri: Kaldırma kuvveti. İtme kuvveti. Yönlendirme. Ağırlık dengesi. Hava ve su akıntısı.

    Gemi elemanları kaça ayrılır?

    Gemi elemanları, genel olarak iki ana kategoriye ayrılır: 1. Tek Dipli Gemiler: Daha çok sandal, ufak boyda yat ve bazı eski gemilerin dip şekli tek diplidir. 2. Çift Dipli Gemiler: Günümüzde tüm tanker, kuru yük, konteyner, yolcu vb. gemiler çift cidarlıdır. Ayrıca, gemi elemanları yapı ve görevlerine göre daha detaylı şekilde sınıflandırılabilir. Örneğin, gövde elemanları arasında dış kaplama, iç dip kaplaması, döşekler, tulaniler bulunur.

    Geminin bölümleri nelerdir?

    Bir geminin bölümleri şunlardır: 1. Güverte: Geminin üst yüzeyi ve yürüyüş yolu. 2. Köprü: Gemi personelinin gemiyi yönettiği bölüm. 3. Makine Dairesi: Gemi motorlarının bulunduğu ve bakımının yapıldığı bölüm. 4. Yatak Odaları (Kabinler): Gemideki personel veya yolcular için ayrılmış özel alanlar. 5. Mutfak (Galley): Geminin yemeklerini hazırlamak için kullanılan bölüm. 6. Ambarlar: Yüklerin taşındığı, genellikle geminin alt kısmındaki bölümler. 7. Boru Hattı ve Su Tankları: Gemi içindeki suyun taşındığı ve dengenin sağlandığı borular ve tanklar. 8. İtfaiye Dairesi: Yangın güvenliği için özel ekipman ve sistemlerin bulunduğu bölüm. 9. Salon (Lounges): Yolcuların dinlendiği sosyal alanlar. 10. Baş (Pruva): Geminin ön kısmı. 11. Kıç: Geminin arka kısmı.

    Gemide kaç çeşit motor var?

    Gemilerde kullanılan motor çeşitleri arasında dizel motorları ve gaz türbinleri bulunmaktadır. Dizel motorları, sıkıştırılarak basınç ve sıcaklığı yükseltilen hava içerisine püskürtülen yakacağın kendiliğinden tutuşması ilkesine göre çalışır. Ayrıca, gemilerde elektrik tahrik sistemi de kullanılabilir; bu sistemde dizel motorları jeneratörleri tahrik eder ve pervane bir elektrik motoru yardımıyla çevrilir. Bu bilgiler ışığında, gemilerde kullanılan motor çeşitlerinin en az üç olduğu söylenebilir.

    Gemi Makine Dairesi'nde hangi sistemler bulunur?

    Gemi makine dairesinde bulunan bazı sistemler şunlardır: Ana makine. Jeneratör. Kazan. Pompalar ve kompresörler. Seperatörler. Isı değiştiriciler ve ısıtıcılar. Soğutucular. Evaporatör. Sintine seperatörü ve incineratör.

    CPP gemi makinesi nedir?

    CPP (Controllable Pitch Propeller) gemi makinesi, pervane kanat açılarının değiştirilebildiği bir pervane sistemidir. CPP sisteminin bazı bileşenleri: Hidrolik veya elektrik aktüasyon sistemi. Pervane göbeği. Kontrol sistemi. Avantajları: Yakıt verimliliği. Manevra kabiliyeti. Makinelerin ağırlığını azaltma. Dezavantajları: Karmaşıklık ve bakım. Yüksek başlangıç maliyetleri. Azalan verimlilik.