Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Riskli ağır hasarlar, genellikle şu iki kategoriye girer:
- Yapısal eleman kaynaklı ağır hasarlar:
- Kolon düzlem dışı sıyrılması 4. Kolonların kirişlerden daha zayıf olması durumunda, kesme kuvvetinin etkisiyle kolonlar düzlem dışına kayabilir 4.
- Kolon uç bölgesi hasarları 4. Boyuna donatı eksiklikleri, beton kalitesizliği ve etriye sıklaştırmasının yetersiz olması kolon uç bölgesinde ağır hasarlara yol açabilir 4.
- Düşey hiza boyunca bir bölümün çökmesi 4. Zemin kat köşe kolonlarında oluşan mafsallaşma sonucu, üst katlardan alt katlara doğru zincirleme bir yıkım meydana gelebilir 4.
- Yatay tam kat çökmesi 4. Narin alt kat kolonlara fazla yük gelmesi sonucu, kolonlar kesme etkisiyle düzlem dışına kayabilir 4.
- Yapısal sistem kaynaklı ağır hasarlar:
- Üst üste yığılma yıkımı 4. Kolonların kirişlere oranla daha zayıf tasarlanması sonucu, eleman deprem enerjisini sönümleyemez ve bağlantı noktalarından koparak katlar üst üste yığılır 4.
- Akordeon yıkımı (yana yığılma) 4. Plastik mafsalların kiriş yerine kolonlarda oluşması ve etriye sıklaştırmasındaki özensizlikler bu tür hasarlara yol açabilir 4.
- Yana yatma hasarları 4. Önceki başlıklarda yer alan kusurların daha az seviyede olması sonucu oluşabilir 4.
Ayrıca, ağır hasar kaydı, bir aracın ciddi bir kaza veya doğal afet sonucu sigorta şirketleri tarafından ekonomik veya yapısal olarak onarılması yüksek maliyetli kabul edildiğinde oluşturulur 13. Bu kayıt, aracın ikinci el piyasasında değer kaybetmesine ve sigorta işlemlerinde yüksek primler veya reddedilme gibi durumlarla karşılaşılmasına neden olabilir 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: