• Buradasın

    Lise 9. sınıf rehberlik konuları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Lise 9. sınıf rehberlik konuları, sosyal ve duygusal gelişim, akademik başarı ve kariyer hazırlığı olmak üzere üç ana başlık altında toplanabilir 1.
    Diğer rehberlik konuları ise şunlardır:
    • Okula ve okulun çevresine uyum 2;
    • Eğitsel planlama ve başarı 2;
    • Kişisel güvenliğini sağlama 2;
    • Duyguları anlama ve yönetme 2;
    • Siber zorbalık ve baş etme yolları 3;
    • Teknoloji bağımlılığı 3;
    • Doğal afet ve travmatik yaşantılarla baş etme 3;
    • Sınav kaygısının azaltılması 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Lise 9. sınıf ders seçimi nasıl yapılır?

    Lise 9. sınıf ders seçimi genellikle e-Okul sistemi üzerinden bireysel olarak yapılır. Ders seçimi adımları: 1. e-Okul sistemine giriş: Öğrenci, verilen şifre ile sisteme girer. 2. Ders seçme ekranına erişim: Sol taraftaki menüden "Ders Seçme" başlığı tıklanarak ders seçme ekranı açılır. 3. Derslerin incelenmesi: Üst kısımda bu dönem sınava girilebilecek dersler, alt kısımda ise seçilen dersler gösterilir. 4. Ders seçimi: Seçilmek istenen dersin solundaki ok işareti tıklanarak ders, seçilen dersler kısmına eklenir. 5. Kontrol ve onay: "Bu Dönem Alabileceğiniz (….) Kredi Toplamını Aştığınız İçin Bu Dersi Seçemezsiniz" uyarısı gelene kadar ders seçimi yapılabilir. 6. Liste alma ve kitap temini: Ders seçimi tamamlandıktan sonra yazdır butonu ile seçilen derslere ait liste alınır ve bu liste ile okul müdürlüğüne başvuru yaparak kitaplar temin edilir. Ders seçimi genellikle 9. sınıfın sonunda, Haziran ve Temmuz aylarında yapılır.

    Rehberlik dosyası içinde neler olmalı?

    Rehberlik dosyası içinde bulunması gereken bazı belgeler: Kapak, Atatürk portresi ve İstiklal Marşı. Sınıf rehber öğretmeninin görevleri. Yıllık rehberlik planı. Sınıf risk haritası. Sınıf listesi ve oturma planı. Sınıf başkanı/başkan yardımcısı seçim tutanağı. Kulüp öğrenci dağılım listesi. Öğrenci bilgi formları (tanıma fişleri). Devamsızlık takip listesi. Öğrenci gözlem kayıtları. PDR servisine öğrenci yönlendirme formu. Veli toplantı tutanakları ve ev ziyaret formları. Sınıf rehberlik etkinlikleri uygulama çıktıları. PDR servisi tarafından uygulanan test/envanter raporları. 1. ve 2. dönem sonu sınıf rehberlik faaliyet raporları. Rehberlik dosyasında bulunan belgeler, sınıf ve öğrenciler hakkında detaylı bilgi edinmeyi sağlar.

    Sınıf rehberlik etkinlikleri kaç tane olmalı?

    Sınıf rehberlik etkinlikleri en az 2 tane olmalıdır.

    Meb sınıf rehberlik etkinlikleri nasıl kullanılır?

    MEB sınıf rehberlik etkinliklerinin kullanımı için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: orgm.meb.gov.tr. DİSREP (Dijital Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Platformu). Sınıf rehberlik programlarının uygulanmasında dikkat edilmesi gereken bazı ilkeler şunlardır: Programın uygulanmasında bilimsellik esastır. Program bireysel farklılıkları temel alır. Program büyük ölçüde sınıf rehber öğretmenlerinin katılımıyla uygulanır. Öğrenci, öğretmen, yönetici ve velilerin iş birliği ile yürütülür. Kazanımlar haftalara dağıtılmış olsa da uygulayıcılar, öğrenci, okul ve bölge özelliklerini dikkate alarak kazanımların sırasını değiştirebilirler.

    10 sınıfta hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    10. sınıfta yapılabilecek bazı rehberlik etkinlikleri şunlardır: Karar verme süreçlerini etkileyen faktörlerin açıklanması. Öğrenme ve verimli çalışma stratejilerinin değerlendirilmesi. İlgi, yetenek ve mesleki değerlerin dikkate alınarak alan/bölüm/ders seçimi yapılması. Kısa ve uzun vadeli kariyer amaçlarının belirlenmesi. Beden imgesini etkileyen faktörler açısından kendini değerlendirme. Yerel ve küresel sorunların fark edilmesi. Takım çalışmalarının kişisel gelişime olan etkilerinin fark edilmesi. Sağlıklı hayat için edinilen alışkanlıkların paylaşılması. Okul çevresindeki eğitsel ve sosyal kurumların tanıtılması. Akran desteği ile yetişkin yardımı gerektiren durumların ayırt edilmesi. Bu etkinlikler, öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlar. Daha fazla rehberlik etkinliği için MEB'in "orgm.meb.gov.tr" ve "eba.gov.tr" gibi platformlarını ziyaret edebilirsiniz.

    9 sınıfta hangi konular zor?

    9. sınıfta zor olabilecek bazı dersler ve konular şunlardır: Matematik ve Fizik: Bu dersler, kişiden kişiye değişmekle birlikte, genellikle zor olarak değerlendirilmektedir. Kimya ve Biyoloji: Bu derslerde de zorlanma ihtimali bulunmaktadır. Edebiyat: Şiir, roman ve tiyatro gibi konularda yeni terimler ve kavramlar öğrenilmesi gerektiği için zorlayıcı olabilir. Zorluk derecesi, öğrencinin önceki eğitimi ve bireysel yetenekleri gibi faktörlere bağlı olarak değişebilir.

    9 sınıfta hangi konular tekrarı yapılır?

    9. sınıfta tekrar edilen konular, genellikle önceki yıllarda öğrenilen temel bilgiler ve kavramlardır. Bu konular arasında: Matematik: Sayılar, gerçek sayılar, üslü ve köklü gösterimler, sayı kümeleri ve işlem özellikleri gibi konular. Fizik: Doğrusal fonksiyonlar, mutlak değer fonksiyonları, üçgende açı ve kenar özellikleri gibi konular. Kimya: Vektörler, doğadaki temel kuvvetler, hareket türleri, basınç ve kaldırma kuvveti gibi konular. Biyoloji: Yaşam bilimi, hikaye, şiir, masal, roman gibi edebi türler ve biyolojik kavramlar. Tarih: Tarihin doğası, tarihsel bilginin üretim süreci, eski çağ medeniyetleri gibi konular. Coğrafya: İklim türleri, nüfus dağılımı ve hareketleri gibi konular. Türk Dili ve Edebiyatı: Yazım kuralları, noktalama işaretleri, isimler, sıfatlar, zarflar gibi dil bilgisi konuları. Bu konular, üniversiteye hazırlık sürecinde TYT ve AYT sınavlarına temel oluşturur.