Buradasın
Koruma Motivasyonu Teorisi'ne göre korku çekiciliği nasıl olmalıdır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Koruma Motivasyonu Teorisi'ne göre korku çekiciliğinin etkili olabilmesi için şu üç algının hedef kitlede oluşturulması gerekir:
- Algılanan tehdidin ciddiyeti 123. Birey, tehdidin ciddi olduğunu hissetmelidir 2.
- Algılanan hassasiyet 13. Kişi, kendini tehlikeye açık olarak görmelidir 2.
- Önerilen çözümün işe yararlığı 123. Birey, önerilen koruyucu davranışların etkili olduğuna inanmalıdır 2.
Ayrıca, orta düzeyde korku etkili olabilir; çok düşük veya çok yüksek korku seviyeleri mesajın etkisini azaltabilir 23. Korku çekiciliği, tehdit ve çözüm önerisinin hemen ardından sunulmalıdır 2.
Korku çekiciliği, bireyleri korunma davranışına yönlendirmek için kullanılabilir, ancak aşırı korku düşmanca veya bunalımlı tepkilere yol açabilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: