Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tipik otizme erken müdahale, çocuğun sosyal, iletişim ve davranış becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntemler içerir 5.
Erken müdahale yöntemleri:
- Uygulamalı Davranış Analizi (ABA) 15. İstenilen davranışların pekiştirilmesini hedefler 1.
- Floortime (Oyun Temelli Gelişim Desteği) 1. Çocuğun ilgi alanlarına dayalı oyunlar aracılığıyla sosyal-duygusal gelişimi destekler 1.
- TEACCH Programı (Yapılandırılmış Öğretim) 15. Günlük yaşamda bağımsızlık kazandırmayı amaçlar 1.
- Duyu Bütünleme Terapisi 15. Duyusal hassasiyetleri azaltarak çocuğun çevresiyle daha uyumlu olmasını sağlar 1.
- Ergoterapi 5. Günlük yaşam ve ince motor becerilerini geliştirmeyi hedefler 5.
- Aile Eğitimi ve Destek Programları 15. Ailelerin otizm hakkında bilgi sahibi olmaları ve doğru müdahale yöntemlerini öğrenmeleri sağlanır 5.
Erken müdahale süreci, çocuk psikiyatristi, özel eğitim uzmanı, dil ve konuşma terapisti, ergoterapist ve ailenin iş birliğiyle yürütülür 1.
Erken müdahale için, otizm belirtilerinin en güvenilir şekilde değerlendirilebileceği dönem 16-18 ay arası kabul edilir 4. Bu dönemde göz teması, sosyal etkileşim ve iletişim becerileri gibi belirtilerin fark edilmesi, müdahale programlarının başarısını artırır 2.
Otizm belirtileri gözlemlendiğinde, kesin tanı ve uygun müdahale için bir uzmana başvurulması önerilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: