• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kişisel rehberlik örneklerinden bazıları şunlardır:
    • Karakter eğitimi 1.
    • Akran temelli programlar 1.
    • Toplumsal duyarlılık projeleri 1.
    • Grup rehberliği 23.
    • Bireysel rehberlik 23.
    • Gelişimsel rehberlik 34.
    • Hümanistik (insancıl) yaklaşım 2.
    • Seçim teorisi 2.
    Kişisel rehberlik, bireylerin duygu, düşünce ve davranışlarından kaynaklanan, aynı zamanda sosyal ilişkilerinden doğan problemleriyle ilgili sunulan hizmetleri kapsar 5.

    Konuyla ilgili materyaller

    Lise 9. sınıf rehberlik konuları nelerdir?

    Lise 9. sınıf rehberlik konuları şu şekilde özetlenebilir: Okula ve okulun çevresine uyum: Okulun ve sınıfın bir üyesi olduğunu fark etme, okul hazırlığına ilişkin sorumlulukları üstlenme, okulun eğitsel imkânlarını öğrenme. Akademik gelişim: Akademik gelişimi için amaçlar oluşturma, ilgi ve hobilerini ayırt etme, yaşam değerlerinin farkına varma. Sosyal duygusal gelişim: Duyguları ifade etmenin önemini fark etme, kişilerarası ilişkilerde duyguları ifade etme, zorbalık ve türlerini bilme. Kariyer gelişimi: Mesleklerin zaman içindeki değişimini ve gelişimini takip etme, kısa ve uzun vadeli kariyer amaçlarını belirleme. Kişisel güvenlik: Okul ve çevresinde risk oluşturabilecek durum ve ortamlara karşı kendini koruma. Benlik farkındalığı: Kendi özellikleriyle kariyer kararlarını ilişkilendirme, fiziksel, duygusal, sosyal ve kültürel açıdan bireysel farklılıkları kabul etme. Bu konular, rehberlik programının genel çerçevesini oluşturmakta olup, farklı okullarda ve dönemlerde değişiklik gösterebilir.

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi için çeşitli yöntemler kullanılabilir: İhtiyaç analizi. Zaman analizi. Sınıflandırma yöntemi. Okul danışma kurulu. Psikolojik danışmanlık vaka notları. Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini öğrencilerin değerlendirmesi. Rehberlik ve danışmanlık programını öğretmenlerin değerlendirmesi. Değerlendirme konferansları. Yazılı değerlendirme raporları. Okul panosunda sunum. Öğretmen sunumları. Toplumsal ilişkiler ve toplumu bilgilendirme etkinlikleri. Psikolojik danışman portfolyo metodu. Akran grup süpervizyonu. Ayrıca, rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesinde şu adımlar izlenebilir: 1. Verilerin kodlanması. 2. Temaların belirlenmesi. 3. Kodların ve temaların düzenlenmesi. 4. Bulguların tanımlanması ve yorumlanması. Değerlendirme sürecinde, etkinliklerin öğrencilerin gelişim seviyesine uygunluğu, uygun bir sınıf ortamı ve kolayca doldurulabilir formlar gibi unsurlar göz önünde bulundurulabilir. Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, hizmetin kalitesini artırmak ve etkinliğine dair ipuçları elde etmek için önemlidir.

    Rehberlik çeşitleri nelerdir?

    Rehberlik çeşitleri farklı kriterlere göre sınıflandırılabilir: Birey sayısına göre: bireysel rehberlik; grup rehberliği. Hizmet alanlarına göre: eğitim; sağlık; sosyal yardım; endüstri; spor; adalet. Eğitim kademelerine göre: okul öncesi; ilköğretim; ortaöğretim; yükseköğretim. Temel işlevlerine göre: uyum sağlayıcı rehberlik; yöneltici rehberlik; geliştirici rehberlik; önleyici rehberlik; ayarlayıcı rehberlik; tamamlayıcı rehberlik. Problem veya konu alanına göre: eğitsel rehberlik; mesleki rehberlik; kişisel rehberlik.

    Rehberlik dosyası içinde neler olmalı?

