• Buradasın

    Şehir plancısı otopark sorununu çözebilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Şehir plancıları, otopark sorununu çözmek için çeşitli yöntemler önerebilir:
    1. Ulaşım Ana Planları: Kentin genelini ulaşım yönünden planlayan ana ulaşım stratejileri geliştirmek 12.
    2. Küçük Otoparklar: Merkez bölgelere dağıtık daha küçük otoparklar yapmak, trafik yükünü azaltmak 4.
    3. Toplu Taşıma Entegrasyonu: Otoparkları toplu taşıma sistemleriyle entegre etmek, park et-devam et uygulamalarını yaygınlaştırmak 25.
    4. Eğitim ve Denetim: Otopark kullanımı ve park yeri düzenlemeleri konusunda eğitim ve denetim faaliyetlerini artırmak 3.
    Ayrıca, mevcut otoparkların verimli kullanılmasını sağlamak için teknolojik otopark yönetim ve yönlendirme sistemleri de uygulanabilir 5.

    Konuyla ilgili materyaller

    10 daireye kaç otopark gerekir?

    10 daireye, arsa payı oranında otopark tahsis edilmelidir. Otopark sayısı daire sayısından büyükse, kat malikleri genel kurul toplantısında yine arsa payı oranında bir dağıtım yapılır. Otopark sayısı daire sayısından küçükse, dışarıda kalacak araçlar oylama, kura veya sıralama yöntemlerinden biri ile belirlenebilir. Otopark yönetmeliği gereği, 10 dairelik bir apartman için şu otopark sayıları uygun olabilir: 80 m² altı her 3 daire için 1 otopark. 80-120 m² arası her 2 daire için 1 otopark. 120-180 m² arası her daire için 1 otopark. 180 m² üzeri her daire için 2 otopark. Otopark hesaplamaları, Kat Mülkiyeti Kanunu'na ve güncel yönetmeliklere göre değişiklik gösterebilir. En doğru hesaplama için bir uzmana danışılması önerilir.

    Otopark tasarımında nelere dikkat edilmeli?

    Otopark tasarımında dikkat edilmesi gereken bazı önemli unsurlar şunlardır: 1. Kapasite ve Düzen: Otoparkın kapasitesi, düzenli olarak kullanacak çalışan, ziyaretçi ve kiracı sayısına göre belirlenmelidir. 2. Drenaj: Otoparkta su birikmesini önlemek için yeterli eğimler ve drenaj sistemleri tasarlanmalıdır. 3. Estetik ve Peyzaj: Gölge sağlamak, hava kalitesini iyileştirmek ve sıcak bir ortam yaratmak için ağaçlar, çalılar ve yeşillikler eklenmelidir. 4. Aydınlatma: Özellikle gece saatlerinde emniyeti artırmak için otopark boyunca uygun aydınlatma sağlanmalıdır. 5. Yönlendirme ve İşaretler: Girişleri, çıkışları, ayrılmış alanları ve acil durum bilgilerini belirtmek için anlaşılır tabelalar ve yön bulma elemanları kullanılmalıdır. 6. Güvenlik: Otopark, güvenlik kameraları, aydınlatma ve giriş kontrol sistemleri gibi önlemlerle donatılmalıdır. 7. Engelli Erişimi: Engelli bireyler için erişilebilir park yerleri ve rampalar sağlanmalıdır.

    Ada bazlı kentsel dönüşümde otopark alanı nasıl hesaplanır?

    Ada bazlı kentsel dönüşümde otopark alanının nasıl hesaplandığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, kentsel dönüşüm projelerinde otopark alanı hesaplanırken dikkate alınan bazı faktörler şunlardır: Bölgesel farklılıklar. Dönüşüm projesinin kapsamı. Projenin altyapı özellikleri, yeşil alanlar ve sosyal donatılar. Otopark alanı hesaplamaları, genellikle projeye özel fiyatlandırma yöntemiyle yapılır ve toplam maliyet, otopark alanlarının büyüklüğü ve sayısı göz önünde bulundurularak belirlenir. Otopark alanı hesaplamaları ve kentsel dönüşüm süreçleri hakkında daha fazla bilgi için bir uzmana danışılması önerilir.

    Otopark sorunu neden var?

