• Buradasın

    6-12 yaş arası çocuklarda afet sonrası ne tür tepkiler görülür?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    6-12 yaş arası çocuklarda afet sonrası görülebilecek bazı tepkiler şunlardır:
    • Uyku ve beslenme düzeninde değişiklikler: İştahsızlık veya iştah artışı, uyumayı istememe, uykuya dalamama/fazla uyuma 12.
    • Davranışsal tepkiler: Okula gitmek istememe, saldırganlık, güvensizlik, ilgisizlik, afet ile ilgili oyun oynama 23.
    • Duygusal tepkiler: Kaygı, panik, üzüntü, içe kapanma, kendini suçlama 25.
    • Bilişsel tepkiler: Konsantrasyon güçlüğü, öğrenme bozuklukları, okul başarısında düşme 3.
    Bu tepkiler, çocuğun bireysel özellikleri, olayın şiddeti ve önceki yaşam deneyimleri gibi faktörlere bağlı olarak değişiklik gösterebilir 13.
    Çocuğun bu tür durumlarla başa çıkması için yetişkinlerin sakin ve güven verici bir iletişim kurması, günlük rutini korumaya çalışması ve sosyal destek kaynaklarını erişilebilir tutması önerilir 13.
    Eğer çocuğun tepkileri uzun süre devam ederse, bir uzmandan yardım alınması gerekebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Afet sonrası hangi evre?

    Afet sonrası, afet yönetimi sürecinin aşağıdaki evrelerinden biri gelir: Zarar azaltma. Hazırlıklı olma. Müdahale. İyileştirme. Ayrıca, afet sonrası bireysel düzeyde yas süreci de başlar.

    Çocuklarda psikolojik destek kaç yaşında başlar?

    Çocuklarda psikolojik destek için yaş sınırı yoktur. Bazı durumlarda çocukların psikolojik desteğe ihtiyaç duyabileceği yaşlar ve dönemler: - 2-3 yaş: Bu dönemde çocuklar, ebeveyn katılımı ve oyun terapisi teknikleriyle desteklenebilir. - 3-13 yaş: Çocuk terapistleri, sözlü iletişimin yanı sıra uygulamalı etkinlikler kullanarak öğrenme bozuklukları ve kaygı problemleriyle başa çıkmayı öğretir. - 13-18 yaş: Gençler, zorbalık, depresyon, sosyal baskılar ve stres gibi konularda tarafsız rehberlik ve destek almak için terapiye gidebilirler.

    Afet sonrası iyileştirme çalışmaları nelerdir?

    Afet sonrası iyileştirme çalışmaları, afetin etkilerini en aza indirmek ve bölgenin normal yaşama dönüşünü sağlamak için yapılan faaliyetleri kapsar. Bu çalışmalar genellikle dört aşamadan oluşur: 1. Kurtarma Aşaması: Afetten zarar gören bireylerin kurtarılması ve ihtiyaçlarının karşılanması. 2. Hızlı İyileşme Aşaması: Afetten kurtulan bireylerin günlük rutinlerine geri dönmesi için tedavi ve destek sağlanması. 3. Uzun Dönem İyileşme Aşaması: Afetin etkilerinin devam ettiği durumlarda, uzun vadeli ihtiyaçların karşılanması. 4. Yeniden İnşaa Aşaması: Zarar gören yerleşim yerlerinin onarılması ve normal yaşama dönülmesi. Türkiye Afet Sonrası İyileştirme Planı (TASİP), bu süreçlerin etkin bir şekilde yönetilmesini sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Bu plan ile: İyileştirme çalışmalarının planlı ve hızlı yapılması; Kurumlar arası iş birliğinin artırılması; Kaynakların etkin kullanılması; Faaliyetlerin izlenmesi ve değerlendirilmesi hedeflenmektedir.

    İlkokul döneminde afet sonrası hangi tepkiler görülür?

    İlkokul döneminde afet sonrası görülebilecek tepkiler üç ana grupta toplanabilir: 1. Duygusal Tepkiler: Çocuklar, afet sonrası huzursuzluk, içe kapanma, korku ve kaygı gibi duygusal tepkiler gösterebilirler. 2. Fiziksel Tepkiler: Çocuklar, baş ve karın ağrısı, mide bulantısı, uyku problemleri gibi fiziksel şikayetler yaşayabilirler. 3. Davranışsal Tepkiler: Okul başarısında düşüş, dikkat dağınıklığı, alınganlık ve yalnız kalma isteği gibi davranış değişiklikleri de gözlemlenebilir. Bu tür tepkilerin birkaç hafta içinde azalması beklenir.

    Depremzede çocuklar okulda nasıl davranır?

    Depremzede çocuklar okulda şu şekilde davranabilirler: 1. Duygusal Reaksiyonlar: Deprem travması sonrası öfke krizleri, iletişim sorunları, uyku problemleri ve vücut ağrıları gibi duygusal tepkiler gösterebilirler. 2. Okul Reddi: Okula gitmek istememe, içine kapanma ve okula karşı isteksizlik sergileyebilirler. 3. Sosyal Uyum: Yeni bir ortama ve akranlarına uyum sağlamakta zorlanabilirler. 4. Destek İhtiyacı: Güvende hissetme, şefkatli ve sakin bir tutum, duygularını paylaşmaları için teşvik edilme gibi desteğe ihtiyaçları vardır. Bu süreçte, öğretmenlerin ve velilerin anlayışlı, sabırlı ve destekleyici olmaları önemlidir.

    Afet sonrası eğitim nasıl devam ettirilir?

    Afet sonrası eğitimin devam ettirilmesi için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: Afet öncesi planlama. Eğitim materyallerinin çeşitlendirilmesi. Mobil eğitim birimleri. Psikososyal destek. Toplum katılımı. Esnek eğitim politikaları. Ayrıca, 2023 yılında yaşanan Kahramanmaraş merkezli depremler sonrasında, afet sonrası eğitimin sürdürülmesi için "Afet Sonrası İlk Ders" başlıklı bir bilgilendirme notu Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi tarafından hazırlanmıştır.