• Buradasın

    Gemide kaç çeşit motor var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemilerde kullanılan motor çeşitleri arasında dizel motorları ve gaz türbinleri bulunmaktadır 14.
    Dizel motorları, sıkıştırılarak basınç ve sıcaklığı yükseltilen hava içerisine püskürtülen yakacağın kendiliğinden tutuşması ilkesine göre çalışır 24. Gaz türbinleri ise, motorun başındaki kompresörü ve diğer aksamları döndüren bir türbine sahiptir 1.
    Ayrıca, gemilerde elektrik tahrik sistemi de kullanılabilir; bu sistemde dizel motorları jeneratörleri tahrik eder ve pervane bir elektrik motoru yardımıyla çevrilir 4.
    Bu bilgiler ışığında, gemilerde kullanılan motor çeşitlerinin en az üç olduğu söylenebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gemide hangi sistemler bulunur?

    Gemilerde bulunan bazı sistemler şunlardır: Güç üreten sistemler: Jeneratör, kazan, ana makine. Transfer ve dolaşım sistemleri: Pompalar, kompresörler. İklimlendirme ve havalandırma sistemleri: Klima, fanlar. Temizlik ve filtreleme sistemleri: Yağ ve yakıt seperatörleri, filtreler. Atık sistemleri: Sintine seperatörü, incineratör. Güverte yardımcı makineleri: Vinçler, kargo pompaları. Seyir ve manevra yardımcı sistemleri: Pervane, dümen, irgat, baş ve kıç iticiler. Diğer sistemler: Anti-heeling sistemi, stabilizatör sistemi.

    Gemide kullanılan terimler nelerdir?

    Gemide kullanılan bazı terimler şunlardır: Alabura: Teknenin ters çevrilmesi. Alesta: Hazır olmak, hazır olarak beklemek. Ana güverte: Geminin veya teknenin üzerinde yürünen en üstteki güverte. Baş: Teknenin ön ve ileri kısmı. Bermuda arma: Uzun bir direk üzerine yelken açmak için düşünülmüş arma tipi. Dirisa etmek: Yön değiştirmek. Dümen: Gemiyi istenilen yöne çevirmek için kullanılan parça. Karina: Teknelerin su kesimlerinin altında bulunan dış kısım. Neta: Muntazam, düzgün, tertipli veya emniyetli anlamına gelir. Rota: Seyir halinde bulunan gemilerin izlediği hat. Daha fazla denizcilik terimi için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir: sg.gov.tr; yelkenokulu.com; eregli.denizticaretodasi.org.tr.

    Gemi motoru pistonları neden büyük?

    Gemi motoru pistonları, yüksek sıcaklık ve basınca dayanabilmek ve büyük güç üretebilmek için büyüktür. Pistonların büyük olmasının bazı nedenleri: Yüksek ısı ve basınca dayanıklılık: Pistonların, yanma odasında oluşan yüksek ısıya ve basınca dayanabilmesi için kalın ve ağır malzemelerden yapılması gerekir. Büyük güç üretimi: Pistonların çapı büyüdükçe, üretebilecekleri güç de artar. Ayrıca, büyük pistonlar, geminin yüksek güç gereksinimlerini karşılamada daha etkilidir.

    Gemide hangi dizel motor kullanılır?

    Gemilerde kullanılan dizel motorlar, düşük, orta ve yüksek devirli olarak sınıflandırılır. Düşük devirli dizel motorlar: Dakikada 60 ile 150 devir arasında çalışır. Orta devirli dizel motorlar: Dakikada 450 ile 800 devir arasında çalışır. Yüksek devirli dizel motorlar: Dakikada 1000 ile 300 devir arasında çalışır. Gemilerde kullanılan bazı dizel motor markaları: Yanmar; Volvo Penta; Beta Marine.

    Bir geminin en önemli parçası nedir?

    Bir geminin en önemli parçası olarak kabul edilebilecek tek bir unsur yoktur, çünkü her bir parçanın geminin işleyişi ve güvenliği açısından hayati bir rolü vardır. Geminin önemli parçalarından bazıları şunlardır: Gövde. Omurga. Pruva. Güverte. Direk ve donanım. Bölmeler.

    Gemi makineleri kaça ayrılır?

    Gemi makineleri, ana makineler ve yardımcı makineler olarak ikiye ayrılır. Ana makineler, geminin ilerlemesini sağlayan gücü üretir ve buhar makineleri, dizel motorları, gaz türbinleri gibi türleri bulunur. Yardımcı makineler ise ana makinenin işletilmesine yardımcı olan ve geminin ilerlemesi dışındaki işlevleri yerine getiren sistemlerdir. Bu sistemler şu şekilde sınıflandırılabilir: Güç üreten sistemler: Jeneratörler. Isı değiştiriciler: Kazan, evaporatör. Transfer ve dolaşım sistemleri: Pompalar, kompresörler. Güverte yardımcıları: Vinçler, kreynler, ırgatlar. Hizmet makineleri: İçme suyu pompası, sintine pompası, buzluk kompresörleri.

    Gemi elemanları kaça ayrılır?

    Gemi elemanları, genel olarak iki ana kategoriye ayrılır: 1. Tek Dipli Gemiler: Daha çok sandal, ufak boyda yat ve bazı eski gemilerin dip şekli tek diplidir. 2. Çift Dipli Gemiler: Günümüzde tüm tanker, kuru yük, konteyner, yolcu vb. gemiler çift cidarlıdır. Ayrıca, gemi elemanları yapı ve görevlerine göre daha detaylı şekilde sınıflandırılabilir. Örneğin, gövde elemanları arasında dış kaplama, iç dip kaplaması, döşekler, tulaniler bulunur.