• Buradasın

    Namık Kemal'in Harabat eleştirisi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Namık Kemal'in Harabat eleştirisi, Ziya Paşa'nın 1874'te çıkardığı Hârâbat adlı Divan şiiri antolojisinin ön sözünde, Halk edebiyatını küçümseyip Divan edebiyatını övmesine karşıdır 12.
    Namık Kemal, 1876'da Tahrib-i Harabat adlı eserinde, Ziya Paşa'nın eskiyi diriltmeye çalıştığını, oysa asıl yapılması gerekenin edebiyatın yenileşmesine ve gelişmesine katkı sağlamak olduğunu savunur 45.
    Eleştirinin bazı noktaları:
    • Divan şairleri: Ahmedî, Necâtî ve Zatî'nin Türkçe söyleyişe katkı sağladığı görüşüne katılmadığını belirtir 1.
    • Tiyatro: Tiyatro eserlerinin ahlak kitabı olmadığını, eğlence aracı olduğunu vurgular 1.
    • Unutulan şairler: Mevlana, Sultan Veled ve Süleyman Çelebi gibi şairlerin unutulmasını eleştirir 1.
    • Nevres: Nevres'in Harabat'a alınmasına ve şiirlerine çokça yer verilmesine itiraz eder 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Namık Kemal şiirlerinde hangi konuları işlemiştir?

    Namık Kemal şiirlerinde çeşitli konuları işlemiştir: Bireysel Temalar: Aşk, tasavvuf, tabiat, şarap, talihten şikâyet gibi konular. Sosyal Temalar: Vatan, hürriyet, millet, bağımsızlık, iradeli insan, eşitlik. Tasavvuf: Fena, beka, zikir, terk, sabır, hayran, hayret gibi kavramlar. Namık Kemal, şiirlerinde din ve tasavvufa yer vererek klasik Türk şiirinin temalarını işlemiş, ancak aynı zamanda bu geleneği eleştirmiştir.

    Namık Kemal'in hangi eseri Ziya Paşa'nın Harabat adlı eserine tepki olarak yazılmıştır?

    Namık Kemal'in "Tahrib-i Harâbât" adlı eseri, Ziya Paşa'nın "Harâbât" adlı eserine tepki olarak yazılmıştır.

    Namık Kemal hangi akıma mensuptur ve neden?

    Namık Kemal, romantizm akımının temsilcisidir. Nedenleri: Şinasi ile tanışması. Fransız edebiyatı etkisi. Şiir anlayışı.

    Namık Kemal nasıl bir insandı?

    Namık Kemal, yurtseverlik, hürriyet, millet kavramlarına bağlı, Genç Osmanlı hareketine bağlı bir Tanzimat aydınıdır. Bazı özellikleri: Kişiliği: Heyecanlı ve kavgacı bir kişiliğe sahiptir. Eğitim: Özel kurslarda Arapça ve Farsça öğrenmiştir. Sanat anlayışı: Eserlerinde "toplum için sanat" anlayışını benimsemiş ve sanatı, toplumun Batılılaşması için bir araç olarak kullanmıştır. Dil: Eserlerini halkın anlayabileceği sade bir dille kaleme almıştır. Etkilendiği kişiler: Şinasi, Victor Hugo, Rousseau, Locke, Montesquieu, Hobbes gibi isimlerden etkilenmiştir. Eserleri: Özellikle "İntibah" ve "Vatan yahut Silistre" eserleriyle ünlüdür. Fikirleri: "Memlekette meşrutiyet idaresinin kurulması", "sosyal ve ferdî hürriyet", "kurumların ıslahı" ve "Türk toplumunun Avrupa medeniyetine ayak uydurması" gibi fikirleri savunmuştur. Mücadele: Hürriyet ve demokrasi mücadelesi uğruna ömrünün önemli bir kısmını gurbet ve sürgünlerde geçirmiştir. Atatürk üzerindeki etkisi: Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ü eserleri ve düşünceleriyle etkilemiştir.

    Namık Kemal hangi şiir türü ile tanınır?

    Namık Kemal, vatan, hürriyet, millet gibi temaları işlediği toplumsal şiirleriyle tanınır. Şiir türündeki bazı eserleri: Hürriyet Kasidesi; Vaveylâ; Bir Muhacir Kızının İstimdadı – Vatan Mersiyesi; Hilâl-i Osmanî. Ayrıca, eski nazım şekillerini ve aruz ölçüsünü kullanması ile de bilinir. Namık Kemal, aynı zamanda tiyatro, roman, tarih ve makale türlerinde de eserler vermiştir.

    Namık Kemal hangi tür eser yazmıştır?

    Namık Kemal, tiyatro, roman, eleştiri ve tarihi kitaplar gibi çeşitli türlerde eserler yazmıştır.

    Namık Kemal Harabat'ta neyi savunur?

    Namık Kemal, Tahrib-i Harabat adlı eserinde Ziya Paşa'nın Harabat adlı eserine eleştiri getirerek yeni bir edebiyat hareketi başlatma isteğini savunur. Namık Kemal'in savunduğu bazı görüşler şunlardır: Divan edebiyatı: Ziya Paşa'nın Harabat'ta Divan edebiyatını övmesini eleştirir ve eski edebiyatı hortlatmak olarak yorumlar. Halk edebiyatı: Ziya Paşa'nın daha önce halk edebiyatını savunup Harabat'ta bunu terk etmesini çelişkili bulur. Edebiyatın yenilenmesi: Asıl amacın edebiyatın yenilenmesi ve gelişmesine katkı sağlamak olması gerektiğini belirtir. Ayrıca, Tahrib-i Harabat Türk edebiyatında ilk modern eleştiri örneği olarak kabul edilir.