Buradasın
İşyeri bina ve eklentilerinde alınacak sağlık ve güvenlik önlemlerine ilişkin yönetmelik nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İşyeri Bina ve Eklentilerinde Alınacak Sağlık ve Güvenlik Önlemlerine İlişkin Yönetmelik, işyeri bina ve eklentilerinde bulunması gereken asgari sağlık ve güvenlik şartlarını belirler 13.
Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri:
- Genel şartlar 5: İşveren, çalışanların sağlık ve güvenliğini korumak için acil çıkış yolları ve kapılarını her zaman kullanılabilir durumda tutmalı, ekipmanların düzenli bakımını yapmalı ve gerekli kayıtları tutmalıdır 13.
- Aydınlatma ve havalandırma 5: İşyerlerinde yeterli aydınlatma ve uygun havalandırma şartları sağlanmalıdır 3.
- Elektrik tesisatı 5: Elektrik tesisatı yangın veya patlama tehlikesi oluşturmayacak şekilde projelendirilip tesis edilmeli ve çalışanlar kaza riskine karşı korunmalıdır 3.
- Pencereler 5: Pencereler güvenli bir şekilde açılır, kapanır ve ayarlanabilir olmalı, çalışanlar için tehlike oluşturmayacak şekilde yerleştirilmelidir 3.
- Barınma koşulları 5: Çalışanların barınma ihtiyaçları, sağlık ve güvenlik risklerine karşı koruyacak şekilde düzenlenmelidir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: