• Buradasın

    Aile hekimliğinde iller arası tayin var mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, aile hekimliğinde iller arası tayin (yer değiştirme) mümkündür. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen isteğe bağlı iller arası yer değiştirme suretiyle atanma kuraları ile aile hekimleri farklı illere tayin olabilir 12.
    Örneğin, 2025 yılı Haziran dönemi için yapılan kura 28 Temmuz 2025 tarihinde gerçekleştirilmiştir 1.
    Ayrıca, Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği'ne göre, aile hekimleri sözleşmeli olarak görev yaptıkları il dışında başka bir ilde ilan edilmiş münhal aile hekimliği pozisyonlarına başvurarak yer değiştirebilirler 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Atama ve tayin arasındaki fark nedir?

    Atama ve tayin arasındaki temel fark, kamu sektöründe bir kişinin herhangi bir göreve getirilmesi ile çalıştığı yerden başka bir yerde görevlendirilmesi arasındadır. Atama. Tayin. Tayin, bazen çalışan kişinin kendi resmi müracaatı bazen de çalıştığı kurumun idarecileri tarafından mülki amirlerin onayı ile yapılır. Ayrıca, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun “Yer Değiştirmeler” başlıklı üçüncü bölümü madde 72’de düzenlenen memur tayini, memurun görev yaptığı kurum içerisinde il içinde veya il dışında başka bir yere atanması ve orada görev yapması anlamına da gelir. Atama ve tayin kavramları ile ilgili en doğru ve güncel bilgi için ilgili kanun ve yönetmeliklerin incelenmesi önerilir.

    Sağlık Bakanlığı iller arası tayin listesi nereden bakılır?

    2025 yılı Haziran dönemi isteğe bağlı iller arası yer değiştirme suretiyle atanma kurası sonuçlarını öğrenmek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: yhgm.saglik.gov.tr. ekip.saglik.gov.tr.

    Aile hekimi nasıl değiştirilir?

    Aile hekimi değiştirme işlemi şu yöntemlerle yapılabilir: e-Devlet üzerinden: T.C. kimlik numarası ve şifre ile giriş yapılarak "Aile Hekimi Değiştirme" araması yapılır ve çıkan "Uygulamaya git" butonuna tıklanarak e-Nabız sistemine yönlendirilir. e-Nabız üzerinden: e-Nabız sistemine giriş yaptıktan sonra "Aile Hekimini Değiştir" sekmesine tıklanır, kişisel bilgiler kontrol edilir ve uygun aile hekimi seçilir. İlçe Sağlık Müdürlüğüne başvuru: Aile hekimi, ilgili Toplum Sağlığı Merkezi veya İlçe Sağlık Müdürlüğüne gidilerek form doldurulmak suretiyle değiştirilebilir. Dikkat edilmesi gerekenler: Aile hekimi değişikliği, 3 ayda en fazla 1 kez yapılabilir. Seçilecek aile hekiminin 4.000'den az hasta kaydına sahip olması gerekir. Yeşil renk ile gösterilen aile hekimleri nüfusu az olan, sarı renk olarak gösterilen aile hekimlerinin hasta nüfusu ise orta yoğunlukta olan yerlerdir. Kırmızı renk ile gösterilen aile hekimlerinin nüfusu üst limite ulaştığı için o aile hekiminin seçimine izin verilmez.

    Aile hekimliğinde ek yerleştirme nedir?

    Aile hekimliğinde ek yerleştirme, yeni açılan veya herhangi bir sebeple boşalan aile hekimliği pozisyonlarına, belirli kurallar çerçevesinde yapılan yerleştirme işlemidir. Bu işlem genellikle şu adımları içerir: Başvuru: Belirli tarihler arasında, gerekli belgelerle birlikte şahsen yapılır. Öncelik Sıralaması: Yerleştirme, hizmet puanına ve belirli öncelik sıralamalarına göre yapılır. Nakil Yasağı: Aile hekimi, yeni pozisyonunda fiilen bir yıl çalışmadan başka bir pozisyona nakil talebinde bulunamaz. Ek yerleştirme işlemleri, il sağlık müdürlükleri veya ilgili kurumlar tarafından organize edilir.

    Aile hekimliğinde çalışmak için ne yapmalı?

    Aile hekimliğinde çalışmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Tıp Fakültesi Eğitimi: Üniversitelerin tıp fakültelerinden mezun olunmalıdır. 2. Pratisyen Hekim Unvanı: Tıp bölümünden mezun olarak pratisyen hekim unvanı kazanılmalıdır. 3. Aile Hekimliği Sertifikası: Aile hekimliği eğitim programını tamamlayarak "Aile Hekimi Sertifikası" alınmalıdır. 4. Aile Hekimliği Anabilim Dalı: Üniversitelerin tıp fakültelerine bağlı olan Aile Hekimliği Anabilim Dalını bitirmek. 5. Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS): Tıpta Uzmanlık Sınavı'na (TUS) girip aile hekimliği üzerine uzmanlık eğitimi alınmalıdır. Ayrıca, ebe, hemşire, acil tıp teknisyeni ve sağlık memurları (toplum sağlığı) da kendilerinin talebi ve Bakanlık veya ilgili kurumlarının muvafakati ile aile sağlığı elemanı olarak çalışabilirler.

    Sağlıkta iller arası atama nasıl yapılır?

    Sağlıkta iller arası atama, Sağlık Bakanlığı'nın belirlediği kurallar çerçevesinde gerçekleştirilir. 2025 yılı Haziran dönemi iller arası atama süreci şu şekilde özetlenebilir: Başvuru: Münhal kadrolar ve tercih başvuruları, 26 Haziran - 2 Temmuz 2025 tarihleri arasında Entegre Kurumsal İşlem Platformu (EKİP) üzerinden yapılır. İnceleme ve Ret Kararları: 22 Temmuz 2025'te reddedilen başvurular ilan edilir. İtiraz: 23-24 Temmuz 2025'te ret kararlarına itiraz edilebilir. Kura: 28 Temmuz 2025'te noter huzurunda kura çekilir. Atama sürecinde dikkat edilmesi gereken bazı hususlar: Adaylar en fazla 10 tercih yapabilir. Kesinleştirilmeyen başvurular geçersiz sayılır. Eş mazereti ile atama talebinde bulunacak personelin, Sağlık Bakanlığı Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'nin ilgili maddelerini dikkate alması gerekir.

    Aile hekimliği uygulama yönetmeliği nedir?

    Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği, birinci basamak sağlık hizmetlerinin güçlendirilmesi ve verilen sağlık hizmetinin kalitesinin artırılması amacıyla aile hekimi ve aile sağlığı elemanlarının çalışma usul ve esaslarını düzenler. Yönetmeliğin kapsadığı bazı konular: Aile hekimliği uygulamasına geçiş ve nakillere ilişkin puanlama sistemi ve sayılar; Aile sağlığı merkezi olarak kullanılacak yerlerde aranacak fiziki ve teknik şartlar; Eğitim aile sağlığı merkezinde görev yapan asistan, araştırma görevlisi, eğitici ve aile sağlığı elemanlarının çalışma usulleri; Meslek ilkeleri, iş tanımları, performans ve hizmet kalite standartları; Hasta sevk evrakı, reçete, rapor ve diğer belgelerin şekli ve içeriği; Diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği; Kayıtların tutulması, çalışma ve denetime ilişkin usuller. Yönetmelik, 24/11/2004 tarihli ve 5258 sayılı Aile Hekimliği Kanunu'nun 8. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.