• Buradasın

    Bandırma vapuru neden Atatürk'ün gemisi oldu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bandırma Vapuru, Mustafa Kemal Atatürk'ün gemisi olmuştur çünkü Atatürk, 19 Mayıs 1919'da bu vapurla İstanbul'dan Samsun'a ulaşarak Millî Mücadele'yi başlatmıştır 123.
    Atatürk, 9. Ordu Müfettişi olarak kurmaylarıyla birlikte Bandırma Vapuru'yla yaptığı bu yolculukla, Karadeniz bölgesindeki karışıklıklara son vermek amacıyla görevlendirilmişti 23. Ancak bu yolculuk, onun ulusal kurtuluş savaşını başlatmasına ve Millî Mücadele'nin lideri olmasına vesile olmuştur 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bandırma Vapuru'nun hikayesi nedir?

    Bandırma Vapuru, 1878 yılında İskoçya'nın Glasgow kentinde Mac. Intyre Paisley - Huston and Cardett tersanesinde SS Trocadero adıyla inşa edilmiştir. 1910 yılında Osmanlı Seyrüsefain İdaresi'ne devredilmiş ve adı Bandırma olarak değiştirilmiştir. 1924 yılında Türkiye Seyrüsefain İdaresi tarafından hizmet dışı bırakılmış, 1925 yılında Bozmacı İlhami isimli Türk armatöre satılarak hurda olarak parçalanmıştır. 1999 yılında Samsun'da vapurun birebir replikası inşa edilmiş ve 2003 yılında Bandırma Vapuru Müzesi olarak hizmete açılmıştır.

    Bandırma vapuru neden önemli?

    Bandırma Vapuru, Mustafa Kemal Atatürk'ü 19 Mayıs 1919'da Samsun'a ulaştırarak Milli Mücadele'nin başlatılmasında önemli bir rol oynamıştır. Bandırma Vapuru'nun diğer önemli yönleri: İlk inşa edilişi: 1878 yılında İskoçya'da yük ve yolcu vapuru olarak inşa edilmiştir. İsim değişiklikleri: Kymi, Panderma ve son olarak Bandırma isimlerini almıştır. Hizmet dışı kalışı: 1924 yılında hizmet dışı bırakılmış ve 1925'te hurdaya ayrılmıştır. Müze olarak yeniden inşası: 1999-2003 yılları arasında aslına uygun olarak yeniden inşa edilmiş ve 2005 yılından itibaren müze olarak ziyaretçilerini ağırlamaktadır.

    Bandırma vapuru neden 18 Mayıs'ta yola çıktı?

    Bandırma Vapuru, 18 Mayıs 1919'da yola çıktı çünkü Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını Samsun'a götürmek üzere 16 Mayıs'ta İstanbul'dan hareket etmesi planlanmıştı. Atatürk, 15 Mayıs 1919'da geminin kaptanı İsmail Hakkı Bey'i makamına çağırtarak yolculuk hakkında bilgi almış ve ertesi gün öğle üzeri hareket edeceklerini bildirmiştir. Ayrıca, o dönemde mevcut olan ve onarıma muhtaç gemiler Almanya'ya bakım amacıyla gönderilmişti.

    Bandırma Vapuru 19 Mayıs 1919'da nereye gitti?

    19 Mayıs 1919'da Bandırma Vapuru, Samsun'a gitti. Mustafa Kemal Paşa ve silah arkadaşlarını taşıyan vapur, 16 Mayıs 1919'da İstanbul'dan yola çıkmış ve 3 günlük yolculuğun ardından Samsun'a demir atmıştır.

    Bandırma Vapurunda Atatürk'ün yanında kimler vardı?

    Mustafa Kemal Paşa'nın Bandırma Vapuru'ndaki bazı yol arkadaşları: Kurmay Albay Refet (Bele) Bey. Kurmay Albay Kazım (Dirik) Bey. Dr. Albay İbrahim Tali (Öngören) Bey. Kurmay Yarbay Mehmet Arif Bey (Ayıcı Arif). Kurmay Binbaşı Hüsrev Gerede. Topçu Binbaşı Kemal (Doğan) Bey. Dr. Binbaşı Refik Saydam. Yaver Piyade Yüzbaşı Cevat Abbas Gürer. Piyade Yüzbaşı Mustafa Vasfi Süsoy. Piyade Yüzbaşı Ali Şevket Öndersev. Ayrıca, 25 astsubay, erbaş ve er ile 25 kişilik gemi mürettebatı da vapurda bulunuyordu.

    Bandırma Vaporu Atatürk'ü neden Samsun'a götürdü?

    Bandırma Vapuru, Mustafa Kemal Atatürk'ü Samsun'a, Karadeniz bölgesindeki karışıklıklara son vermek amacıyla 9. Ordu Müfettişi olarak görevlendirildiği için götürmüştür. 19 Mayıs 1919 tarihinde Samsun'a varan Atatürk, bu tarihten itibaren Millî Mücadele’nin lideri olarak tarih sahnesine çıkmıştır.

    Atatürk Bandırma Vapurunda kaç gün kaldı?

    Mustafa Kemal Atatürk, 19 Mayıs 1919 tarihinde Samsun'a ulaşana kadar Bandırma Vapuru'nda dört gün kalmıştır.