• Buradasın

    Tahrib-i Harabat hangi esere tepki?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tahrîb-i Harâbât, Ziya Paşa'nın "Harâbât" adlı eserine tepki olarak yazılmıştır 123.
    Ziya Paşa, "Harâbât" adlı divan şiiri antolojisinin ön sözünde divan edebiyatını övmüş ve halk edebiyatını küçümsemiştir 12. Bu durum, Namık Kemal'in tepkisini çekmiş ve Kemal, "Tahrîb-i Harâbât" adlı eserinde Ziya Paşa'yı eleştirmiştir 123.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Namık Kemal tarihi ve harabat ne anlatıyor?

    Namık Kemal ve "Harâbât" ile ilgili bilgiler: Namık Kemal, Tanzimat döneminde eski ve yeni edebiyat tartışmalarının önemli bir figürüdür. Ziya Paşa, bu eserde divan edebiyatını övmüş ve Osmanlıca'nın Arapça ve Farsça ile zenginleşmesi gerektiğini savunmuştur.

    Namık Kemal Harabat'ta neyi savunur?

    Namık Kemal, Tahrib-i Harabat adlı eserinde Ziya Paşa'nın Harabat adlı eserine eleştiri getirerek yeni bir edebiyat hareketi başlatma isteğini savunur. Namık Kemal'in savunduğu bazı görüşler şunlardır: Divan edebiyatı: Ziya Paşa'nın Harabat'ta Divan edebiyatını övmesini eleştirir ve eski edebiyatı hortlatmak olarak yorumlar. Halk edebiyatı: Ziya Paşa'nın daha önce halk edebiyatını savunup Harabat'ta bunu terk etmesini çelişkili bulur. Edebiyatın yenilenmesi: Asıl amacın edebiyatın yenilenmesi ve gelişmesine katkı sağlamak olması gerektiğini belirtir. Ayrıca, Tahrib-i Harabat Türk edebiyatında ilk modern eleştiri örneği olarak kabul edilir.

    Ziya Paşa Harabat'ta neyi savunur?

    Ziya Paşa, Harabat antolojisinde şunları savunur: Divan edebiyatı: Eserde, Osmanlıca'nın zenginleşmesi gerektiği savunulur ve Divan edebiyatı övülür. Edebî dil ve nazım tekniği: Divan şiirinin edebî dil ve nazım tekniği bakımından bir tarihçesi sunulur. Şairlik: Şairliğin doğuştan gelen bir kabiliyet olduğu ve nitelikli eğitimin önemi vurgulanır. Eski şiirin tekâmülü: Ahmed Paşa, Necâtî Bey, Zâtî, Bâkî, Fuzûlî, Nâbî, Nef‘î, Şeyhülislâm Yahyâ, Şeyhülislâm Bahâî Mehmed Efendi, Nedîm, Şeyh Galib, Râgıb Paşa ve Keçecizâde İzzet Molla gibi şairler överek divan şiirinin tekâmülü anlatılır. Ziya Paşa, daha önce Şiir ve İnşa makalesinde edebiyatın Arapça ve Farsça boyunduruğunda kurtulmasını savunmuşken, Harabat'ta bu görüşünü reddetmiştir.

    Namık Kemal'in Harabat eleştirisi nedir?

    Namık Kemal'in Harabat eleştirisi, Ziya Paşa'nın 1874'te çıkardığı Hârâbat adlı Divan şiiri antolojisinin ön sözünde, Halk edebiyatını küçümseyip Divan edebiyatını övmesine karşıdır. Namık Kemal, 1876'da Tahrib-i Harabat adlı eserinde, Ziya Paşa'nın eskiyi diriltmeye çalıştığını, oysa asıl yapılması gerekenin edebiyatın yenileşmesine ve gelişmesine katkı sağlamak olduğunu savunur. Eleştirinin bazı noktaları: Divan şairleri: Ahmedî, Necâtî ve Zatî'nin Türkçe söyleyişe katkı sağladığı görüşüne katılmadığını belirtir. Tiyatro: Tiyatro eserlerinin ahlak kitabı olmadığını, eğlence aracı olduğunu vurgular. Unutulan şairler: Mevlana, Sultan Veled ve Süleyman Çelebi gibi şairlerin unutulmasını eleştirir. Nevres: Nevres'in Harabat'a alınmasına ve şiirlerine çokça yer verilmesine itiraz eder.

    Harabat ve Tahribi Harabat neden yazıldı?

    Harabat ve Tahribi Harabat, Tanzimat dönemi edebiyatında eski ve yeni tartışması kapsamında yazılmıştır. Harabat, Ziya Paşa'nın 1875'te yayımlanan, Türk, Arap, İran ve Çağatay sahasında yazılmış şiirlerden seçmeler içeren 3 ciltlik divan edebiyatı antolojisidir. Tahribi Harabat ise, Namık Kemal'in Ziya Paşa'nın Harabat'ına karşılık yazdığı eleştiri eseridir. Namık Kemal, Tahrib-i Harabat'ı 1875'te, o dönemde Magosa'da sürgün hayatı yaşarken yazmıştır.

    Namık Kemal'in hangi eseri Ziya Paşa'nın Harabat adlı eserine tepki olarak yazılmıştır?

    Namık Kemal'in "Tahrib-i Harâbât" adlı eseri, Ziya Paşa'nın "Harâbât" adlı eserine tepki olarak yazılmıştır.

    Şiir ve İnşa Harabat tartışması nedir?

    Şiir ve İnşa Harabat tartışması, Tanzimat döneminde, 1868 yılında Ziya Paşa'nın Hürriyet gazetesinde yayımlanan "Şiir ve İnşa" makalesi ile 1875'te çıkardığı Harabat adlı divan şiiri antolojisinin ön sözü arasındaki çelişkiden kaynaklanır. Şiir ve İnşa makalesinde, Türk edebiyatının Arapça ve Farsça boyunduruğundan kurtulması gerektiğini savunan Ziya Paşa, Harabat'ta Osmanlıca'nın bu dillerle zenginleşmesi gerektiğini belirterek divan edebiyatını över. Tahrib-i Harabat'ta, Ziya Paşa'nın halk edebiyatı taraftarı olduğu halde Harabat'ta divan edebiyatına özlem duymasının çelişki olduğunu savunan Namık Kemal, ayrıca Harabat'tan aldığı şiir örneklerini eleştirir.