• Buradasın

    Hürriyet Kasidesi kime ait?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hürriyet Kasidesi, Tanzimat dönemi şairi Namık Kemal'e aittir 124.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Namık Kemal'in Hürriyet Kasidesinde hangi edebi sanat vardır?

    Namık Kemal'in "Hürriyet Kasidesi"nde çeşitli edebi sanatlar bulunmaktadır: 1. "Taç beyit" olarak adlandırılan ve kasidenin en güzel beyti, hürriyetin sihirli bir kavram olduğunu ifade eden beyitte nida sanatı kullanılmıştır. 2. "Tenasüp sanatı" sıdk, selamet ve izzet, ikbal kelimeleri arasında anlam ilgisi kurarak yapılmıştır. 3. "Kapalı istiare" hürriyeti güzel yüzlü bir insan olarak tasvir ederken kullanılmıştır. 4. "Tezat sanatı" evc-i rif'at "doruk, en yüksek nokta" ve yerde kalmış ifadeleri arasında yer almaktadır. 5. "İrsalimesel sanatı" "Yere düşmekle cevher, sâkıt olmaz kadr-ü kıymetten" beytinde "cevher" kelimesi ile simgelenmiş Türk milletinin şanlı geçmişini ifade ederken kullanılmıştır.

    Hürriyet Kasidesi'nin Türkçesi nedir?

    Hürriyet Kasidesi'nin Türkçesine aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: turkedebiyati.org; yksedebiyat.org; mbdincaslan.com. Ayrıca, metekin.wordpress.com sitesinde de şiirin günümüz Türkçesiyle yazılmış hâli bulunmaktadır.

    Hürriyet ne anlama gelir?

    Hürriyet, "hür olma durumu, köle ve esir olmama, yasa ve toplum kuralları dışında, kendinden üstün bir kuvvetin boyunduruğu altında bulunmama hâli" anlamına gelir. Ayrıca, özgürlük, soyluluk, nefsin tutkularından kurtulma; bir kişi, zümre veya kurumun kanunî haklarını koruma ve kullanma serbestliği anlamlarında da kullanılır. Felsefi bağlamda ise hürriyet, teslimiyetin, kulluğun ve belirlenmenin olmadığını gösterir. İslam kültüründe ise hürriyet, insanın kendi cüz-i iradesini dilediği gibi kullanabilmesi, helal ve haram dairelerinden istediğini yapmasıdır.

    Hürriyet Kasidesindeki "Ne efsunkar imişsin ey didar-ı hürriyet" sözü kime aittir?

    "Ne efsunkar imişsin ey didar-ı hürriyet" sözü, Namık Kemal'e aittir. Bu söz, Namık Kemal'in "Hürriyet Kasidesi" adlı eserinden bir beytin ilk mısrasıdır. Bugünkü Türkçe ile ifade edildiğinde ise şu anlama gelir: "Ey hürriyetin güzel yüzü, sen ne çekici ve ne cazibeli imişsin... Biz sana ulaşmak için büyük mücadele sergiledik ve esaretten kurtulduk, ama bu defa da sana âşık olduk".

    Hürriyet Kasidesinde hangi akım vardır?

    Hürriyet Kasidesi, Tanzimat dönemi edebiyatının bir örneğidir. Ancak, kasidenin bazı özellikleri, dönemin genel edebi eğilimlerini yansıtır: Yenilik: Divan edebiyatındaki ağır ve soyut şiir anlayışına karşı, aynı nazım biçimiyle (kaside) daha sade bir üslup kullanılmıştır. Konu: Kasideler genellikle devlet ve din büyüklerini överken, Hürriyet Kasidesi'nde Osmanlı Devleti eleştirilir ve halka cesaret verilir.

    Hürriyet Kasidesi ne anlatmak istiyor?

    Hürriyet Kasidesi, Tanzimat dönemi yazarı Namık Kemal'in, hürriyet, özgürlük, vatan ve millet gibi olguları işlediği bir şiirdir. Şiirde anlatılmak istenen bazı ana düşünceler şunlardır: Devletin eleştirisi: Çağın değer yargılarının doğruluktan saptığını görerek hükümet kapısından kendi isteğiyle ayrılma. Halka hizmet: Kendini insan bilenlerin halka hizmetten usanmaması. Değerlerin korunması: Hor görülse de milletin şanının azalmayacağı, yere düşmekle cevherin değerinden bir şey kaybetmeyeceği. Mücadele: Hürriyet mücadelesinin korkulu olsa da yiğitler için kaçılacak bir meydan olmadığı. Zalime karşı duruş: Zulüm ve işkenceyle hürriyetin yok edilemeyeceği, aksine hamiyet ateşiyle zulmün kılıcının eridiği.

    Hürriyet Kasidesindeki hürriyet kavramı nedir?

    Hürriyet Kasidesi'ndeki hürriyet kavramı, başta adalet, hak, vatan sevgisi, yiğitlik, cesaret, iyilik ve yardımseverlik gibi sosyal ve aşkın soyut kavramları içerir. Şiirde hürriyet, ölümü göze alacak kadar değerli bir kavram olarak öne çıkar ve bir üst değer olarak anlam kazanır. Ayrıca, hürriyetin gerçekleşebilmesi için halkın uyanması gerektiği vurgulanır. Hürriyet Kasidesi, bu kavramın Türk edebiyatında yaygınlaştıran öncü metinlerden biridir.