• Buradasın

    İlkokul döneminde afet sonrası hangi tepkiler görülür?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İlkokul döneminde afet sonrası görülebilecek tepkiler üç ana grupta toplanabilir:
    1. Duygusal Tepkiler: Çocuklar, afet sonrası huzursuzluk, içe kapanma, korku ve kaygı gibi duygusal tepkiler gösterebilirler 34. Ayrıca, öfke nöbetleri, ağlama ve sürekli ebeveynlerinden ayrılmama isteği de sık rastlanan durumlardır 13.
    2. Fiziksel Tepkiler: Çocuklar, baş ve karın ağrısı, mide bulantısı, uyku problemleri gibi fiziksel şikayetler yaşayabilirler 13.
    3. Davranışsal Tepkiler: Okul başarısında düşüş, dikkat dağınıklığı, alınganlık ve yalnız kalma isteği gibi davranış değişiklikleri de gözlemlenebilir 13.
    Bu tür tepkilerin birkaç hafta içinde azalması beklenir 13. Eğer tepkiler devam ederse veya şiddetlenirse, bir uzmana başvurulması önerilir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Deprem sonrası çocuklar okula nasıl alıştırılır?

    Deprem sonrası çocukların okula alıştırılması için şu adımlar izlenebilir: 1. Güvenli Ortam Sağlanması: Çocukların okulda ve evde güvende olduklarını hissetmeleri önemlidir. 2. Rutinlerin Oluşturulması: Okula gitmek, yemek yemek, uyumak gibi günlük aktivitelerde rutinlerin korunması, çocukların kendilerini daha güvende ve kontrol altında hissetmelerine yardımcı olabilir. 3. Duygularını İfade Etmelerine İzin Verilmesi: Çocukların korkularını ve endişelerini ifade etmeleri için teşvik edilmeleri ve bu süreçte sabırlı olunması gerekir. 4. Sosyal Etkinliklere Katılım: Okulda kulüplere ve diğer aktivitelere katılmaları, çocukların arkadaşlarıyla zaman geçirmelerine destek olabilir. 5. Profesyonel Yardım Alınması: Gerekirse çocukların ruh sağlığına iyi gelmesi ve iyileşmelerini hızlandırabilmek adına profesyonel yardıma yönlendirilmeleri uygun olacaktır. Bu süreçte veliler ve öğretmenlerin iş birliği içinde olması, çocukların travmayı atlatmaları ve normal yaşamlarına dönmeleri açısından kritik önem taşır.

    Afet sonrası hangi evre?

    Afet sonrası yönetim evreleri iki ana kategoriye ayrılır: müdahale ve iyileştirme-yeniden inşa. 1. Müdahale Evresi: Afetin oluşumundan itibaren başlayarak, 3 gün ile 1-2 aylık süreç içerisinde yapılan tüm çalışmaları kapsar. 2. İyileştirme ve Yeniden İnşa Evresi: İlk yardım ve arama kurtarma müdahalelerinden sonra başlar.

    Deprem sonrası psikolojik etkileri nelerdir?

    Deprem sonrası psikolojik etkiler şunlar olabilir: 1. Şok ve İnkâr: Olayın büyüklüğünü kavramakta zorluk çekme ve "Gerçekten oldu mu?" hissi. 2. Korku ve Kaygı: Yeniden deprem olacağına dair bir beklentiyle güvende olamama hissi. 3. Uyku Problemleri: Kabuslar ve ani irkilmeler. 4. Sinirlilik ve Öfke Patlamaları: İçe kapanma veya aşırı uyarılmışlık hali. 5. Suçluluk Duygusu: Yakınlarını kaybeden bireylerde veya zarar görmemiş olmasına rağmen suçluluk hissi. 6. Travma Sonrası Stres Tepkileri: Olayın zihinde tekrar tekrar yaşanması, kaçınma davranışları ve bedensel huzursuzluk. Bu belirtiler iki hafta veya daha uzun süre devam ederse, profesyonel destek almak önemlidir.

    Afet sonrası eğitim nasıl devam ettirilir?

