• Buradasın

    Güler ve Marşap (2019) tarafından akademisyenler üzerinde yapılan araştırmada duygusal emeğin tükenmişlik ve işten ayrılma niyetine etkisi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Güler ve Marşap (2019) tarafından akademisyenler üzerinde yapılan araştırmada, duygusal emeğin tükenmişlik ve işten ayrılma niyetine etkisi şu şekilde bulunmuştur:
    • Derinlemesine duygusal emek, tükenmişlik üzerinde negatif bir etkiye sahipken, işten ayrılma niyetini azaltmaktadır 13.
    • Yüzeysel duygusal emek ise tükenmişliği artırmakta ve işten ayrılma niyetini pozitif yönde etkilemektedir 13.

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmenlik mesleğinin itibar kaybı yaşadığı ve ekonomik koşulların da bu durumu etkilediği çeşitli araştırmalarda belirtilmektedir.

    Öğretmenlik mesleğinin itibar kaybı yaşadığı ve ekonomik koşulların da bu durumu etkilediği çeşitli araştırmalarda belirtilmektedir. Bu durumu ele alan bazı araştırmalar şunlardır: Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi'nde yayımlanan "Öğretmenlik Mesleğindeki İtibar Kaybı Nedenleri Üzerine Bir İnceleme" başlıklı makale, öğretmenlik mesleğinin toplum, okul ve basın-yayın organları nezdinde itibar kaybı yaşadığını ortaya koymuştur. ResearchGate platformunda yer alan "Öğretmenlik Mesleğinin İtibarı: Fenomenolojik Bir Araştırma" başlıklı çalışma, mesleki itibarın ekonomik yetersizlikler ve çalışma şartlarının kötüleşmesi nedeniyle düştüğünü belirtmiştir. Eğitim Reformu Girişimi sitesinde yayımlanan bir yazıda, öğretmenlik mesleğinin itibarsızlaşmasının, öğretmenlerin düşük ücretle ve güvencesiz çalışmasından kaynaklandığı ifade edilmiştir. Ayrıca, 2013 yılı TÜİK verilerine göre, eğitim fakültesi mezunu her dört kişiden birinin istihdam edilmediği ve öğretmenlik yapmayanların genellikle eğitim dışı alanlarda çalıştığı belirtilmiştir.

    Çalışma hayatında iş stresi ve tükenmişlik nedir?

    Çalışma hayatında iş stresi ve tükenmişlik şu şekilde tanımlanabilir: 1. İş Stresi: Bir kişinin iş yerindeki görevleri, sorumlulukları veya çalışma ortamı nedeniyle yaşadığı psikolojik baskıdır. 2. Tükenmişlik: Daha ileri bir aşamadır ve genellikle stresin devamlı hale gelmesiyle ortaya çıkar.

    Akademisyenlerde tükenmişlik ve çeşitli stres kaynaklarının incelenmesi kim yaptı?

    Akademisyenlerde tükenmişlik ve çeşitli stres kaynaklarının incelenmesi, Canan Ergin tarafından yapılmıştır. Ergin'in "Akademisyenlerde Tükenmişlik ve Çeşitli Stres Kaynaklarının İncelenmesi" başlıklı makalesi, 15 Aralık 1995 tarihinde Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi'nin 12. cildinin 1-2. sayısında yayımlanmıştır.

    Akademik tükenmişlik sendromu nedir?

    Akademik tükenmişlik sendromu, akademik personelin yaşadığı, duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarı duygusunun azalması ile karakterize edilen bir durumdur. Akademik tükenmişlik sendromunun bazı nedenleri: artan iş yükü; yayın yapma ve başarılı olma konusundaki yoğun baskılar ve engellenmeler; kişisel yeterliliklerin sürekli sorgulanması; akademik çalışmalara verilen desteğin azlığı; fiziki çalışma koşullarının olumsuzluğu. Akademik tükenmişlik sendromunun bazı belirtileri: fiziksel ve duygusal olarak tükenmiş hissetme; sosyal çevreden uzaklaşma; motivasyon kaybı; işe karşı kayıtsızlık. Akademik tükenmişlik sendromu, depresyon ve anksiyete gibi psikolojik sorunlara yol açabileceğinden, ruh sağlığı uzmanından yardım alınması gerekebilir.

    Tükenmişlik sendromu ve iş stresi arasındaki ilişki nedir?

    Tükenmişlik sendromu ve iş stresi arasındaki ilişki şu şekilde açıklanabilir: İş stresi, tükenmişlik sendromunun önemli bir nedenidir. Tükenmişlik sendromu, iş stresine karşı bir tepki olarak ortaya çıkar. İş stresi ve tükenmişlik arasında pozitif bir ilişki vardır; iş stresi arttıkça tükenmişlik düzeyi de yükselir. İş stresini azaltmak için işverenlerin, çalışanların takdirini artırmak, iş yükünü basitleştirmek ve esnek çalışma saatleri sunmak gibi önlemler alması önerilir.