• Buradasın

    112 Acil dijital dönüşüm projesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    112 Acil dijital dönüşüm projesi, Türkiye'deki acil çağrı numaralarının (155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 158 Sahil Güvenlik, 110 Yangın İhbar, 112 Sıhhi İmdat, 177 Orman Yangın İhbar, 122 AFAD) tek numara "112" altında toplanması ve bu numaranın ulusal çapta tek acil çağrı numarası olarak kullanılması amacıyla gerçekleştirilen bir projedir 25.
    Bu projenin bazı hedefleri:
    • Acil durumlarda hızlı müdahale: Ambulans, itfaiye, jandarma, emniyet ve diğer ekiplerin en kısa sürede olay yerine ulaşmasını sağlamak 25.
    • İş yükünün azaltılması: Asılsız çağrılar nedeniyle artan iş yükünü düşürmek ve çağrı merkezlerinin daha etkin çalışmasını sağlamak 25.
    • Teknolojik altyapı: Elektronik vaka sistemi gibi dijital uygulamalarla sağlık ekiplerinin hastaya ulaşma hızını artırmak ve veri iletimini dijitalleştirmek 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    112'de dijital dönüşüm ne zaman başladı?

    112 Acil Çağrı Merkezleri'nde dijital dönüşüm, 2003 yılında Hollanda Hükümeti ile T.C. İçişleri Bakanlığı'nın işbirliği ile başlatılan MATRA Projeleri kapsamında başlamıştır. Bu kapsamda, 06 Nisan 2005 tarihinde Antalya'nın pilot il olarak belirlenmesiyle tek acil çağrı numarası oluşturma çalışmalarına başlanmıştır.

    Sağlıkta dijital dönüşüm ne zaman devreye girecek?

    Sağlıkta dijital dönüşüm, 1 Ocak 2025 tarihinde devreye girecektir.

    Dijital dönüşüm ne işe yarar?

    Dijital dönüşüm, toplumsal ve sektörel ihtiyaçlara dijital teknolojilerin entegrasyonuyla çözüm bulmayı ve buna bağlı olarak iş akışlarının ve kültürün gelişmesini ve değişmesini sağlar. Dijital dönüşümün bazı faydaları: Verimlilik artışı. Müşteri deneyiminin iyileşmesi. Yeni iş fırsatları. Sürdürülebilirlik. Erişilebilirlik. Ancak, dijital dönüşüm süreci, teknolojik altyapı modernizasyonu, çalışan adaptasyonu ve artan veri güvenliği gibi zorluklar da içerir.

    Dijital dönüşüm örnekleri nelerdir?

    Dijital dönüşüm örneklerinden bazıları şunlardır: E-ticarete geçiş. Yapay zeka ve makine öğrenimi kullanımı. Bulut bilişime adaptasyon. Uzaktan çalışma. Sanal ve artırılmış gerçeklik kullanımı. Büyük veri analitiği. Dijital pazarlama ve sosyal medya stratejileri. Dijital dönüşüm örnekleri, farklı sektörler ve çalışma alanları için çeşitlilik gösterebilir.

    Dijital dönüşüm ofisi ne iş yapar?

    Dijital Dönüşüm Ofisi, kamu kurumlarının dijital dönüşümünü koordine eder, stratejiler geliştirir ve dijital projelere yön verir. Başlıca görevleri: Kamu kurumları ve özel sektör arasında iş birliği: Dijitalleşme süreçlerinde kurumlar arası iş birliğini artırmak. Bürokrasiyi azaltma: Dijital dönüşüm ile bürokrasiyi en aza indirerek daha verimli ve hızlı hizmet sunmak. Yerli yazılım geliştirme: “Dijital Türkiye” kapsamında güvenlik odaklı projeler üretmek. Veri analitiği ve yapay zeka: Kamuda öncelikli alanlarda bu teknolojilerin yaygınlaşmasına öncülük etmek. Dijital yol haritaları: Yöneticilere ve profesyonellere dijital dönüşümle ilgili yol haritaları oluşturmak. Siber güvenlik: Bilgi ve siber güvenliği artırıcı projeler geliştirmek.

    112 Acil çalışanları hangi programı kullanıyor?

    112 Acil Çağrı Merkezi çalışanları, Autocomplete, GPS ve mobil uygulama gibi çeşitli programlar ve teknolojiler kullanmaktadır. Autocomplete: Acil durum yaşayan kişinin konumunu belirlemek için kullanılır. GPS: Cep telefonundan gelen çağrılarda, GSM istasyonlarından alınan konum bilgilerini kullanarak telefonun bulunduğu noktayı yaklaşık olarak hesaplar. Mobil Uygulama: İş emri olarak acil durum araç personellerinde bulunan mobil uygulamaya yönlendirilir. Ayrıca, 112 Acil Çağrı Merkezi'nde Başarsoft'un sağladığı harita ve coğrafi bilgi sistemleri de kullanılmaktadır.

    Devlet kurumlarında dijital dönüşüm nedir?

    Devlet kurumlarında dijital dönüşüm, bilgi teknolojilerinin yoğun kullanımı ile iş süreçlerinin ve bilgilerin hızla, para ve zaman tasarrufu sağlayarak dijital (elektronik) ortama taşınması anlamına gelir. Dijital dönüşümün bazı unsurları: E-devlet hizmetleri. Büyük veri kullanımı. Siber güvenlik. Yenilenmiş yönetişim anlayışı. Dijital dönüşüm, Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi (CBDDO) tarafından koordine edilmektedir.