    Afet sonrası eğitimin devam ettirilmesi için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: 1. Geçici Eğitim Yapıları: Afet bölgesinde hızlı bir şekilde geçici eğitim yapıları oluşturulmalıdır. 2. Uzaktan Eğitim: İnternet altyapısı ve erişimi olan bölgelerde uzaktan eğitim yöntemleri kullanılabilir. 3. Radyo ve Televizyon Yayınları: Eğitim, radyo ve televizyon yayınları ile de devam ettirilebilir. 4. Çadır ve Konteyner Sınıflar: Çadır veya konteyner gibi alanlarda kurulan sınıflarda yüz yüze eğitim imkanı yaratılabilir. 5. Öğretmen Eğitimi: Eğitim personelinin afet öncesi ve sonrası eğitim ve hazırlık programlarına katılması, teknolojik ve pedagojik bilgilerinin geliştirilmesi önemlidir. 6. Psikososyal Destek: Öğretmen ve öğrencilere yönelik psikolojik ilk yardım ve psikososyal destek hizmetleri sunulmalıdır.

    Doğal afet ve insan kaynaklı afet nedir?

    Doğal afet ve insan kaynaklı afet kavramları şu şekilde tanımlanabilir: 1. Doğal Afetler: Doğa olaylarının sonucunda meydana gelen ve insanların kontrolü dışında gelişen afetlerdir. - Örnekler: Depremler, volkanik patlamalar, tsunamiler, sel ve su baskınları, kasırgalar, çığ. 2. İnsan Kaynaklı Afetler: İnsan faaliyetlerinin neden olduğu afetlerdir. - Örnekler: Nükleer felaketler, kimyasal sızıntılar, endüstriyel kazalar, yangınlar, savaşlar ve terör olayları.

    6-12 yaş arası çocuklarda afet sonrası ne tür tepkiler görülür?

    6-12 yaş arası çocuklarda afet sonrası görülebilecek tepkiler şunlardır: 1. Korku ve Kaygı: Afetin yeniden tekrarlayabileceğine dair endişe duyarlar, bu da aileden ayrı kalmakta güçlük çekmelerine neden olabilir. 2. Davranış Sorunları: Uyku ve yeme problemleri, baş ağrısı, bulantı, itaatsizlik, ebeveyne aşırı düşkünlük ve okula gitmeyi reddetme gibi davranışlar sergileyebilirler. 3. Regresif Davranışlar: Parmak emme, altını ıslatma gibi yaşına uygun olmayan gerileme davranışları gösterebilirler. 4. Sosyal Çekilme: İçe kapanma, normalde sevdikleri oyunlardan uzaklaşma ve akran ilişkilerinde problemler yaşama eğilimindedirler. Bu tür tepkiler, çocuğun yaşı, cinsiyeti ve baş etme becerilerine göre değişkenlik gösterebilir.

    6 Şubat depreminin ardından afetin ruhsal ve toplumsal etkilerine yönelik araştırma nedir?

    6 Şubat depreminin ardından afetin ruhsal ve toplumsal etkilerine yönelik araştırmalar şu şekildedir: 1. TARDE ve UNICEF İş Birliği Araştırması: Bu araştırma, Travma ve Afet Ruh Sağlığı Çalışmaları Derneği (TARDE) ve UNICEF iş birliğiyle Hatay, Gaziantep, Kahramanmaraş ve Adıyaman'da yürütülmüştür. Bulgular: - Katılımcıların %43,6'sı travma sonrası stres bozukluğu (TSSB), %64,9'u anksiyete ve %67,8'i depresyon belirtileri göstermiştir. - %28'i geleceğini karanlık gördüğünü, %38'i ise umutla bakmadığını belirtmiştir. - %60'ı depremle ilgili duyusal hatırlatıcılar nedeniyle yoğun stres ve tekrar eden anılar yaşadığını, %55'i uyku sorunları yaşadığını ifade etmiştir. 2. Diğer Araştırmalar: - Sait Yıldırım'ın Araştırması: Bu çalışma, depremin psikososyal etkisini ve depremzedelere yönelik sürdürülebilir müdahalelerin önemini gözlemlemiştir. - 53 binden fazla can kaybına yol açan depremlerin ardından yapılan genel değerlendirmeler, sağlık problemlerinin devam etmesi, kronik hastalıkların artması ve psikolojik destek ihtiyacının sürmesini ortaya koymuştur.