• Buradasın

    Afet sonrası eğitim nasıl devam ettirilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Afet sonrası eğitimin devam ettirilmesi için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir:
    • Afet öncesi planlama 1. Eğitim kurumları, afet durumları için hazırlıklı olmalı ve afet öncesi planlamayı yapmalıdır 1.
    • Eğitim materyallerinin çeşitlendirilmesi 1. Doğal afetlerin eğitim sürekliliğini etkilemesi durumunda, çevrimiçi eğitim materyalleri gibi alternatif yöntemler kullanılabilir 1.
    • Mobil eğitim birimleri 1. Acil durumlarda, geçici eğitim birimleri veya karavanlar gibi mobil eğitim araçları kullanılabilir 1.
    • Psikososyal destek 14. Okul psikologları ve rehberlik hizmetleri, afet sonrası travma ve stres yaşayan öğrencilere ve eğitim personeline destek sağlar 14.
    • Toplum katılımı 1. Eğitim kurumları, yerel topluluklarla işbirliği yaparak afet durumlarında eğitim sürekliliğini sağlamak için birlikte çalışabilir 1.
    • Esnek eğitim politikaları 1. Eğitim politikaları, afet durumlarında esneklik sağlayacak şekilde oluşturulmalıdır 1.
    Ayrıca, 2023 yılında yaşanan Kahramanmaraş merkezli depremler sonrasında, afet sonrası eğitimin sürdürülmesi için "Afet Sonrası İlk Ders" başlıklı bir bilgilendirme notu Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi tarafından hazırlanmıştır 5. Bu not, öğretim elemanlarına afet sonrası ilk derste dikkat etmeleri gereken hususları içermektedir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Afetlerde eğitimin devamlılığı neden önemlidir?

    Afetlerde eğitimin devamlılığı önemlidir çünkü: Öğrencilerin psikolojik iyi oluşunu destekler. Sosyal uyumu ve bütünlüğü teşvik eder. Akademik sürekliliği sağlar. Zincirleme reaksiyonları yönetmeyi kolaylaştırır. Afet sonrası normalliği sağlar.

    Afet ve acil durum mevzuatı nelerdir?

    Afet ve acil durum mevzuatından bazıları şunlardır: Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği. Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP). Afet ve Acil Durum Tatbikatları Hakkında Yönetmelik. Sivil Savunma Arama ve Kurtarma Birlikleri ve Ekiplerinin Kuruluşu, Görevleri, Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik. Geçici Koruma Yönetmeliği. İşyerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik. 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği. Ayrıca, 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 37. maddesi de bu alanda dayanak olarak kullanılmaktadır.

    Afet sonrası çocuklarda görülen tepkiler nelerdir?

    Afet sonrası çocuklarda görülen tepkilerden bazıları şunlardır: Uyku problemleri. İştahsızlık. Ayrılırken ağlama. Aşırı ağlama. Her şeyden korkma. Psikofizyolojik tepkiler. Psikolojik tepkiler. Davranışsal tepkiler. Bilişsel tepkiler. Bu tepkilerin, olayın yaşanmasından itibaren istikrarlı ve güvenli koşulların sağlanması ile beraber birkaç hafta içerisinde azalması beklenir. Afet sonrası çocuklarda görülen tepkilerle ilgili bir uzmana danışılması önerilir.

    Acil Durum ve Afet Yönetimi uzaktan eğitim var mı?

    Evet, Acil Durum ve Afet Yönetimi alanında uzaktan eğitim veren üniversiteler bulunmaktadır. Bu üniversitelerden bazıları: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi. Ankara Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi (ANKUZEF). Atatürk Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi. Bu programlar, genellikle iki yıllık ön lisans eğitimi sunmaktadır ve ders materyallerinin tamamı e-öğrenme yöntemiyle hazırlanmıştır.

    Afet ve acil durum yönetimi nedir?

    Afet ve acil durum yönetimi, meydana gelen bir afet veya acil durumun etkilerini azaltmak için yapılan çalışmaların tümüdür. Afet ve acil durum yönetiminin odaklandığı konu, meydana gelen olayları önlemek veya ortadan kaldırmak değil, etkilerini azaltmak için çalışmalar yapmaktır. Afet ve acil durum yönetimi kapsamındaki olaylar terör, yangın, tehlikeli madde olayları, deprem, sel, tsunami, fırtına, kasırga, ayaklanma, kıtlık, kuraklık veya büyük kazalar gibi çeşitli olaylar olabilir. Afet ve acil durum yönetiminin temel amacı, risk yönetimi kapsamında tüm aşamalar için mevcut kaynakları kullanarak, karar vererek, planlayarak, analiz ederek ölüm ve yaralanmaları önlemek ile çevre ve mülkü korumaktır. Afet ve acil durum yönetimi dört aşamadan oluşan dinamik bir süreç içerir: Önlem ve zarar azaltma. Müdahale. İyileştirme. Türkiye'de afet ve acil durum yönetimi, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) tarafından yürütülmektedir.

    Afet sonrası hangi evre?

    Afet sonrası, afet yönetimi sürecinin aşağıdaki evrelerinden biri gelir: Zarar azaltma. Hazırlıklı olma. Müdahale. İyileştirme. Ayrıca, afet sonrası bireysel düzeyde yas süreci de başlar.

    Afet ve acil durum planı kapsamında okul öncesi dönemde neler yapılabilir?

    Afet ve acil durum planı kapsamında okul öncesi dönemde yapılabilecekler: Eğitim ve Bilinçlendirme: Afetlerin temel bilgileri, doğru davranış modelleri, afet çantası ve afet anında yapılması gerekenler gibi konular oyun ve sunum destekli olarak anlatılabilir. Tehlike Avı: Sınıflarda yapısal olmayan tehlike ve riskler belirlenip, önlemler alınabilir. Drama ve Uygulama: Deprem gibi doğal afetler, drama çalışmalarıyla canlandırılabilir; masa altına girme ve başı koruma gibi davranışlar oyun yoluyla öğretilebilir. Afet Çantası Etkinliği: Fener, düdük, su şişesi gibi eşyaların tanıtıldığı ve birlikte afet çantasına yerleştirildiği etkinlikler yapılabilir. Hikaye ve Görseller: Resimli hikayeler ve afet temalı görseller kullanılabilir. Bu süreçte, çocukları korkutmadan, onların anlayabileceği yöntemlerle bilgi vermek önemlidir.