• Buradasın

    Ağır hasarlı araç neden pert çıkmaz?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ağır hasarlı bir aracın pert çıkmamasının birkaç nedeni olabilir:
    1. Onarım Maliyetinin Düşük Olması: Sigorta şirketleri, aracın onarım maliyetinin rayiç bedelinin %70'ini aşması durumunda aracı perte çıkarır 12. Eğer onarım maliyeti daha düşükse, araç tamir edilebilir olarak değerlendirilir.
    2. Ekspertiz Raporu: Sigorta şirketinin yaptığı ekspertiz raporu, aracın hasar durumunun perte ayrılacak kadar ciddi olmadığını gösterebilir 1.
    3. Sürücünün İtirazı: Araç sahibi, sigorta şirketinin kararına itiraz edebilir ve bağımsız bir ekspertiz talep edebilir 1.
    Bu faktörler, aracın ağır hasarlı olmasına rağmen perte çıkmamasını sağlar.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hangi hasarlar arabayı perte çıkarır?

    Bir aracın perte çıkması için genellikle aşağıdaki hasarlar dikkate alınır: 1. Aşırı Hasar: Çarpışma sonucu aracın gövdesi, şase, motor veya önemli sistemlerinde geri dönüşü olmayan hasarlar oluşması. 2. Yangın: Araçta meydana gelen yangın, aracın büyük bir bölümünü kullanılamaz hale getirebilir. 3. Sel veya Doğal Afetler: Sel, deprem gibi doğal afetler sonucu araç su baskınına uğrayabilir veya parçaları zarar görebilir. 4. Hırsızlık: Araç çalındıktan sonra bulunsa bile, parçaları eksik veya hasarlı olabilir. 5. Tamir Maliyetinin Yüksek Olması: Hasarın sadece bir veya birkaç parçayı değil, aracın genel yapısını ve donanım aksamını etkilemesi durumunda. Bu tür hasarlar, aracın tamir maliyetinin aracın piyasa değerini aşmasına neden olduğunda araç pert olarak kabul edilir.

    Hangi hasarlı araçlar alınmaz?

    Hangi hasarlı araçların alınmayacağı, kişisel tercihler ve risk algısına bağlıdır. Ancak, alınmaması gereken hasarlı araç türleri arasında şunlar sayılabilir: Nerede onarıldığı belli olmayan ağır hasarlı araçlar. Gizli yapısal ve mekanik sorunlar içeren araçlar. Hava yastığı açılmış araçlar, bu araçların düzgün tamir edilmediğinden emin olunmadıkça. Tamir ve onarım işlemleri düşük kaliteli işçilikle yapılmış araçlar. Hasarlı araç alırken, aracın ekspertiz raporu ve tamir geçmişi detaylı bir şekilde incelenmelidir.

    Hangi hasar kaydı daha tehlikeli?

    Ağır hasar kaydı, pert kaydına göre daha tehlikeli olarak kabul edilir. Ağır hasar kaydının tehlikeli olmasının nedenleri: - Tamir maliyetinin aracın değerini aşması: Ağır hasarlı araçların onarımı yapılsa bile bazı bölümleri tam olarak eski hali kadar verimli olmayabilir. - Önemli parçalarda hasar: Aracın şasi gibi önemli parçalarında hasar görülmesi, kaza anında yeterli koruma sağlanamamasına yol açabilir. - Piyasa değerinin düşük olması: Ağır hasarlı araçlar, piyasa değeri açısından diğer araçlara göre dezavantajlıdır. Pert kaydında ise araç tamamen hasar gördüğü ve kullanılamayacak hale geldiği için trafikten men edilir ve kaydı plakalara yazılır.

    Hangi ağır hasarlar riskli?

    Riskli ağır hasarlar, genellikle şu iki kategoriye girer: 1. Yapısal eleman kaynaklı ağır hasarlar: Kolon düzlem dışı sıyrılması. Kolon uç bölgesi hasarları. Düşey hiza boyunca bir bölümün çökmesi. Yatay tam kat çökmesi. 2. Yapısal sistem kaynaklı ağır hasarlar: Üst üste yığılma yıkımı. Akordeon yıkımı (yana yığılma). Yana yatma hasarları. Ayrıca, ağır hasar kaydı, bir aracın ciddi bir kaza veya doğal afet sonucu sigorta şirketleri tarafından ekonomik veya yapısal olarak onarılması yüksek maliyetli kabul edildiğinde oluşturulur.

    Araç kazası sonrası araç pert olursa ne olur?

    Araç kazası sonrası aracın pert olması durumunda aşağıdaki adımlar izlenir: Ekspertiz Raporu: Aracın pert olarak kabul edilmesi için %70 oranında hasar aldığını gösteren bir ekspertiz raporu gereklidir. Sigorta Ödemesi: Sigorta şirketi, poliçede belirlenen limit dahilinde ödeme yapar. Araç Sahibinde Kalabilir: Araç sahibi, aracın kendisinde kalmasını talep edebilir, ancak bu durumda sigorta ödemesi değişebilir. Tazminat ve Ödeme: Tazminat miktarı belirlendikten sonra, ödeme hasarın ihbar edildiği tarihten itibaren 45 gün içinde yapılır. Araç Devri: Pert aracın satışı ve devir işlemleri sigortalının sorumluluğundadır. Pert süreci, sigorta şirketine göre değişiklik gösterebilir; bu nedenle poliçe şartlarının dikkatlice incelenmesi önerilir.

    Ağır hasar kaydı kaç bin TL'den sonra çıkar?

    Ağır hasar kaydı, aracın onarım maliyetinin piyasa değerinin %70'ini aşması durumunda çıkar.

    Ağır hasar kaydı yüzde kaç olmalı?

    29 Nisan 2025 tarihli düzenlemeye göre, bir aracın ağır hasar kayıtlı sayılabilmesi için hasar tutarının aracın rayiç bedelinin %60’ını aşması gerekmektedir. Daha önceki uygulamada bu oran %70 olarak belirlenmiştir.