• Buradasın

    Rehberlik çeşitleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik çeşitleri farklı kriterlere göre sınıflandırılabilir:
    • Birey sayısına göre:
      • bireysel rehberlik 235;
      • grup rehberliği 235.
    • Hizmet alanlarına göre:
      • eğitim 125;
      • sağlık 135;
      • sosyal yardım 135;
      • endüstri 15;
      • spor 5;
      • adalet 5.
    • Eğitim kademelerine göre:
      • okul öncesi 125;
      • ilköğretim 125;
      • ortaöğretim 125;
      • yükseköğretim 125.
    • Temel işlevlerine göre:
      • uyum sağlayıcı rehberlik 135;
      • yöneltici rehberlik 135;
      • geliştirici rehberlik 135;
      • önleyici rehberlik 135;
      • ayarlayıcı rehberlik 135;
      • tamamlayıcı rehberlik 135.
    • Problem veya konu alanına göre:
      • eğitsel rehberlik 15;
      • mesleki rehberlik 15;
      • kişisel rehberlik 15.

    Konuyla ilgili materyaller

    Rehber ne iş yapar?

    Rehber, yerli veya yabancı turistleri belirlenen tur kapsamında gezdiren, tarihi ve kültürel anlatı ile tanıtım yapan kişidir. Rehberlerin bazı görevleri: Gezide önceden belirlenen dili kullanarak tanıtım yapmak. Tarihi mimari, turistik mekân, doğal güzellikler ve kültürel mirasları akıcı bir dille anlatmak. Geziyi zaman dilimine göre yönetmek. Turistlerin güvenliğini sağlamak. Rehberler, seyahat acenteleri veya otellere bağlı olarak çalışabilirler.

    Grup rehberliği nedir?

    Grup rehberliği, bireylerin kendilerini ve olanaklarını tanımalarına, gerçekçi ve uygun planlar yaparak kendilerini yönlendirmelerine yardımcı olan grup etkinlikleri ve süreçlerdir. Grup rehberliğinin bazı amaçları: İletişim becerilerini geliştirme; Problem çözme yeteneklerini güçlendirme; Güven oluşturma; Kişisel farkındalığı artırma; Grup üyeleri arasında dayanışmayı teşvik etme. Grup rehberliği, eğitim kurumlarında, terapi oturumlarında, işyerlerinde ve sosyal gruplarda yaygın olarak uygulanır.

    Oryantasyon ve rehberlik nedir?

    Oryantasyon, yeni çalışanların veya öğrencilerin yeni ortamlarına uyum sağlamalarını kolaylaştırmak için yapılan eğitim veya bilgilendirme sürecidir. Oryantasyonun bazı amaçları: Kurumun kültürü, değerleri ve politikaları hakkında bilgi vermek. İş süreçleri ve prosedürler hakkında bilgilendirme yapmak. İş arkadaşlarıyla tanıştırarak iletişim kurmalarını sağlamak. Çalışanların motivasyonunu ve kuruma bağlılığını artırmak. Rehberlik kavramına dair bir bilgi bulunamamıştır.

    Grup rehberlik türleri nelerdir?

    Grup rehberlik türleri şunlardır: 1. Grup Rehberliği: Danışman birden fazla fertle, yani bir grupla aynı anda rehberlik eder. 2. Grupla Psikolojik Danışma: Bir psikolojik danışman ile birden çok danışanın bulunduğu bir grupla terapötik ilişki kurma şeklidir. Bu tür rehberlik, bireylerin kendilerini ve sahip oldukları imkanları tanımalarına, gerçekçi ve uygun planlar yapmalarına yardımcı olur.

    Sınıf rehber öğretmeni ve PDR arasındaki fark nedir?

    Sınıf rehber öğretmeni ve PDR (Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik) arasındaki farklar şunlardır: 1. Görev Alanı: Sınıf rehber öğretmenleri, okuldaki öğrencilere rehberlik hizmeti sunar ve onların akademik, sosyal gelişimlerine destek olur. 2. Eğitim: Sınıf rehber öğretmenleri, genellikle eğitim fakültelerinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünden mezun olan öğretmenlerdir. 3. İşbirliği: İyi bir eğitim ortamında, sınıf rehber öğretmenleri ve PDR uzmanları arasında işbirliği önemlidir.

    Lise 9. sınıf rehberlik konuları nelerdir?

    Lise 9. sınıf rehberlik konuları, sosyal ve duygusal gelişim, akademik başarı ve kariyer hazırlığı olmak üzere üç ana başlık altında toplanabilir. Diğer rehberlik konuları ise şunlardır: Okula ve okulun çevresine uyum; Eğitsel planlama ve başarı; Kişisel güvenliğini sağlama; Duyguları anlama ve yönetme; Siber zorbalık ve baş etme yolları; Teknoloji bağımlılığı; Doğal afet ve travmatik yaşantılarla baş etme; Sınav kaygısının azaltılması.

    10 sınıfta hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    10. sınıfta yapılabilecek bazı rehberlik etkinlikleri şunlardır: Karar verme süreçlerini etkileyen faktörlerin açıklanması. Öğrenme ve verimli çalışma stratejilerinin değerlendirilmesi. İlgi, yetenek ve mesleki değerlerin dikkate alınarak alan/bölüm/ders seçimi yapılması. Kısa ve uzun vadeli kariyer amaçlarının belirlenmesi. Beden imgesini etkileyen faktörler açısından kendini değerlendirme. Yerel ve küresel sorunların fark edilmesi. Takım çalışmalarının kişisel gelişime olan etkilerinin fark edilmesi. Sağlıklı hayat için edinilen alışkanlıkların paylaşılması. Okul çevresindeki eğitsel ve sosyal kurumların tanıtılması. Akran desteği ile yetişkin yardımı gerektiren durumların ayırt edilmesi. Bu etkinlikler, öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlar. Daha fazla rehberlik etkinliği için MEB'in "orgm.meb.gov.tr" ve "eba.gov.tr" gibi platformlarını ziyaret edebilirsiniz.