• Buradasın

    Değer kaybı en çok hangi hasarlarda olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değer kaybı en çok ağır hasarlar ve orijinal parça değişikliği durumlarında ortaya çıkar 13.
    Bunun yanı sıra, değer kaybını artıran diğer hasar türleri şunlardır:
    • Kazanın şiddeti: Yeni bir aracın ciddi bir kaza yapması, ikinci el piyasasında değerini daha fazla düşürür 1.
    • Aracın yaşı ve kilometresi: Daha eski ve yüksek kilometreli araçlarda değer kaybı daha sınırlı olabilir 13.
    • Marka ve model: Lüks segment araçlardaki değer kaybı, diğer segmentlere nazaran daha yüksek olur 2.
    Ayrıca, yan sanayi ürünlerin kullanılması ve hasarın görünür bölgelerde olması da araç değerini olumsuz etkileyen faktörler arasındadır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değer kaybı hangi kanun kapsamında?

    Araç değer kaybı, Türk Borçlar Kanunu (TBK) ve Karayolları Trafik Kanunu (KTK) kapsamında haksız fiil sorumluluğu ilkesine dayanır. TBK'nın 49. maddesi, "Kusurlu ve hukuka aykırı bir fiille başkasına zarar veren, bu zararı gidermekle yükümlüdür" hükmünü içerir. KTK'nın 109. maddesi, araç kazalarından doğan maddi zararların tazminine ilişkin taleplerin zamanaşımı sürelerini düzenler. Ayrıca, değer kaybı tazminatı talepleri, 6047 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 97. maddesinde de ele alınmaktadır.

    Değer kaybı tazminatı hangi durumlarda istenebilir?

    Değer kaybı tazminatı, aşağıdaki durumlarda istenebilir: Maddi hasarlı trafik kazaları. Tek taraflı trafik kazaları. Zincirleme trafik kazaları. Değer kaybı tazminatı talep edebilmek için, aracın ikinci el piyasa değerinde düşüş meydana gelmiş olması ve tam kusurlu olunmaması gerekir.

    Değer kaybı ve hasar kaybı aynı şey mi?

    Hayır, değer kaybı ve hasar kaybı aynı şey değildir. Değer kaybı, bir trafik kazası sonucunda hasar gören aracın, onarım işlemleri tamamlanmış ve hasarları giderilmiş olsa dahi, kaza öncesi piyasa değeri ile kaza sonrası onarılmış haldeki piyasa değeri arasında meydana gelen düşüştür. Hasar kaybı ise, kaza sonrası aracın onarımında orijinal parça yerine yan sanayi veya eşdeğer parça kullanılması durumunda oluşan maddi kayıptır. Aynı araçta hem değer kaybı hem de hasar bedeli birlikte olabilir.

    Değer kaybı tanımı nedir?

    Değer kaybı, bir aracın kaza geçirdikten sonra, tamir edilmiş olmasına rağmen ikinci el piyasasındaki satış değerinin düşmesi durumunu ifade eder.

    Değer kaybı tazminatını kim öder?

    Değer kaybı tazminatını, kazada kusurlu olan tarafın trafik sigortası öder. Eğer kazaya karışan her iki tarafın da sigortası varsa, kusur oranlarına göre her iki sigorta şirketinden de tazminat alınabilir. Kasko, araç değer kaybını ancak poliçede bu teminatın yer alması durumunda karşılar.

    Araç değer kaybı nasıl hesaplanır örnek?

    Araç değer kaybı hesaplaması, aşağıdaki formül ve örnek üzerinden açıklanabilir: Araç Değer Kaybı = Araç Piyasa Değeri x Hasar Oranı x Değer Kaybı Katsayısı. Araç piyasa değeri: Kaza öncesindeki ikinci el değerini temsil eder. Hasar oranı: Kazanın ciddiyetine göre belirlenir. Değer kaybı katsayısı: Aracın yaşı, kilometresi ve hasarın boyutuna göre değişir. Örnek: Aracın ikinci el piyasa değeri 500.000 TL, hasar oranı %10 ve değer kaybı katsayısı 0,6 ise değer kaybı tutarı şu şekilde hesaplanır: 500.000 x %10 x 0,6 = 30.000 TL. Hesaplamada dikkate alınan diğer unsurlar: Aracın yaşı ve kilometresi. Aracın marka ve modeli. Araçta hasar alıp onarılan veya değişen parçalar. Araç değer kaybı hesaplaması için uzman bir bilirkişi veya ekspertiz raporu gereklidir.

    Değer kaybı en fazla ne kadar olur?

    Araç değer kaybı, aracın kaza öncesi ve sonrası piyasa değeri arasındaki farka bağlıdır. Değer kaybı miktarı, aracın yaşı, kilometresi, hasar oranı ve piyasa değeri gibi faktörlere bağlı olarak değişir. Değer kaybı tazminatı, kazada kusurlu olan tarafın trafik sigortası tarafından karşılanır. Daha kesin bir değer kaybı miktarı için uzman bir eksperden veya sigorta şirketinden destek alınması önerilir.