    Otopark sorunlarının temel nedenleri şunlardır: 1. Artan Araç Sayısı: Şehirlerdeki nüfus artışı ve ekonomik gelişmeler, araç sayısını hızla artırmıştır. 2. Yetersiz Otopark Alanları: Mevcut otopark alanları, artan araç sayısına yetersiz kalmaktadır. 3. Yanlış Şehir Planlaması: Şehir planlamalarında otopark alanlarına yeterli önem verilmemesi, sorunu derinleştirmektedir. 4. Toplu Taşıma Yetersizliği: Toplu taşıma sistemlerinin yetersizliği, insanları özel araç kullanmaya teşvik etmektedir. Ek olarak, otopark sorunlarının diğer nedenleri arasında komşuluk ilişkilerinin zedelenmesi, yasal boşluklar ve misafir araçlarının yer işgali de bulunmaktadır.

    Yeni otopark yönetmeliği neleri değiştirdi?

    Yeni otopark yönetmeliği, bir dizi önemli değişiklik getirmiştir: 1. Daire büyüklüğüne göre otopark zorunluluğu: Daha önce her daire için bir otopark zorunluluğu varken, yeni yönetmelikte bu, daire büyüklüğüne göre yeniden düzenlenmiştir. 2. Elektrikli araçlar için altyapı: Asgari zorunlu otopark adedi 20'den fazla olan binalarda, 1 Ocak 2023 tarihine kadar en az %2, bu tarihten sonra ise %5 oranında elektrikli araç park yeri düzenleme zorunluluğu getirilmiştir. 3. Açık otoparkların kapatılması: Açık otopark alanlarının yaz aylarında soğutma amaçlı enerji tüketimini artırmaması için, bu alanların açık renkli çatılar veya güneş panelleriyle kapatılması önerilmektedir. 4. Bisiklet kullanımı: İlk kez mevzuata giren bisikletler için, tüm otopark türlerinde %1 kadar ilave alan ayrılması hükme bağlanmıştır. 5. Yaya trafiğine öncelik: Sokağa en az 5 metre mesafesi olan konutlarda, otopark giriş-çıkışları bahçelerden sağlanacak ve yaya trafiği engellenmeyecektir.

    2017 otopark yönetmeliği nedir?

    2017 tarihli Otopark Yönetmeliği'ne dair bilgi bulunamadı. Ancak, 2017 yılında görüşe açılan Otopark Yönetmeliği taslağına şu sitelerden ulaşılabilir: meslekihizmetler.csb.gov.tr; resmigazete.gov.tr. Otopark Yönetmeliği'nin güncel haline ise aile.gov.tr adresinden erişilebilir. Otopark Yönetmeliği, yerleşim yerlerinde araçların yol açtığı trafik sorunlarının çözümü için otopark yapılmasını gerektiren bina ve tesislerin neler olduğunu, otopark ihtiyacının miktar, ölçü ve diğer şartlarının tespit ve giderilme esaslarını düzenler.

    İyi bir otopark nasıl planlanır?

    İyi bir otoparkın planlanması için aşağıdaki faktörler dikkate alınmalıdır: 1. Araç Yolu ve Genişliği: Otopark yollarının en az 3-3.5 metre genişlikte olması, araçların rahatça hareket etmesini sağlar. 2. Yaya Yolları ve Güvenliği: Araç trafiğinden ayrılmış, güvenli yaya yolları bulunmalıdır. 3. Işıklandırma: Gece kullanımı da düşünülerek yeterli ışıklandırma sağlanmalıdır. 4. Otopark Kapasitesi: Hedeflenen kullanıcı sayısına göre belirlenmeli, her park yeri için 2.5-2.7 metre genişlik gereklidir. 5. Engelli Park Yeri: Engelli bireylerin araçlarını rahatça park edebilmesi için geniş park alanları ayrılmalı ve bu alanlar binalara yakın olmalıdır. 6. Teknoloji ve Dijital Sistemler: Dijital ekranlar, sensörler ve akıllı telefon uygulamaları ile otopark doluluk durumu takip edilebilir. 7. Güvenlik Sistemleri: CCTV kameralar, güvenlik personeli, alarm sistemleri ve acil çıkışlar otoparkın güvenliğini artırır.