    Rehberlik dosyası içinde bulunması gereken bazı belgeler: Kapak, Atatürk portresi ve İstiklal Marşı. Sınıf rehber öğretmeninin görevleri. Yıllık rehberlik planı. Sınıf risk haritası. Sınıf listesi ve oturma planı. Sınıf başkanı/başkan yardımcısı seçim tutanağı. Kulüp öğrenci dağılım listesi. Öğrenci bilgi formları (tanıma fişleri). Devamsızlık takip listesi. Öğrenci gözlem kayıtları. PDR servisine öğrenci yönlendirme formu. Veli toplantı tutanakları ve ev ziyaret formları. Sınıf rehberlik etkinlikleri uygulama çıktıları. PDR servisi tarafından uygulanan test/envanter raporları. 1. ve 2. dönem sonu sınıf rehberlik faaliyet raporları. Rehberlik dosyasında bulunan belgeler, sınıf ve öğrenciler hakkında detaylı bilgi edinmeyi sağlar.

    Eğitsel ve mesleki rehberlik arasındaki fark nedir?

    Eğitsel rehberlik ve mesleki rehberlik arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Eğitsel Rehberlik: - Amaç: Öğrencinin eğitim sürecinde başarılı olmasını sağlamak, öğrenme güçlüklerini gidermek ve verimli ders çalışma yöntemleri gibi konularda destek olmak. - Kapsam: Ders programları, öğretim metotları ve akademik başarı ile ilgili konuları içerir. 2. Mesleki Rehberlik: - Amaç: Bireyin ilgi ve yeteneklerini tanıyarak, uygun meslek seçimini yapmasına yardımcı olmak. - Kapsam: Mesleklerin tanıtımı, bireyin kendini tanımasına yönelik envanterler, tercih danışmanlığı ve kariyer planlaması gibi konuları kapsar. Özetle, eğitsel rehberlik daha çok akademik başarıya odaklanırken, mesleki rehberlik bireyin kariyer gelişimine yöneliktir.

    Rehberlik öğretmeni ne iş yapar?

    Rehberlik öğretmeni, öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen ve yönlendiren eğitim profesyonelidir. Rehberlik öğretmeninin bazı görevleri: Bireysel ve grup rehberliği: Bireysel rehberlik ve grup rehberliği hizmetlerini yürütmek. Kariyer danışmanlığı: Öğrencilere kariyer danışmanlığı yapmak ve meslek seçimi konusunda rehberlik etmek. Akademik izleme: Öğrencilerin akademik başarılarını izlemek ve değerlendirmek. İletişim geliştirme: Öğrenciler arasındaki iletişimi geliştirmek ve sosyal becerilerini desteklemek. Sorunlu durum çözümü: Sorunlu durumları çözmek ve öğrencilere duygusal destek sağlamak. Veli iletişimi: Velilerle düzenli iletişim halinde olmak ve işbirliği yapmak. Rehberlik öğretmenleri, genellikle ilkokul, ortaokul, lise veya üniversitelerde çalışabilirler.

    10 sınıfta hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    10. sınıfta yapılabilecek bazı rehberlik etkinlikleri şunlardır: Karar verme süreçlerini etkileyen faktörlerin açıklanması. Öğrenme ve verimli çalışma stratejilerinin değerlendirilmesi. İlgi, yetenek ve mesleki değerlerin dikkate alınarak alan/bölüm/ders seçimi yapılması. Kısa ve uzun vadeli kariyer amaçlarının belirlenmesi. Beden imgesini etkileyen faktörler açısından kendini değerlendirme. Yerel ve küresel sorunların fark edilmesi. Takım çalışmalarının kişisel gelişime olan etkilerinin fark edilmesi. Sağlıklı hayat için edinilen alışkanlıkların paylaşılması. Okul çevresindeki eğitsel ve sosyal kurumların tanıtılması. Akran desteği ile yetişkin yardımı gerektiren durumların ayırt edilmesi. Bu etkinlikler, öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlar. Daha fazla rehberlik etkinliği için MEB'in "orgm.meb.gov.tr" ve "eba.gov.tr" gibi platformlarını ziyaret edebilirsiniz.