Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yolcu tazminatı, uçuşun gecikmesi veya iptal edilmesi durumunda aşağıdaki kriterlere göre hesaplanır:
Alternatif Uçuş Durumu: Havayolu şirketi, alternatif uçuş sağlayarak yolcunun planlanan varış noktasına gecikme sürelerine uygun olarak ulaştırılması durumunda tazminatı %50 oranında azaltabilir 14.
Olağanüstü Haller: Kötü hava koşulları, grevler, güvenlik riskleri gibi olağanüstü durumlar tazminat ödeme yükümlülüğünü ortadan kaldırabilir 14.
Başvuru Süreci: İlk olarak havayolu şirketine yazılı başvuru yapılır; yanıt alınamazsa Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurulabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: